Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Ja sen vielä lisään, että jos sijoitat kryptoihin, niin viimeinen asia on tehdä se esim. Nordnetin näennäistuotteen kautta - herra varjele - amen - rakkaudella!

13 tykkäystä

Hei, kerrotko syitä kun olen miettinyt tuohon eth zero tuotteeseen lykätä rahaa. En treidaa, joten tuo pörssin aukiolo ei häiritsisi ja tuossa ei ole hallinnointikulua.

1 tykkäys

Kyllahan se on monelle helppoa ostaa esim tuolta nordnetin kautta. Ensimmaisena tulee mieleen miten miten toulta kryptolompakosta ilmoitetaan verottajalle ? Siina on hielan ennemman saatamista.

2 tykkäystä

On palveluita, jotka laskevat verot valmiiksi. Esim koinly.io ja cointracker.io

Tai ne voi laskea itse. Numeroitahan ne loppujen lopuksi vain on. Jos tapahtumia on paljon, on lohdullista tiedostaa, että tietokone on alunperin suunniteltu sitä varten, että sillä pystyy laskemaan paljon numeroita vähällä vaivalla.

4 tykkäystä

Kylla nainhan se on. Itse minakin lasken. Se vain etta jos kryptoja on alle 5% salkusta, kuten monilla kaiken jarjenmukaan ? Tahan 5% menee aikaa.
Eli tuon nordnetin kautta paasee pienella siivulla helposti kryptoihin mukaan.
Tietysti kun viikonloppuna tulee yli 15% piikki eika saa myytya.

1 tykkäys

Crypto.comin korot eivät ole pääsääntöisesti markkinoiden korkeimmat. Mikäli haluaa enemmän laittaa stablecoineja, kannattaa vähän tutkia. Minulla on listaa kilpailijoista valmiiksi jonkin verran, ja vertailuja on julkisestikin saatavilla.

1 tykkäys

Onko kukaan onnistunut maksamaan kortilla OmaPostiin tullutta laskua? Ei onnistunut suoraan ainakaan minulta. OmaPosti tarjoaa vaihtoehtoisesti myös Pivon maksutavansi. Koitin lisätä korttia sitten Pivo:on mutta ei onnistunut suoraan eikä edes epäsuorasti Curven kautta.

1 tykkäys

Ei, mutta ei se suostunut ottamaan Nordeankaan korttia enää käyttöön.

Kyselin Pivolta tätä ja tällä hetkellä hyväksyvät vain suomalaisen pankin antaman kortin. On kuitenkin jossain korvan takana nämä ulkomaalaisten korttien hyväksynnät…

2 tykkäystä

Toivottavast tämä tulisi jossain vaiheessa. Päivähoitomaksut pitäisi olla ihan cash backin arvoisia mutta tälläisen OmaPosti/Pivo nihkeilyn takia jää hyvät rahat saamatta.

2 tykkäystä

Onkohan tietoturvassa vielä petrattavaa?

3 tykkäystä

Nähtävästi vielä on tekemistä. Kuitenkin avoin viestintä tapahtuneesta ja toimenpiteenä käyttäjille 2FA:n pakottaminen tämän myötä positiivista.

Myös se, etteivät kadonneet varat eivät olleet asiakkaiden.

8 tykkäystä

Varmaan tuon tornado cashin toimintaakin ruvetaan vähän eri tavoin tutkimaan.

Tämä voi olla isokin mainehaitta hetkellisesti imo :confused:
Mitenkä tuosta 2FA kokemuksia teillä? Minulla on ollut käytössä Authy, ja siinä 30 sekunnin aikaraja koodin syöttämiselle tuntuu todella tiukalta. Enkö ole tajunnut asiassa jotain? Eli crypto.com pyytää vahvistusta, authy antaa koodin, vaihdan takaisin crypto.com sovellukseen avaten sen sormenjäljellä, ja tämän jälkeen pitäisi syöttää oliko 6 numeroinen koodi?

Sen koodin saat kopiotua Authysta ja liitettyä crypto.com sovellukseen niin on nopeaa…

2 tykkäystä

Tämä on ollut tähän asti erittäin hyvin hoidettu tapaus. Kaikesta on informoitu julkisesti ja nopeasti. Lupasivat vielä kertoa tarkemmin tapahtumista, kun tutkimukset on tehty. Toivottavasti pitävät lupauksen.

Avoimuus herättää ainakin minussa luottamusta. Tämän olisi voinut hoitaa myös huonosti, missä oltaisiin salailtu asioita, vaiettu, keksitty tekosyitä ja osoitettu sormella muita tahoja.

Kertoo, että tähän oli varauduttu ja tämän varalle oli toimintamallit valmiina. Kuten pitääkin olla. Kaikki järjestelmät ovat murrettavissa.

8 tykkäystä

Luulen että hakkerit ovat saaneet monien yksityihenkilöiden tilit haltuun ja siirtäneet varat vain sitten toiseen lompakkoon. Yhtiön mainitsema asiakkaiden varoja ei ole hävinnyt tarkoittaa tässä yhteydessä varmaan että etherit hävisi heidän hot walletista mistä siirrot yms. Päivittäiset transaktiot tehdään. Yhtiö säilöö suurimman osan varoista cold walletista. Pörssissä kuitenkin kaikkien varat on yhteisissä lompsissa crypto.comin säilytyksessä. Siirtäessä omalta tililtä kaverin tilille crypto.comin sisällä kryptot makaa samassa paikassa mutta crypto.comin omassa kirjanpidossa kaveri siirtyy kryptojen omistajaksi.

Heikkona lenkkinä voinut olla vaikka käyttäjien sähköpostit. Huonot salasanat tai huono palveluntarjoaja. Itse pidän esim. luukkua aika paljon heikompana kuin Gmail.

Yhtiö otti käyttöön 24 tunnin odotus ajan uusille ilmoitetuille lompakoille. Vasta 24 tunnin odotuksen jälkeen varoja voi siirtää uuteen lompakkoon.

Kiva kyllä kuulla tutkimuksen jälkeen että missä oli heikko lenkki.

2 tykkäystä

Yhtiön mukaan 100% asiakkaiden varoista on cold walletissa.

Taisin muualta lukea, että oliko jonkun yhdysvaltalaisen operaattorin asiakkaisiin oli tehty SIM kortin kaappauksia ja saatu siten tehtyä kaksivaiheisen vahvistuksen ohitus

2 tykkäystä

Onko kokemusta toimiiko kortti hyvin esim verkkokauppa.comin sivuilla?