Alibaba ja muut kiinalaiset teknot

Ei ole hirveästi kommentteja tänne tullut ja vähän yksinpuheluksi valitettavasti menee, mutta tämä tekninen tilanne on mielenkiintoinen, nyt ollaan pre-market 180,30-180,50$ tasolla aloittamassa eli taitaa olla juuri piirretyn viivan tuntumassa.

7 tykkäystä

Minulla meni maku, kun en saanut babaa lisättyä optioillani 140$ vaikka läheltä piti. Pirulaiset menivät nousemaan 160$ vanhenemispäivämäärään (8.10) :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mielestäni Babaa on paha tarkastella teknisesti, koska viimeinen pitkä laskukin on ollut niin uutisten/sentimentin myötävaikutusta, kuin ns. “orgaanista lainehdintaa”. Mutta mielestäni vähintään swingi 100 SMA liukuvaan (186$) näyttää väistämättömältä saavutukselta piakkoin.

Itse toivon jotain uskomatonta Evergrande räjähdystä / kiinan kommareiden uutisointia, jotta päästäisiin vielä uusiksi tuonne 150$ lukemiin lisäykselle. Vaikka tekninen tilanne on nyt parempi ja arvo-ostoksena baba on nobrainer on ‘seuraavan uutispommin’ mahdollisuus aina ärsyttävä villikortti.

3 tykkäystä

Juu, tuohon tekniseen puoleen ei juuri ole lisättävää tai muutenkaan annettavaa, mutta vahvasti uskon BABA:n palaavan vielä aikaisempiin lukemiin kun nämä loputkin shorttaajat luovuttavat ja Kiinan tilanne stabiloituu. Onhan tuo melkoinen monsteri ja ainoa syy miksi sitä saa näin halvalla on Kiinan politiikka ja Kiina vastaisuus. Eiköhän pian taas järki voita ja BABA:n kurssi jatka palautumistaan vanhoihin huippuihin. Go BABA Go :slight_smile:

5 tykkäystä

Tuntuu tosiaan, että pientä käännettä on nyt tapahtunut yleisessä uutisoinnissa Babaan liittyen. Uskon myös, että paluuta tuonne 140-150 nurkille ei välttämättä enää ole. Toinen asia sitten on se nähdäänkö Baba milloin tuolla 250-300 dollarin välissä, vaikka yritys antaisi hyviäkin numeroita tulevissa osarissa ulos. Kyllä Kiinaa voi hetken painaa vielä yleinen huoli ja lisäätyvän lainsäädännön pelko.

Vaikuttaa ihan hyvältä nyt kuitenkin, että uskalsi ostaa lisää tuolta kohtalaisen läheltä pohjia (toki ostot tuli aloitettua liian aikaisin 200 dollarin päältä). Onhan Baba edelleen todella halpa ja kivasti tullut Cloudiin liittyen positiivistakin uutista viime päivinä.

3 tykkäystä

Evergrande- rysäystä odottaville tällainenkin näkökulma.

Eli lyhyesti, jos Kiinan kiinteistösektori rommaa pahemmin niin auttaa se Babaa kahta kautta; e-commerce hyötyy jos kivijalan kivi- osuus on nesteessä ja puolueen aika ja huomio kohdistuu siihen kriisiin, eikä kurinpalautukseen. Eikä puolueella ole varaakaan sitten samalla tavalla kurmottaa teknopuoteja jos kiinteistöpuolella oikeasti “palaa”.
Eli tuo otsikossa mainittu riskin muutos oli tämän kirjoittajan mielestä siis riskien pienenemisen suuntaan.

En osaa sanoa onko tuo analyysi miten järjellinen, ajattelin vain tuoda tämänkin näkökulman tarjolle!

8 tykkäystä

Aaamulla sattui silmiin tubessa tälläinen. Alibaba BABA Stock HUGE OPPORTUNITY IS COMING! JACK MA IS BACK! GET READY FOR THE BREAKOUT! - YouTube Kun en itse oikein hallitse näitä teknisiä analyysejä, niin opettelen nyt aluksi ymmärtämään muiden tekemiä. Aina sitä jotain oppii. BABA olen seurannut nyt hetken aikaa ja lisännyt pariin otteeseen.

1 tykkäys

Siltä näyttä. Eilinen nousu taisi johtuu juuri forumilla käydystä keskustelusta, että kun $170 rikotaan niin seuraava kevyt vastu $180 kohdalla - markkina kuuntelee :wink: 50 päivän liukkarikin alkaa näyttää jo kääntymisen merkkejä, joten siitä varmaa saadaan uutta tukitasoa.

