CapMan - Onko varoja mistä jakaa?

Voihan se capmanin kurssikehitys kieltämättä tuntua vähän nihkeältä palstan hypeosakkeisiin verrattuna :slight_smile: Capun bisnes perustuu kuitenkin pitkäjänteiseen arvonluontiin ja kurssi seuraa sitten tuloksia. 3-5 v tästä voisi olla seuraava check-point. Sitä ennen ainakin itse käytän ostotilaisuudet hyväksi ja nostelen osinkoja.

4 tykkäystä

Ilmeisesti epäluottamusta edelleen ilmassa Capmanin suhteen, kun kurssi kyntää.

Itse olen luottavainen, että kurssi vielä kääntyy ja olen nyt tankkaillut hieman lisää kun alle kahden euron saa.

Mielestäni varsin hyvä lappu pitkään osinkosalkkuun ja mikäli ennustettu tulosparannus toteutuu 2021 niin uskoisin, että pörssikurssillakin olisi tästä vielä nousuvaraa.

3 tykkäystä

Millä tavalla se kurssi kyntää? 3kk tippunut -3.3%:ia, ihan normaalivaihtelua osakkeessa, koko pörssi ollut alamäessä jo tovin, eihän tuo ole tippunut juuri nimeksikään.

12 tykkäystä

Juuri näin. Cappi ollut kyllä pitkään kotipörssin tasaisin osake, aika tarkkaan siinä kahden pinnassa seilattu. Nyt koko muun pörssin mukana mennyt hiukan alas, mutta kuitenkin alle 5 pinnaa. Omasta puolesta voisi vielä vähän alemmaksikin mennä, jotta saa herkullisia osinkotuottoja siihen 7% pintaan tankattua, mikä on kyllä hesan pörssin kärkikastia. Vielä kun siirtyisivät vaikka kvartaaliosinkoon.

14 tykkäystä

Kvartaaliosinko olisi todella kova, tässä olisi melkein REIT henkinen eläkelappu kassavirtaa tuottamaan.

8 tykkäystä

Hyvin edennyt varainhankinta:

313 miljoonaa jo kasassa, ja " Vahvan sijoittajakysynnän johdosta CapMan uskoo rahaston saavuttavan 500 milj. euron oman pääoman tavoitekoon tämän vuoden aikana, mikä toteutuessaan tekisi rahastosta CapManin toimintahistorian toistaiseksi suurimman."

Inderesin edellisessä yhtiöpäivityksessä ennustettiin tämän rahaston saavuttavan tavoitekokonsa ensi vuoden aikana.

40 tykkäystä

Analyytikon kommentti vielä asiaan: :slightly_smiling_face:

11 tykkäystä

Laitetaas nämäkin tänne. Eli pieni lisä CapManin BVK:n mandaattiin:

Inderesin kommentti aamulta:

“Vaikka kauppa ei ole kokoluokaltaan järjin suuri, on se näkemyksemme mukaan CapManille strategisesti erittäin tärkeä. CapManilla on entuudestaan Suomessa noin 850 MEUR:n kiinteistösijoitusmandaatti BVK:lta ja nyt CapManin ja BVK:n yhteistyö laajenee myös Tanskaan ja tämä voi avata mahdollisesti ovia myös muihin Pohjoismaihin.”

Kuulostaa hyvältä! Aika positiviista virettä vaikuttaa CapManilla olevan. Tekemisen meininki tuntuu olevan päällä, ja tuloskasvunäkymät sen kuin vahvistuvat. Lisäsin tänään CapMania hyvän uutisvirran rohkaisemana. Luottamusta on reilusti pitkän tähtäimen arvonluontikykyyn :slight_smile:

20 tykkäystä

“CapManin hallinnoimat rahastot ja Leverator Oy ovat myyneet tänään 5.10.2020 tehdyllä kaupalla kaikki omistamansa yhteensä 36 685 788 kpl Componenta Oyj:n osaketta Joensuun Kauppa ja Kone Oy:n ja Etra Capital Oy:n johtamalle sijoittaryhmälle hintaan 0,04 euroa/osake. Kaupan kohteena olleet osakkeet edustavat noin 15 % yhtiön osakkeista ja äänistä.”

