Osakesijoittaminen

Eikö lähe Kamux lentoon vaikka kuinka mainostettaisiin

Onkohan se vähän niin, kun tämä autokauppa ei oikein potki enää nuoremmille sukupolville - ei uudet, eikä edes vanhemmat, että turha mallisalkuilla yrittää piristää osakekauppaa. Kohta tullaan taas leuka rinnassa, häpeillen, että “menipä vihkoon”

2 tykkäystä

Arvopaperin ja KL uutiset on vasta työn alla. Älä hättäile :joy:

Onko tullut turskaa salkkuun aikaisemmin Inderesin suosituksista jpni61?

2 tykkäystä

Sehän vasta pelottavaa olisi jos inderes möisi “osakkeen nostopalveluita”

Ei se minusta ainakaan ole todellakaan mallisalkun tehtävä mainostaa ja nostaa yksittäisten yritysten osakkeen hintaa. Tuollaisesta tulee mieleen esim. osakebloggaajat jotka (ruotsissa?) joutuivat vaikeuksiin tämänmoisista pump&dump tempuista, enkä vielä ainakaan jaksa uskoa inden siihen ryhtyneen.

Ja siis jos lyhyttä voittoa haluaa, niin onhan tuo reilu 4% päivänousu jo ihan mukavasti jos tarpeeksi suurella painolla pelaa.

Edit: en omista kamuxia, eikä lähiaikoina ole aikomuksissakaan ostaa.

1 tykkäys

Toivottavasti tällaiset kommentit eivät muuta Inderesin toimintatapoja mihinkään suuntaan. Toivottavasti jatkossakin Inderes uskaltaa reilusti sanoa mitä osakkeita pitää aliarvoisena ja hyvänä ostokohteena! Ennenkaikkea arvostan tuota mallisalkkutoimintoa, jossa käytetään oikeaa rahaa ja kerrotaan salkun sisältö täysin läpinäkyvästi!

Ps. En omista enkä ajatellut ostaa Kamuxia vaikka kiinnostava osake onkin.

3 tykkäystä

Ja käteisin osuus.

Onhan Inderesille tullut hutejakin, mutta jos lukee ne laajat raportit ja itse tekee riskiarviota, niin lisäarvoa on näkemykseni mukaan reilusti. (esim. itellä Enersenseä tai Martelaa) , mutta mitä osumia, Talenom, QT, Revenio, Capman jne. Pitää lukea ne laajat raportit ja miettiä onko “luottamus case” vai ihan läpinäkyvästi hyvin etenevä case, niinkuin mielestäni Kamux näyttää hyvältä.

Toki minä esim. ostin aamusta lisää kamuxia, kun oma näkemys on positiivinen ja olin aikeissa lisätä halvemmalla, mutta nyt osakkeelle tulee näkyvyyttä, kun lehdistö sattuu inderesiä peesaamaan, niin en usko, että hinta tuosta enää laskettelee niinkään paljoa…

En minä ainakaan olisi mitenkään voinut eksyä sijoittamaan Talenomiin tai QT:hen jos en seuraisi Inderesiä ja olisi lukenut raportit.

1 tykkäys

Niin nyt on ainakin Q1 uusien autojen kauppa jäässä ja samaa olen kuullut käytetyn kaupasta. Kun nyt saadaan vaalit ensin ohi ja hallitus kasaan, mikä sitten lienekin autoverotuksen linjaus hallitusohjelmassa?
No juhannyksena ollaan viisaampia, mutta nyt keväällä ei autoja kyllä kamuxinkaan hallista revitä.

Minusta vakuuttavaa oli nimenomaan se että Kamux pystyi kasvamaan 15% laskeneessa markkinassa ja markkinahäiriöiden aikana. Se vahvisti omaa näkemystä, joka voi toki osoittautua vääräksikin.

Mutta nyt teen jo töitä Inderesin puolesta, liikaa aikaa kun on kipeänä, eikä oikein jaksa tehdä oikeita yrittäjän töitä :). Rupeen nyt tekemään rahaa täällä, niin on jatkossakin mahdollisiis kasvattaa salkkua!

1 tykkäys

Hei, Kamuxista käydään keskustelua jo täällä Kamux Oyj -ketju

Suljen tämän ketjun :slight_smile:

4 tykkäystä