Degiro välittäjänä

Lataa myös uusin versio.

Kyllä mulla toi pitäs olla kun siinä oli se kurssinappikin

1 tykkäys

Mitä olette kirjoittaneet veroilmoitukseen Degiron luotosta. Alla olevat kohdat pakollisia vero-ilmoituksessa, mutta tiedot ei löydy Degiro sivuilta.

  • Lainanantajan henkilö- tai Y-tunnus ?
  • Lainan tunnus ?

Ei sattara toimi vanhalla winkkarillakaan noi makrot (exel viewer). Ei kai auta kuin koittaa ottaa yhteyttä verokarhuun ja kysellä voisko ne ottaa suoraan emaililla vastaan ton transactions filen ja ottaa takkiin mahdolliset kurssitappiot yms.

Itseitselleni vastaten: Löysinpä netsistä ohjeen vb scriptin/makrojen toimintaan eli luottamuskeskuksesta pitää laittaa hetkeksi kaikille makroille enable raksi kun toi ei ollut allekirjoitettu makro. No pitää se silti saada jotenkin vielä lähetettyä kun omaverossa ei ole mahdollista valita kuin liite kaikille tai ei yhdellekkään toimijalle ja nordnetin tiedot siellä jo kivasti on valmiina niin ei huvittaisi niitäkin alkaa veistellä exelillä

Nordnetin osalta saat käyvän 9A raportin Nordnetista. Vaihtoehto on näpytellä käsin Degiron kaupat. Jos rivien määrä on jotain kymmeniä, ei mene kauaa. Jos yli sata niin sitten vaan kaikki raportit sisään

Laitoin laput sisään. Varmasti tulee sanomista ja pitää korjata vielä ennen syksyä. Laitoin vain kokonaissummat osingoista ja pääomatuloista, koska kauppoja yli 100 ja PDF oli yli 30 sivuinen nivaska. Degiro vastasi enkuksi että heillä ei ole luoton numeroa. Ilmeisesti ymmärsi mun kysymyksen väärin, koska täytyy niillä nyt olla luotoilla yksilöilliset tunnisteet. :thinking:

Jään osottamaan verottajan vastausta.

1 tykkäys

Minä laitoin vuosirapsan sisään sellaisenaan ja syötiin kokonaismyynnit, myyntivoitot ja tappiot erikseen. Saman tein viime vuonna eikä tullut sanomista. Kauppoja oli kans parisataa enkä todellakaan halunnut alkaa syöttää niitä käsin. Luoton numeroa en itsekkään löytänyt ja taisin kirjoittaa siihen, että ei ole.

Itse laitoin luoton numeroon Degiron tilin asiakasnumeron. Ei meinannut sekään löytyä mutta lopulta Salkku-Export-PDF sen paljasti. Saa nähdä kelpaako. Muuta tunnistetta ei oikein ole.

1 tykkäys

Mulle taitaa kanssa tulla sanomista. Se ei jotenkin summanut niitä Nordnetin ilmoittamia ja mun könttänä laittamia Degiro kauppoja vaikka ilmoitin voitot yms. Olisi vissiin pitänyt tulostaa Nordnetin A9 myös ja köntätä ne Degiron kauppojen kanssa sillä liite periaatteella.

Muutaman viestin pistin perään ja vastauksista voi päätellä, ettei ne ollut edes vilkaissut mun ilmoitusta.

1 tykkäys

Joo, voit laittaa kaiken vain riveinä tai vain liitteinä. Jälkimmäisessä lasket ja syötät voitot yhteensä yms käsin

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ei kai niitä kotimaisten pankkien jo ilmoittamia lukuja tarvitse uudelleen ilmoittaa kun täydentää veroilmoitusta esim. Degiron tiedoilla?

Siltä se vaikutti, että täytyy. Ei summannut yhteen noita. Toki ne molemmat on siellä tallessa. Jää verottajan varaan paljonko kiinnostaa

Ei auta kuin odottaa korjattua ilmoitusta ja tarkistaa siitä. Yritän muistaa ilmoittaa tänne miten kävi. En laittanut jo ilmoitettuja lukuja uudelleen.

1 tykkäys

Luovutusvoitot- ja Tappiotkenttiin on kirjattava kaikkien palveluntarjoajien osalta voittojen ja tappioiden summat.
Itse laitoin Degiron lomakkeen liitteeksi ja tulostin Nordnetin sivulta 9A-lomakkeen tiedot toiseksi liitteeksi.
Luovutushihtojen osalta laskin yhteen Nordnetin antaman summan tässä ketjussa jaellun Degiro9A-Excelin antaman summan kanssa

1 tykkäys

Huoh no vituikshan se män. Ehkä olen ihan tampio, mutta ei sitä kovin selvästi siellä ole ohjeistettu? Varsinkaan kun ne pankkien ilmoittamat lukemat näkyy siinä vieressä kun ilmoitat uusia.

Olisi hyvä, jos Degiro tarjoaisi vuosiraportin luvut myös CSV-muodossa, kuten Nordnet. Näin voisi helpommin tehdä laskentaa kuten luovutushintojen summan.

Kysyin Degirolta, voisivatko pdf-raportin rinnalle antaa mahdollisuuden ladata luvut csv-muodossa.
Joko eivät tajunneet tai eivät halunneet tajuta, kun ilmoittivat että heillä ei ole velvollisuutta tehdä maakohtaisia verottajaraportteja.

Mitäs ihmettä. veron sivulla liitteeksi ei käy xls? Onko noi degiron ja nordnetinkin 9A muutettava pdf:ksi? Onhan tää melkosta pelleilyä. Ei mun läppäri osaa muuntaa degironkaan 9A:ta yhteenkään sallittuun muotoon?

Print to pdf luulisi löytyvän

Jostain syystä tuolle degiro exelille ei toiminut. Onnistui kun sen 9A sivun datat vain kopioi uuteen exeliin ja sitten tallensi pdf:ksi.