Efecte Oyj - European Alternative to global goliaths

Marika Auramo (Managing Director, SAP Nordic and Baltic Region): “Software integration as a growth Driver in Europe”

Yhteenveto

ajatusmaailmani tässä vaiheessa:
https://media.giphy.com/media/EsfkYoDAqa2mk/source.gif

(Tässä vaiheessa esitystä myös puhuja alkoi kertoilemaan “Star Wars-asioita” :sweat_smile:)

8 tykkäystä

Niilon esitys (ITSM aiheena):

Yhteenveto

BENEFITS:

ANNOUNCEMENTS:

Advatech uusi kumppani, ensimmäinen Puolassa:

WE ARE ON TRACK TO DELIVER FIRST AI FEATURES… THIS YEAR

Käyttöliittymään virtual coach:

22 tykkäystä

Mitä järkeä floodata foorumi täyteen kuvia jotka jokainen kiinnostunut voi käydä itse katsomassa, 0 sisältöä :man_shrugging:

7 tykkäystä

Ok, lopetan osaltani foorumille :slight_smile: Keskityn omiin muistiinpanoihin jos parempi.

2 tykkäystä

Mielestäni ihan mukava että voi täältä lukea.
Sinun komentissa oli tasan 0 sisältöä😂

37 tykkäystä

Itseäni ei nuo kuvat (varsinkaan tälläisessä hiljaisessa ketjussa) haittaa. Mutta toki linkki voisi olla parempi, ja sitten nostaa pari kiinnostavinta kuvaa omin kommentein tms.?

4 tykkäystä

Kun noissa Astonin jaoissa on aina kommentteja mukana, niin eivät ole nollainfoa. Jos ei olisi niin linkki riittäisi, eli jatka samaa rataa!

28 tykkäystä

Jatka vain @Aston_Livingstone postauksia. Säästää meidän muiden aikaa ja ovat relevanttia sisältöä.

45 tykkäystä

Omat kommentit ovat hyvästä, mutta erilliset kalvokuvakaappaukset voi laittaa esimerkiksi spoilerin sisälle. Win-win kaikille, toiset saavat hyviä kommentteja ja toisten ei tarvitse kelata kymmeniä kuvia.

6 tykkäystä
7 tykkäystä

Niilon esityksestä pakko nostaa tämä kuva jalustalle. Muistatko @Aston_Livingstone, miten Niilo tätä kuvaa kommentoi?


Eurooppalaisesta näkökulmastani Euroopan osuus on hiuksia nostattavan pieni. Afrikka tulee ohi. Noista punaisista palloista saisi muuten hienon apinasalkun kasattua, kun jättää pois AMAFA.

5 tykkäystä

Minunkin mielestä on mukava lukea mitä on sanottu, mutta puhuinkin noista kuvista. Linkin takaa nuo voi kaikki käydä tarkistamassa.

No sanoisin että tuo kalvo kiteytti aika lailla koko päivän teeman - kaikki keskustelu pyöri enemmän tai vähemmän ton Euroopan tilanteen ympärillä…

Ei välttämättä juuri Niilon sanomaa, mutta täältä puuttuu sellainen innovatiivinen draivi… ollaan enemmän ”ulkoilmamuseoita” taisi Risto todeta…

…on regulaatiota, joka tappaa innovaatiota? Ei tunnisteta tekoälyyn liittyvää eettistä näkökulmaa säädännössä? Jne.

Kehuivat piilaaksoa ja Kiinaa🤓 että tekemisen kulttuuri / voittamishalu on siellä ihan eri tasolla kuin suomessa…

Kaikilla oli yhteinen huolestuminen EUn tilanteesta…

(Mitä Efecteen tulee, niin käsittääkseni siellä ollaan hyvällä sykkeellä haastamassa isoja ja talossa on draivia. Tämä näkemykseni ei pohjaudu tämän päivän esityksiin. Toivon, että efecte tulee erottumaan edukseen lähivuosina.)

12 tykkäystä

Isojen haastaminen on Efecteltä hienoa ja peukutan sitä suuresti mutta kun katselin tota kalvoa niin mulla tuli intuitiivisesti ajatus että nimenomaan eurooppalaista ei kannata ostaa tai siihen sijoittaa koska voittavat ratkaisut ja platformit alalla kuin alalla syntyvät muualla. En ole ihan varma kuinka hyvä lopulta tämä narratiivi “eurooppalainen vaihtoehto” onkaan, ihmiset yleensä haluavat olla voittajan leirissä. Itse jättäisin tällaisen väliin mutta Pätkää siteeraten, asiahan ei tietysti minulle kuulu…

2 tykkäystä

Ei kun laita vaan Aston tänne linkkiä ja kuvia!

5 tykkäystä

Kuvasta unohtunut suurin kilpailija ServiceNow :face_with_monocle: Hyvä, hyvä :wink: On kooltaan puolet Salesforcesta ja yli 1000 x Efecte.

Kyllä Euroopassakin osataan ja voidaan olla alansa suurin, kuten Spotify ja SAP (parhaina aikoinaan) ovat todistaneet.

5 tykkäystä

Tuntuu tosiaan vähän hassulta markkinointiargumentilta että “osta eurooppalaista tai me hävitään tää peli”. Löytyikö tuosta päivän itse Efecten tarjoomaan keskittyneestä osiosta mitään muuta pointtia jolla Efecte erottautuisi markkinasta?

1 tykkäys

Syntyperäinen savolainen kun olen, niin joskus syttyy lamppu hitaammin,… mutta hoksasin että efecten työkalut tulevat nähdäkseni mahdollistamaan tuota datalla johtamista aika paljon. Hyvin mielenkiintoista katsoa miten markkinointi etenee.

Jos katsotte inden analyysiä yhtiön kohdesegmentistä, niin efecten ei tarvitse olla tänään 1000x isompi ollakseen hyvä sijoituscase.

Jokainen perehtyköön itse :slightly_smiling_face:

5 tykkäystä

Minulle riittäisi, että Efecte kasvaa tästä 100-kertaiseksi tällä vuosikymmenellä. CAGR 58%. Tällä alalla pitää olla kunnianhimoiset tavoitteet.

6 tykkäystä

Koronatilanne näyttää olevan ainakin ensi keväälle huono, joten odotan itse näin pitkän poikkeusajan muuttavan pysyvämmin kaikkea bisneksen pyörittämistä. Nyt kun totutaan etätöihin, joudutaan panostamaan digitalisaatiooon ja tilannekuvan luomiseen omasta liiketoiminnasta niin uskon efecten hyötyvän pysyvämmin tästä.

Keskeinen syy myös sille, miksi hyppäsin mukaan kelkkaan ja jatkoin lisäämistä koko sen ajan kun inderes lätkäisi 7€/vähennä.

Excelissäni olen korvamerkannut erikseen omistamiani yhtiöitä, joiden katson hyötyvän koronasta melko kestävästi. Merkattuna mulla on kamux, efecte, remedy.

17 tykkäystä