Degiro välittäjänä

Iltaisin tekemäni tilisiirrot (OP) ovat tulleet perille seuraavan aamupäivän aikana.

1 tykkäys

@Jape16 : Toteutitko tätä suunnitelmaa, eli teitkö yhtään siirtoa Degiro=>Nordnet ja jos siirsit, niin menikö se tuolla hinnalla. Menikö lisäksi niin, että voit siirtää vain halutun instrumentin, etkä koko salkkua?

Onkohan kukaan Degirossa olevia omistuksia lahjoittanut jälkipolville. Onnistuukohan?

En ole toteuttanut tuota, eikä kyseessä tosiaan ollut suunnitelma vaan teoreettinen vertailulaskelma.

Lähinnä yritin tuossa hahmottaa mitä kokonaiskuluilleni tapahtuisi, jos toteaisin Degiron toimimattomaksi ja sen seurauksena siirtäisin osakkeet sieltä pois jo lyhyen asiakkuuden jälkeen. Lopputulemahan oli se, että varsin pienilläkin positioilla ja lyhyelläkin asiakkuudella huomattavasti Nordnetiä edullisempi esim. säännölliseen REITien ostamiseen.

2 tykkäystä

@Alwar

Joskus kysyin noiden siirtojen kustannuksista.

Sain enempi politikon vastauksen.

1 tykkäys

@Alwar @Jape16

Laitoin ton vastauksen, jos teitä auttaa. Mulle jää käsitys, että vastattiin koko salkun siirtoon vaikka yksittäisistä osakkeista kysyin.

Dear Sir/Madam,

Thank you for your email to DEGIRO.

If you wish to begin the process of a portfolio transfer please email transfers@degiro.eu. Once you have contacted the transfers department they may provided you with all relevant information and may begin the portfolio transfer process with your chosen broker. There is a fee of 10EUR per position (regardless of size) to complete this process. Thank you.

Best regards,

E: muistin hiukan huonosti. Se p*skan maku jäi siitä, ettei puoliinkaan kysymyksistä vastattu.

Joo, näin hinnastostakin ymmärtäisi, että koskee koko portfolion siirtoa ja 10€ / arvopaperilaji. Eivät siis ilmeisesti tarjoa yksittäisen osakkeen siirtoa. Luulenpa, että eivät tarjoa myöskään osakkeiden lahjoitusta toiselle henkilölle. Pitää siirtää ensin koko salkku suomalaiselle AOT-tilille, mistä voi sitten tehdä lahjoituksia.

1 tykkäys

En ole vieläkään aloittanut veroraportin naputtelua. Laitoitteko verottajalle ton DegiroToA9 perusteella tiedot vai millaiseen ratkaisuun päädyitte?

1 tykkäys

Se oli tiedossa, että yksitellen joutuu naputtelemaan. Lähinnä kiinnostaa minkä raportin pohjalta ihmiset on naputellut.

Itse taidan mennä ton DegiroToA9 antamalla raportilla.

1 tykkäys

DegiroTo9A-raportista tulostin/ilmoitin: voitot/tappiot.
Degiron raportista tulostin/ilmoitin sivut: omistukset ja osingot.

3 tykkäystä

Minä tein aivan samanlailla. :slightly_smiling_face: Osingot naputtelin käsin niin menee ainakin oikein.

Tuli mieleen ihmetellä vielä noita pörssikytkentämaksuja veroilmoitukseen. Nehän löytyi tuolta tiliote tapahtumista, kun suodatti Kuvaus-kentästä.

3 tykkäystä

Nyt on (ehkä) Degiron osalta kaupat hoidettu verottajalle.

Toi ehkä tulee siitä, että verottajan laskelmat ei laske Nordnetin ilmoittamia ja mun könttänä lisäämiä Degiro kauppoja yhteen. Siellä on joko tai meininki. Pitää soittaa ennenkuin lähettää.

Poistin DegiroToA9 excelistä kaikki FuelCell kaupat ja naputtelin ne käsin suoraan yksitellen. Niistä osa meni muutaman kuukauden pidolla hankintameno olettamalle.

Vielä pitäisi jaksaa hakata ulkomaiset omistukset sisään.

1 tykkäys

Mitä olet laittanut viitteeksi/ viestiksi maksuun? Manuaalinen siirto-> on vain saajan nimi pankki ja tilinro.

Olen laittanut vain oman nimeni

Olen tehnyt yhden siirron (Danskelta) sen jälkeen kun tuo uudistus astui voimaan. En laittanut kumpaakaan. Saajana minä itse. Epäilin itsekin, onnistuuko siirto ilman viitettä ja viestiä, mutta onnistui se.

1 tykkäys

Miten sen vuositiliote pdf:n sarakkeet saa fiksusti tuohon Alwarin exeliin? Ei oikein avaudu vaikka koittanu kikkailla. Tappiot ja voitot sieltä saa mutta luovutushinnat yhteensä on jo hankalaa jos ei ole jotain pdftoxls muunninta?

Transaktioita ei mulla pääse enää näkemään viimevuodelta. EDIT: paitsi että nyt näkyy?

1 tykkäys

Ei siitä pdf:stä mitenkään vaan Degirossa Tiliote-export-xls ja siitä copy paste.

Sarakkeet vaikuttaa vaan ihan erilaisilta kuin makrossa
Päiväys Aika Value date Tuote ISIN Kuvaus FX Määrä Saldo Toimeksiantotunnus
vrt.
Päiväys Aika Tuote ISIN Reference Venue Quantity Kurssi Markkina-arvo Value Vaihtokurssi Transaction costs Kokonaissumma Order ID

Jeps hupsista eli Transaktiot-välilehti eikä Tiliote. Pahoittelut.

No niin nyt ne olis kopsattu, mut mites se ‘luo A9 raportti’ saadaan futaamaan kun päälle tulee vain risti kun exeli meni muokkaustilaan aikaisemmin?