Toki Alibabaa ohjaa enemmän poliittinen uutisointi kun tekniset indikaattorit, mutta itse koitan ottaa vielä 1 erän nousevaan trendiin mukaan. Uutisointi on osoittanut hiipuvia merkkejä teknojen ympärillä, joten uskon teknisen analyysin antavan apuväleineitä määrittelemään trendin kääntymistä

Avanzan uutisvirrassa onkin ollut paljon Alibabaa, Alibaba/Jack Ma rehabilitoitu? Ainakin pannasta vapautettu. Nousua HongKongissa 6,7% /175,8 HKD
-oma pilvipalveluchippi
-Jack Ma esittelemässä sitä (ja haistelemassa uusia tuulia) Euroopassa
-Alibaba laajentaa pilvipalvelua Aasiassa entisten Kiina/Singapore/Filippiinit/Indonesia lisäksi 2022 Etelä-Korea/Thaimaa
-chippifirmaa Tsinghua jeesaamassa/ostamassa

2 tykkäystä

Tekninen analyysi ei ole itselläni se pääasiallinen kiinnostuksen kohde vaaan Alibaba yrityksenä. Olen huono ostamaan nousuun ja pyrin käyttämään yksinkertaisia teknisiä indikaattoreita apuna ajoituksessa. Baba on salkussani jo plussalla ja kallein (ja pienin) ostoerä kulut laskien 168€, joten olen ihan hyvin yhtiötä kuokkinut mukaan. Olen valmistautunut ostamaan yhtiötä vielä enemmän ja vähän tässä mietittää mennäänkö tässä koiliseen ja jää ne lisäykset tekemättä.

Toinen asia on vähän tökkiä palstaa ja kartoittaa kiinnostusta yhtiöön, joka on ollut mielestäni vähäistä. Ajatelleen nousun 140$=>177$ ollut nopea niin aika mielenkiintoista ettei se ole herättänyt mitään reaktiota, kun muita raketteja pyöritellään kovasti.

Olen samoin kiinnitänyt huomiota Alibaban liittyvän uutisoinnin sävyn muutoksesta. Testinä jo jonkinaika sitten heitin tuon ennusteen laskun, mitään negatiivista ei uutiseen irronnut. Hedget on tainneet saada possansa, jonka haluavat.

Edit: Opa edellä hyvin mielestäni positiivisen uutisoinnin tiivisti.Henkilökohtaisesti olen aika vaikuttunut tuosta chippi asiasta, tuntuu olevan talouden suuri pullonkaula tällä hetkellä ja Alibaba tarjoaa ratkaisua pikaisella aikataululla. Ottamatta mitenkään kantaa siihen ratkaiseeko se maailman tilannetta yhtään niin vaikuttavaa, että yhtiö pystyy omalta osaltaan vaikuttamaan tilanteeseen tämmöisellä aikataululla.

1 tykkäys

Omistan itse (minun varallisuudelle) merkittävän position Alibabaa ja pidän sitä halpana. Tuodaan silti, tai juuri siksi, negatiivisempaakin näkemystä tänne, ettei mene liian selkään taputteluksi:

Em. twiittiketju ei karista minua Alibaban kyydistä, mutta relevantteja asioita pitää mielessä.

6 tykkäystä

Hieman tekisi mieli jo vipuja keventää, 5X lähentelee kohta tuplia, mutta prkl… Eihän se ole vasta kuin alkanut tämä ralli :wink: Järkevästi jos malttaisi tilannetta käsitellä niin ottaisi puolet pois ja rallaisi lopun sit talon rahoilla - meni syteen tai saveen.

Tämmöinen tuli vastaan Yahoo Financen BABA foorumilla. Toivottavasti pitää paikkansa.

News from within HK itself :

The events, and President Xi Jinping’s pledge to support development of key technologies, have raised investor hopes that Beijing is likely slowing down its regulatory crackdown on tech firms.

“The news flow have turned positive for Alibaba lately,” said Castor Pang, head of research at Core Pacific-Yamaichi in Hong Kong. “Their efforts to develop chips and Ma’s appearance definitely eased investors’ concerns about the impact of regulation.”

“I can see that the worst is already behind us for the e-commerce or Internet industry,” said Danny Law, an analyst with Guotai Junan International Holdings.

1 tykkäys

Totta, kommentteja on ollut vähän, huomioiden viimeaikaiset liikkeet. Sain itse kerättyä tässä vaiheessa sopivan Alibaba-position kasaan (140 ja risat taisi olla alin osto) ja nyt on oltu enemmänkin odottelevissa tunnelmissa. Sentimentti tuntuu (ainakin toistaiseksi) kääntyneen ja vuorovesi on nostanut muitakin isoja kiina-lappuja (kuten Baidu, jd.com ja Tencent) hyvin tasavahvasti ylöspäin. Indikoiko tämä yleisenkin trendin kääntymistä ja wall of worryn siirtymistä muualle, jää nähtäväksi.

2 tykkäystä

Jännä nähdä millaista pomppua tänään luvassa kun Evergrande sai yhden erän hoidettua ja Kiinan hallitus lupailee lisää tukea ensiasunnon ostajille.

