Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Näitä soittolistoja jotkut kokoavat lukemattomista lähteistä ja käyttävät erilaisiin, pääosin rikollisiin, tarkoituksiin. Ei ole välttämättä vuotanut crypto.comin kautta ja tietoja yhdistelemällä
on voinut päätellä, että olet luultavasti ko. firman asiakas.

Jos olet kuitenkin varma, että se on nimenomaan c.comista vuotanut, kannattanee kertoa se tuonne crypto.comin aspallekin. Data breach olisi paha juttu heidänkin bisnekselleen ja
lukemattomille asiakkaille, ml. tämän palstan lukijat.

5 tykkäystä

Vähän ohi aiheen, mutta aiheesta.

Itse lisään sähköpostiin (gmailiin) aina tunnistuksen, mihin palveluun olen sitä käyttänyt.

etunimi.sukunimi+cryptocom@gmail.com tulee samalla tavalla perille, kuin etunimi.sukunimi@gmail.com. Kaikki plussan jälkeen on yhdentekevää. Mutta kun vastaanotan viestin, niin näen mihin osoitteeseen se on tullut.

Ps. Myöskään noilla pisteillä ei ole oikeastaan mitään virkaa, voit jättää ne laittamatta tai laittaa vaikka joka väliin.

Tietysti ei tähän puhelinnumeron vuotamiseen auta. Niitä saa helpoiten kaavittua esim. Telegram ryhmistä.

Edit. Mulla on cryptoihin liittyvistä palveluista vain ledgeriin laittama meili vuotanut. Saan siis spammia osoitteeseen etunimisukunimi+ledger@gmail.com. Niiden verkkokauppa-alustalta vuosi muutama vuosi sitten kaikki tiedot.

12 tykkäystä

Tästä on varmasti kysymys. Tietoa jokaisesta Internetin käyttäjästä on aivan mieletön määrä saatavilla lukemattomista lähteistä. Sopivasti yhdistelemällä näistä saa tehtyä varsin kattavan paketin. Esimerksi Facebook osasi minulle mainostaa Crypto.comia sillä sekunnilla kun aloin palvelua käyttämään. Pari vuotta sitten kun aloin Nordnettiä käyttämään aloin saada päivittäisiä sijoitushuijaus puheluita Lontoosta. Tähän yksinkertainen selitys on että minun internet jalanjälkeni oli muuttunut huijareita kiinnostavaksi. Se mistä he saivat numeroni jäi mysteeriksi.

4 tykkäystä

Eli keskustelu on nyt yleensa turvallisuus ?
Cryptocomin asiakkaita ei lole hakkeroitu ? Viela ?

Ei ole tähän mennessä hakkeroitu

  • Mt. Gox Crypto Exchange Hack
  • Bitcoin7 Crypto Hack
  • Bitcoinica Crypto Hack
  • Bitfloor Crypto Hack
  • Vircurex Crypto hack
  • Inputs.io
  • Picostocks
  • Flexcoin
  • Poloniex Crypto Exchange Hack
  • Crypto Rush
  • Mintpal
  • Cryptspy
  • Bitstamp
  • 796
  • BTER
  • Kipcoin
  • Bitfinex Crypto Exchange Hack
  • Gatecoin
  • ShapeShift
  • Bitfinex Crypto Exchange Hack
  • Bitcurex
  • Yapizon
  • Bithumb Crypto Exchange Hack
  • Youbit
  • LocalBitcoins Crypto Exchange Hack
  • Coincheck
  • BitGrail
  • Coinrail
  • Bithumb
  • Bancor
  • Zaif
  • Maplechange
  • Cryptopia
  • Coinmama
  • DragonEx
  • Coinbene
  • Bithumb
  • Bitrue
  • Binance Crypto Exchange Hack
  • BITPoint
  • Upbit
  • Altsbit
  • BuyUcoin Indian Crypto Exchange Hack
  • Eterbase
  • Kucoin Crypto Exchange Hack
  • Livecoin
  • Cryptopia Crypto Exchange Hack
  • Hotbit Crypto Exchange Hack

Tässä lista hakkerointi tapauksista.

6 tykkäystä

Jos jollekin listalle kerran päätyy, yhteystietoja myytäneen eteenpäin jatkuvasti, eikä näistä koskaan pääse kokonaan eroon. Nuo huijaribuulaagit kutsuvat näitä listoja kuulemma nimellä ‘sucker list’.

