Dovre Group - Käänne on tapahtunut

Näyttäisi olevan suvic oy:llä maksuhäiriömerkintäkin jo ja samalleen verottajalle maksamatta tai erääntynyt maksuja. Tämähän taitaa tilaajavastuulakien mukaan estää uusien sopimuksien tekemisen ellei niitä hoideta pois.

Mikähän Dovrella ajatus Suvicin osalta jos päästetään tähän tilanteeseen? Luulisi että tulevaisuutta ajatellen tällaisia merkintöjä ei saa antaa tulla vai onko enää haluja edes jatkaa rahoittamista ja antaa mennä nurin? Kyseessä kuitenkin erillinen osakeyhtiö niin pakkohan sitä ei ole pelastaa. Tuntuu jotenkin oudolta tämä kuvio nyt.

9 tykkäystä

Julkaistu juttu yhtiöön liittyen

Maksuhäiriö liittynee noihin tappiollisiin projekteihin jotka varmuudella vievät oman pääoman pakkaselle (joka sekin haittaa julkisen puolen kilpailutuksia jos opoa ei täydennetä), mutta kassavirtakin siis näyttäisi olevan koetuksella jos verottajalle ei ole maksettu ajoissa. Tässä ei nyt haittaisi jos Dovre kertoisi miten asiatila korjataan . Koska uusi tilaus julkistettiin niin tarkoitus lienee tehdä lisäpääomitus ja siten Dovren omistusosuus tulee nousemaan lähemmäs 100% (ellei pääomitus nyt sitten ole joku oman pääoman ehtoinen laina konversio-oikeudella). Nykytuloskunnolla en usko, että Suvicin oven takana on jono uusia sijoittajia millään järkevällä valuaatiolla.

5 tykkäystä

Olen itse Dovren osakkeenomistajana sitä mieltä, että minulla olisi oikeus kuulla kauppahinta.

“Osapuolet ovat yhdessä sopineet, että kauppahintaa ei julkaista.”

6 tykkäystä