Pihlajalinna - Valoisampaa luvassa

Eilen Hoivatilat, tänään Pihlajalinna. Toisin kuin eilen olen aika tyytyväinen Pihlajalinnasta tarjottuun 16€ hintaan.

6 tykkäystä

Ostotarjouksia tulee nyt ovista ja ikkunoista, onnea Pihlajalinnan omistajille! :slight_smile:

11 tykkäystä

Mehiläisellä on varaa, kun on jättänyt niin paljon veroja maksamatta Suomeen. Tosin saihan verottaja omiaan pois jälkikäteen, kun asia vietiin oikeuteen.

3 tykkäystä

Preemio sentään ihan hyvää luokkaa. Toisin kuin eilen Hoivatiloissa. Onnea omistajille!

6 tykkäystä

Hah, tämähän menee mukavasti, kun päivittäin osuu ostotarjouksia sivusijoituksille… Mutta mitä jos joku ostaa talenomin, millä minä sitten elekepäiviksi teen kassavirtaa?

3 tykkäystä

Fiksu aika ostaa kun on saneerattu ja liikevaihto, sekä tulos kasvussa taas… Mitähän tuosta olisi mieltä. About omat saamassa takasin, jos myy…
Salkun vanhaa turskaa. Pikkuinen turska.

1 tykkäys

Sillä viisiin. Olin ostanut tätä pienellä summalla aikoinaan 16,29€ hintaan. Viime aikoina mietin, josko tulosparannukset olisivat jo oikeuttaneet lisäostoihin 10€ pintaan. Ajattelinpa sitten odotella sitä q3-tulosta ensin…

1 tykkäys

Miksi kurssi laskee? Nyt 15,22 vaikka käteistarjous on 16 eur ja suurimmat osakkeenomistajat (rahastot ja eläkevakuutusyhtiöt) ovat sitoutuneet hyväksymään ostotarjouksen.

1 tykkäys

Markkinalla taitaa olla epäilyksiä sallivatko kilpailuviranomaiset tämän kaupan.

3 tykkäystä

ok, kiitos tiedosta.

1 tykkäys

Eipä taida viljolla olla muita vaihtoehtoja, kuin pyytää Masse-sedältä vähän massea lainaan, jotta saat itse ostettu yhtiöstä yli 10% niin eivät ainakaan niin helposti pääse roistot viemään meidän kaikkien eläkepäivien masse-konetta.

1 tykkäys

Inderesin kommentit taas taustalla… :slight_smile:

Helpot 60-70 snt / osake tarjolla…

2 tykkäystä

– Valinnanvaraa alkaa olla aika vähän. Jätit alkavat olla niin isoja, että etenkin pienten kuntien neuvotteluvoima alkaa olla epätasapainossa.
Keskittyminen kaventaa tutkijan mukaan kilpailua ja asiakkaiden ja työntekijöiden valinnanvaraa.
– Jos on kaksi voimakasta toimijaa, se vaikuttaa, miten pystyy vaikuttamaan hintoihin tai hintojen korotuksiin. Totta kai voi alkaa vaikuttaa myös siihen, mikä on kannustin tuottaa hyvää tai laadukasta palvelua

Ja näin saatiin jo ensimmäiset sosiaali- ja terveyspolitiikan tutkijan kommentit asiasta. :grin:

3 tykkäystä

Mitenkäs se entinen pääministeri sanoikaan…

“Niitä on ihan liikaa nyt Suomessa, jotka kertovat, mitä nyt tässä tilanteessa ei saa tehdä. Löytyy kaiken maailman dosenttia, jotka kertovat, että tätä ja tätä ei saa tehdä.”

Nojoo, täytyy aika hyvät perustelut tulla, jotta tätä ei hyväksyttäisi.

Mä en nyt ymmärrä miten voi olla noin tietämätöntä kommenttia duopoliin ja etenkin sotealaan liittyen.

Ps. En ole dosentti.

1 tykkäys

Tässä on ilmeisesti ihan olemassaoleva vaihtoehto, että ostotarjous ei saa viranomaishyväksyntää. Vaikkakaan ei kovin todennäköinen olisikaan. Omani myin, mutta täyttyypä arvioida tilanne uudelleen, jos kauppa ei toteutuisikaan.

Edit: kirjoitusvirhe

Totta, mutta aika pienen todennäköisyyden sille vaihtoehdolle laittaisin. Näyttää siltä, että Pihlajalinnan arvostuksen pitäisi nykytahdilla olla ilman yhdistymisiäkin huomattavasti korkeampi.

Pikaisella vilkaisulla tämän alan yritysten jalkautumisesta ympäri Suomen olisi ollut paljon todennäköisempää, että viranomaiset olisivat puuttuneet Terveystalon ostoksiin sen ostaessa Diacorin. Ja jos siitä ei tullut vielä ongelmaa niin viimeistään Terveystalon Attendo-ostokset olisi pitänyt pysäyttää.

1 tykkäys

Pientä huomioita Pihlajalinnalle kurssin laskiessa n. 12 euroon.

Mä en edelleenkään ymmärrä tätä. Terveyspuoli konsolidoituisi ja alalle tulisi duopoli.

Inderesin kirjoituksissa viitataan vain 7%n markkinaosuuteen joka on kyllä niin älytöntä kuin voi vain olla, tämän selittyessä sosiaalipuolen dilutoivalla vaikutuksella.

On aivan järjetön uhka ja toteutuva sellainen jos duopoli sallitaan terveyspuolelle julkisen hikoillessa veloissaan.

On kyllä aika varmasti +ev, kun 12e/lappu irtoo.