Alisa Pankki ex-Fellow Pankki ex-Fellow Finance

Mistä tuo tarjous on? Ei heidän sivuilta ainakaan löytynyt. Joku sähköposti?

Joo tuli sähköpostiin, ilmeisesti nykyisille sijoittajille

2 tykkäystä

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/fellow-finance-oyj-citadele-bank-aloittaa-sijoittamisen-pohjoismaiden-johtavassa

Citadele Bank aloittaa yhteistyön Euroopan edistyneimmän joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelun Fellow Financen kanssa. Fellow Finance tuo yhteen lainaa hakevat yksityishenkilöt ja yritykset sekä sijoittajat. Citadelen ja Fellow Financen yhteistyössä Crosslend hoitaa Citadelen lainasijoitusten arvopaperistamisen. Citadele on ensimmäinen baltialainen ja yksi euroopan ensimmmäisistä pankeista, joka sijoittaa lainoihin vertaislaina-alustan välityksellä.

Citadele Bank tekee sijoituksensa Fellow Financen lainapalvelussa, joka tarjoaa sijoittajalle mahdollisuuden sijoittaa kuluttaja- ja yritysluottoihin Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa. Crosslend hoitaa Citadelen lainasijoitusten arvopaperistamisen. Yhteistyön alkusijoitukseksi lainoihin on sovittu 15 miljoonaa euroa. Kansainvälinen yhteistyö laajentaa Citadelen palvelutarjontaa ja tuotevalikoimaa tehokkaalla ja modernilla tavalla tekemällä yhteistyötä innovatiivisten rahoitusteknologiayritysten kanssa.

Vladislavs Mironovs, Citadele Bankin johtoryhmän jäsen kertoo: “Ero perinteisten pankkien ja innovatiivisten edelläkävijäpankkien välillä syntyy kyvystä muuntautua asiakkaiden tarpeiden mukaan ja taidosta luoda erinomaisia ratkaisuja sisäisesti tai yhteistyössä rahoitusteknologiayritysten kanssa. Yhteistyö Fellow Financen ja Crosslendin kanssa on Citadelelle uusi tapa laajentaa liiketoimintaansa ja oppia kansainvälisistä innovaatioista. Tämä yhteistyö mahdollistaa Citadelelle saavuttaa ulkomaisia kuluttaja- ja yritysasiakkaita tarjoten samalla nykyaikaisia rahoituspalveluita”.

Oliver Schimek, CEO ja perustaja, Crosslend: “Tarjoamme pankeille ja muille instituutioille mahdollisuuden arvopaperistaa heidän laina-alustojen kautta tekemänsä lainasijoitukset, mikä tekee sijoittamisen yritys- ja vertaislainoihin helpoksi, nopeaksi ja kustannustehokkaaksi.”

Jouni Hintikka, Fellow Financen toimitusjohtaja: “Fellow Financen sijoitustilin avulla Citadele Bank pystyy hajauttamaan lainasijoituksensa helposti ja kustannustehokkaasti. Tämä on erinomainen esimerkki, jossa pankit voivat päästä uusille lainamarkkinoille pystyttämättä itse kalliita maakohtaisia operaatioita. Citadelen sijoittaminen vahvistaa edelleen näkemystämme tarjota palvelua, jonka välityksellä sijoittajat pääsevät helposti sijoittamaan kuluttaja- ja yrityslainoihin Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa.”

Onks tää nyt näin, että Citadalelta tulee 15 milj lainavolyymia lisää? Selittäisi vähän, miksi Fellowilla on tällainen black friday viikkotarjous :slight_smile:

3 tykkäystä

Tuuria, vai taitoa?

twiitti klo 12.36:

Pienyhtiöt tarjoavat hyvät pelipaikat aktiiviselle seuraajalle, tässä taas esimerkki (joskin itselle tuli pitkään/keskipitkään holdiin):

5 tykkäystä

Mä olen kans tästä Twitterissä jankannut ja ostellut tässä parin viikon aikana reilusti 3,4x hintoihin. Piti ihan keventää tänään, kun oli niin raju tuo +25% kurssireaktio. Ei mun mielestä ihan niin kova uutinen kuitenkaan. Eiköhän Inderesin kommentit pian selvennä asiaa.

Tässä juuri julkaistu toimitusjohtajan haastattelu:

2 tykkäystä

Kiitokset @OsakeKeisari keissin pitämisestä esillä. Muuten ei olisi hoksannut uudelleen päivittää tietoja ajan tasalle…

2 tykkäystä

Tämän päivän ennuste sanoo, että marraskuulta jopa 17,5 - 18m€ lainavolyymi olisi realistinen. Saa nähdä.