5 tykkäystä

En tiedä mitä on odotuksissa, mutta minusta tuntuu, että tässä odotellaan pomppua Alibaban kurssiin. Jos ajattelee taas vaikutuksia Alibaban liiketoimintaan niin Evergranden default ja asuntojen hinnan romahdus voisi olla Baballe hyvä asia. Vähemmän rahaa asuntoihini ja vuokriin Kiinalaisilla ja ennemän rahaa kulutukseen, josta Baba hyötyy. Oikeastaan omasta mielestäni on yleisesti Evergrandella on vähän merkitystä tähän. Asunnoista on ylitarjontaa Kiinassa ja samoin vuokratiloista ja jollain aikajänteellä hinnat tulevat alaspäin tai päinvastoin muut hinnat nousevat nopeammin kuin asunnot. Edelleen, jos hinnat tulevat alaspäin se parantaa Kiinan hintakilpailukykyä. Kiinan talous ei kuitenkaan ole yhtäkin Alibaban menestys. Yhtiö on vahva omasta mielestäni kävi niin tai näin.

8 tykkäystä

Juu, varmasti näin, mutta mitä vakaammaksi tilanne Kiinassa kehittyy sitä rohkeammin sijoittajat palaavat takaisin ja näin voisi päätellä, että BABA:n arvostus jatkaa nousuaan. Eli lyhyellä tähtäimellä hyvä uutinen.

1 tykkäys

Itse en näe Evergranden defaulttia hyvänä asiana Alibaballe. Vaikka kriisi saataisi vältyttyä Kiinalaisilla on paljon varallisuutta kiinni asunnoissa. Jos näiden arvo laskee niin uskon sen heijastuvan myös kuluttajaluottamukseen ja täten vähentää kulutusta. Tähänhän mennessä asuntosijottaminen on ollut eräänlainen kansanhupi Kiinassa ja tämä on nostanut keksiluokaun vaurautta kun asuntojen hinnat ovat nousseet. Vaikka saataisi kriisi vältyttyä, niin että yksittäiset asunnonomistajat eivät defaulttaisi niin mihin vedetään raja, että asuntosijoittaja joutuu kantaa vastuun. Defaultissa näen lyhyellä ja keskipitkällä aikavälillä riskejä yksittäisten asuntosijottajien (kansalaiset) varallisuuden pienentymisestä ja yleisen kuluttajaluottamuksen heikentymisessä, mutta pidemmällä aikavälillä voi olla hyödyksi Alibaballe kuten kuvasitkin.

1 tykkäys

Itse olen ehkä enemmän sitä mieltä, että asialla ei ole suurta merkitystä. Kiinan asuntosektorin kehitysyhtiöt on joka tapauksessa ongelmissa ja ongelmat pitää hoitaa. Onko tapa default ja Evergranden default ei suurta väliä. Hoito voi olla jonkun muun default yhtälailla. Sillä ei ole sitten minusta Alibaballe suurta väliä.

Sijoitusmielessä mahdollinen default nyt voisi pitää kurssia alhhaalla pidempään, joka tekisi minusta Alibabasta entistä paremman sijoituskohteen, koska mittava omien ostot pystyttäisiin suurella todennäköisyydellä tekemään alhaiseen hintaan. Default samalla vähentää ulkomaisten kiinnostusta rynnätä Kiinan kuluttajatuotemarkkinoille ja vähentää kilpailua. Minusta defaulkt asialla on sekä positiivisia, että negatiivisia vaikutuksia. Minsuta se ei eole mikään ydinasia Alibaban liiketoiminnan osalta suuri merkityksellinen asia tulevaisuuden tuottoiihin. Minusta esimerkkinä tuo Alibaban siru uutinen liiketoiminnalle merkittävämpi. Se ei kuitenkaan kurssia heiluttele.

1 tykkäys


BABA ei kyllä saa itseäni vakuuttuneeksi. Ok, 139.43 on toistaiseksi vahva pohja, mutta nyt on muodostettu jo weekly bear flag. Tuo megaphone ei ole välttämättä houkutteleva, mutta on hyvin varhainen näkemys aiheesta.

9 tykkäystä

Oma TA analyysi myös saman myöntäinen (en saa kuvaa koska en koneella). Olis tarvittu uusi LH-HH jotta olisi voinu indikoida trendin kääntyneeks mutta jäi kuitenkin ensimmäiseen, joka ei ymmärtääkseni riitä. Näissä joissa sentimentti kääntynyt niin oon yllättyny joka kerta kuinka kauan se voi lopulta kestää ja en ohmettelisi vaikka uusia pohjoa haetaan - varmaan uusi low näyttää.

Ps. Harjoittelen TA ja editoin oman TA kuvan tähän sunnuntaina
Edit: Oma TA kuva lisätty

3 tykkäystä