Olen itsekin joutunut huijauksen kohteeksi ja siinä myös rahaa menettänyt eikä kyseessä ollut mikään kryptojuttu, joten tiedän joskus päätyneeni listalle. En tiedä tarkasti miten. En ole lärvikirjassa eikä LinkedInissäkään ole puhelinnumeroani. Joudun kuitenkin pitämään puhelinnumeroa näkyvillä esim. webbisivuilla yrittäjänä ja on se YTJ:ssäkin.

Käytännössä noille listoille päätymistä on täysin mahdotonta estää tehokkaasti.
Tavoitettavuutta voi ehkä hidastaa poistamalla kaikki nuo yhteystiedot ja vaihtamalla puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa. Kaikille se ei kuitenkaan ole käytännön syistä mahdollista, jos jollain tapaa pitää olla tavoitettavissa. Kaiken lisäksi on yritystoimintaan liittyviä syitä, jonka vuoksi ulkomailta tulee välillä puheluita.

Ja olen saanut puhelun myös Microsoftilta. :slightly_smiling_face:
Mutta sepä olikin sitten oikeasti Microsoftilta eikä mikään tukihuijaus vaan liittyi Azureen, jonka käyttäjiä olemme(ja myös jälleenmyyjiä).

2 tykkäystä

Osa listaamistasi on kylläkin johdon petoksia ja/tai varojen varastamista eikä useimmissa tapauksissa käyttäjätietoja ole tiettävästi vuodettu mihinkään. Esim.Cryptsyssä ko. exchangen vetäjä tiettävästi karkasi Kiinaan ja otti rahat(=private keyt) mukaansa. Käyttäjätietoja ei tiettävästi vuodettu mihinkään vaan kaikki mitä oli jäljellä takavarikoitiin(ml. tiedot). Bitfinex on listalla näemmä ainakin kaksi kertaa.

Yhteystietojen lähteeksi kelpaa moni muukin paikka kuin kryptopörssi ja ne ovat usein tähän tarkoitukseen parempia ja vähemmän suojeltuja, koska niissä ei suoraan pidetä rahaa.
Se on todennäköisempi lähde kuin kryptopörssit.

Bitfinex on hakkeroitu 2 kertaa. Itse en hakkereista niin huolissani. Isoilla pörsseillä on turvallisuus uskoakseni hyvällä mallilla ja rahakkaat bug bounty palkinnot. Hakkeri löytäessä vakava haavoittuvuus voi olla kuitenkin houkuttelevampi ottaa vaikka miljoonan palkkio kuin iso kasa kryptoja mitkä on jäljitettävissä ja melkein mahdoton vaihtaa rahaksi.

Muistaako kukaan pari kuukautta viestiä missä oltiin laskeskeltu CRO:n arvon kehitykseen vaikuttavia asioita, Crypto.comin hallussa olevaa CRO määrää yms. En millään löytänyt sitä haulla.

Oma mietintä tässä on se että mitä tapahtuu kun kaikki CRO:t mitä on jemmassa on jo jaettu. Jos bonukset pysyvät samoina pitäisi tämän tuoda aivan valtavat tukiostot markkinalta.

3 tykkäystä

Cro maaran lisaantyminen kylla kiinnostaa minuakin.
Itse omistajana alan uskoa etta cro ostetaan koko ajan lisaa. Niin kauan kuin ostajia tulee lisaa, niin homma kasvaa ja tulee pysymaan pystyssa.
Kyse on myos kohtuu helppokayttpisesta systeemista.
Voinen uskoa etta tuplaavat asias maaransa vuonna 2022. Paoljonko siita sitten tulee voittoa, aika vaikea sanoa mitaan.
Ainakin hurja mainoskamppanja kaynnissa euroopassa ja jenkeissa.

Onko kenelläkään ollut ongelmia siirtää Dansken MC-kortilla rahaa Crypto.comin Visalle? Uusi virtuaalikortti jolle yritän siirtää rahaa, kaikki menee ok siihen asti kunnes palaa crypto.com sovellukseen…tulee ilmoitus “Error…Suspected fraud”.