8 tykkäystä

CapMan BuyOut myi Komas Oy:n omistuksensa Componentalle 2019 toukokuussa 6,6 miljoonan euron hintaan joka maksettiin Componentan osakkeilla.

Tänään tehdyn osakekaupan arvo CapManille oli enää 1,28 miljoonaa euroa. Tämä case ei tainnut mennä ihan toivotulla tavalla, vai olenko ymmärtänyt aivan väärin?

8 tykkäystä

Joku löi aamusta lähes päivän vaihdon verran lappuja laitaan? Sielä niitä roikkuu vieläkin 2.00 hintaan myynnissä.

Millaiset on q3 odotukset?

1 tykkäys

Tiedän yhtiön kohtalaisen hyvin jo vuosien takaa, en toki mitään faktoja Q3:n tulokseen liittyvistä seikoista. Analyytikoiden odotukset ovat kuitenkin vielä varsin maltillisia.

Isossa kuvassa tarina on edennyt täysin oikeaan suuntaan, jopa odotettua paremmin ja nopeammalla aikataululla. mm. nämä isot rahastot ovat vetäneet uusia sijoittajia erinomaisen hyvin puoleensa ja muutenkin kv-kiinnostus yhtiötä kohtaan on ollut nousussa oikeastaan koko vuoden, eikä viimeisin BaltCapin kanssa perustettu yhteisyritys ainakaan sitä vähennä. Mitään isompaa negatiivista yllätystä ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla muhimassa, vaan itse näkisin ehkä juuri toisinpäin - odotettua parempi tulos ja/tai näkymät eivät olisi kovinkaan suuri yllätys. Voisiko myynnissä olla kyse ehkäpä jostain ensiaskeleesta erilaisten yritysjärjestelyiden osalta? mene ja tiedä. Sen varaan nyt ei kannata laskea tai ainakaan ostaa tätä, kunhan spekuloin. Osakkeen omistajana olen ollut jo useamman vuoden ajan ja ainakin itse olen varsin luottavainen edelleen. Kvartaalit voivat heilua sinne tai tänne, kunhan iso kuva pysyy edelleen vahvana ja positiivisena :slight_smile:

38 tykkäystä

Katsoin juuri Arvopaperista, että Capmanin p/e-luku on 100,3 /2020e. Muistan joskus lukeneeni Seppo Saarion pörssiraamatusta, että p/e-luku voisi ennustaa sijoituksen menestyksellisyyttä. Mitä pienempi p/e, sitä suuremmat odotukset. Selittäisikö joku minua viisaampi, miten Capmanin p/e-lukuun tässä katsannossa pitäisi suhtautua?

Ei mitenkään, koska tämä vuosi on tuloksellisesti välivuosi johtuen lähinnä kirjanpidollisista syistä. Alkuvuoden markkinaturbulenssi sai tuloksen tappiolliseksi sijoitusten arvon laskemisen takia. Älä siis katso sokeasti tämän vuoden p/e-lukua vaan seuraavien vuosien lukuja, jotka antavat paljon paremman ja valoisamman kuvan arvostuksesta.

7 tykkäystä

Juuri näin, jos katsoo Capmanin tulosta viimeiseltä kolmelta vuodelta on tehty keskimäärin 10cnt epsiä, P/E luku maltillinen 21. Tämä vuosi on välivuosi, ensi vuonna eps kahdeksankertaistuu tästä vuodesta mikäli ennusteisiin uskoo.

5 tykkäystä

Oisko molemmat? Jos lisäytyttää otat vähän ja jos laskee niin lisäät (jos ei kauheita syitä) ja jos nousee, niin lisäät, koska mennyt hyvin?

5 tykkäystä
4 tykkäystä

OP;n aamukatsauksesta poimittua

11 tykkäystä

Edit: Capman: oikaistu liikevoitto 2,6 milj. euroa 1-9/20 (edell. 17,4 milj. euroa 1-9/19)

Ei tällä kovin positiivista kurssireaktiota taideta aikaan saada.

6 tykkäystä

Muistaakseni alkuvuosi oli aika huono… Tässähän on raportoitu 1-9kk. Joku voisi laskea 6-9kk erikseen

1 tykkäys