1 tykkäys

Nyt on olohuoneen oraakkeli @Aston_Livingstone ja @osakekeisari ansainneet virtuaalisen drinkin minulta. Hyppäsin aikanaan voitolla FF:stä ulos ja odottanut lainavolyymien kääntymistä. Kiitos teidän tämä tuli tapetille minulle sekä tällä että twitterissä ja iskin maanantaina 10% painolla salkkuun. Pikku tuuriakin matkassa mutta credit where credit is due. Kiitos!

5 tykkäystä

Noniin, tästä se kone taas käynnistyy kuten merkit on ilmassa olleet jo…

https://www.inderes.fi/fi/positiivinen-uutisvirtaa-lisaa-luottamusta-tulevaan

5 tykkäystä

Itsekin kevyesti tulin mukaan kh 3,8€lla, ehdin hieman lisäillä tiedotteenkin jälkeen ja onnekkaasti 20min ennen. :sweat_smile:

Pörssillä on tapana ampua yli tai ali kovaa. Näitä paikkoja on tarjoiltu messevästi tuloskaudella ja sen jälkeen nyt.

Todella mielenkiintoinen joskin riskinen tapaus tämä.

Alkaa kyllä pörssin toiminta vaikuttaa mielipuoliselta näim untuvikon näkökulmasta.
Vielä muutama päivä sitten FF oli alinta roskaa mutta pieni positiivinenkin uutinen ja inderesin suositus saa kurssin raketoimaan 50%, vieläpä yli käypä hinta-suosituksen…

Ja kyllä, tämä on rannalle jääneen ulinaa koska piti tänään ostaa 4,2€:lla kun eilen en kerinnyt mutta suositus sai ostajat taas sekoamaan :exploding_head:

9 tykkäystä

1 tykkäys

Tämä kurssilento kuvaa hyvin osakkeen likvidiyttä.

1 tykkäys

Onhan tuo merkittävä osuus volyymista ja myös merkittävä referenssi. On aika outoa ettei tälläisen merkitystä halua nähdä.

Älkää kitiskö vaan ostakaa nousuun. :v::smiley:

IPOsta asti mukana ja harkinnut lisäystä liian kauan :smile:

Onnea kyydissä olijoille, itse olin vain pulkkamäen alas :joy:

Ihan komee yhteistyökuvio tuli ässänä hihasta.

Tekeekö tällä alustalla joku oikeasti enää järkevää tuottoa riskiin nähden? Maksamattomien lainojen ostohinta putosi, samaan aikaan muilta alustoilta saa paremmat ehdot. Sauli mainitsi, että uuden sijoittajan myötä korkoprosentit laskee, mutta kun katsoo paljonko noista koroista jää enää sijoittajille nytkään käteen tappioiden jälkeen, on pakko ihmetellä, kuka suostuu lainaamaan alemmalla korolla?

Tein itse testin tämän listautuessa ja sijoitin pieniin eriin hajauttaen Suomalaisiin 4:n tähden (hieman 3:n ja 5:n) lainoihin ja jonkin verran laskurahoitukseen. Lopetin allokaattorin jatkosijoitukset omatuntoni nalkutukseen kyllästyessäni. Tuotto hyvällä hajautuksella on ollut 4% vuodessa. Kyllä näen, että parempaa tuottoa samalla riskillä on tarjolla osakkeista.

4 tykkäystä

Itsellä ~90k€ salkku kyseisen palvelun kautta sijoitettuna ja tuotto on kaikkinensa jotain 5-6% luokkaa luottotappioiden ja luottotappiovarausten jälkeen. Omasta mielestäni todella hyvä tuotto.

4 tykkäystä

Ok. Eli riippuu tuottovaateesta, onko sijoittaja tyytyväinen vai ei. Minulle tuo tuotto ei pikavippiriskeistä riitä. Olen käsittänyt, että kilpailevilla alustoilla pääsee parempiin prosentteihin. Oletan riskin olevan kutakuinkin samalla tasolla.

Pääsee kyllä. Itse pidän suomalaisten, saksalaisten ja ruotsalaisten maksukykyä hyvänä vrt Mintos ja itä- Eurooppa. Oma Mintoksen salkku on tuottanut luokkaa 12%

1 tykkäys