@Tikii Kiitos, ei ollut ja nyt onnistui! Enpä muistanut noita maanosarajoituksia.

1 tykkäys

Onko ulkomaan maksut sallittuna korttiasetuksissa? Sovellukset päivitettynä uusimpiin?

1 tykkäys

Tilaan luultavasti pian Ruby Steel -kortin. Tällä hetkellä kryptoni ovat Krakenissa. Mietin, että kannattaakohan Krakenissa olevat kryptot siirtää crypto.comiin. Olen pitänyt Krakenista paljon, mutta tavallaan haluaisin, että kaikki kryptoni olisivat samassa paikassa. Onko muut foorumilaiset kortin tilattuaan siirtäneet aiemmat krypto-omistukset crypto.comiin? Onko jollain viisammalla heittää jotain ajatusta Krakenin ja Crypto.comin vertailusta kryptojen säilyttämisen/hankkimisen suhteen? Tärkeimpänä kriteerinä pidän turvallisuutta ja helppokäyttöisyyttä. Kuluilla ei niin suurta painoarvoa.

1 tykkäys

Eipä tullut Mars NFT:n kaltaista toteutusta vaan jakoivat kaikille 50.000 samanlaista kuvaa.

16 dollarilla myyntiin ja saldona ilmainen lounas.

4 tykkäystä

Itse pitäisin ne varmaan puoliksi molemmissa. Tuntuisi turvallisimmalta. Oleellista varmaan kuitenkin on se, haluatko steikata ne korkotuottoja varten. Silloin kannattaa vertailla palvelujen tuottoja ja kuluja toisiinsa.

Jos siirrät jotain Crypto.comiin, älä siirrä Appiin, vaan Exchangeen. Niillä oli ainakin vielä marraskuussa uusille käyttäjille tarjous, jossa sai 2% bonusta (max 500CRO) sinne muualta siirretyistä varoista.

2 tykkäystä

12$ korkein tarjous omasta. Huutokauppa päättyy huomenna. Ostan varmaan jotakin nft töherryksiä tuolla summalla :slight_smile:

2 tykkäystä

Mä osallistuin viimeksi (humalassa) UFC nft ostoihin. Tämä oli mun eka NFT osto. Ostin kaksi ”pakettia”, jotka maksoivat 40$ kpl. Enempää ei voinut ostaa.

Sain toisesta editioin 2 ja toisesta edition 198. Laitoin heti huutokaupalla myyntiin. Ja kun aamulla heräsin, niin molemmat oli myyty. Edition 198 kuvasta sain 80$ ja edition 2 kuvasta 400$.

Ovat vielä molemmat myynnissä, aika kovilla hinnoilla. Mutta ne eivät ole minun myynnin jälkeen vaihtaneet omistajaa.

Meinaan osallistua uudestaan seuraavan kerran. Kokeilen samaa, eli laitan heti myyntiin huutokaupalla. En usko noissa pidempiin holdauksiin vaan pieniin pikavoittoihin. Maksimi tappio noissa on mun mielestä 10$ kpl. Kyllä ne joku 30 dollarilla ostaa aina pois(?) (Ymmärrän, että maksimitappio on koko 40$, mutta käytännössä näyttävät liikkuvan kyllä kaikki muutama päivä dropin jälkeen johonkin hintaan)

Viesti ei liity mihinkään, mutta kun oli puhetta Cryptocomin NFT kaupasta.

6 tykkäystä

Joidenkin harvojen nft työt on kyllä noussu ihan övereihin hintoihin. Taitavat tuosta loaded lions kokoelmasta yrittää saada kärkituotetta tuonne nft puolelle. Oli joku jellona jo miljoonalla dollarilla vaihtanut omistajaa. Liekkö markkinointi kikka :wink: Cronos chainin puolella jotkut ovat avaamassa projektia minkä tarkoitus olisi avata nft museo las vegasiin
https://mobile.twitter.com/PixelCityNFTs

2 tykkäystä

https://keskustelut.inderes.fi/t/ostin-myin-juuri-asken-ketju-kryptovaluutat/14853/616?u=mambo

H1 2021 kortteja höylätty vähän yli miljardilla $ ja 10 miljoonan käyttäjän raja meni rikki helmikuussa 2021. Tuon tuoreempia tietoja ei ole saatavilla.

1 tykkäys