Enersense - Energiamurroksen suunnannäyttäjä

No niin Eneri :tired_face: Tässä sitä nyt sitten ollaan. Setä poistui siis sinua omistamasta jo syyskuussa 2018, koska tarinasi oli kovin heppoinen. Alkaa olla Talvivaaran hajua, sanoo

Kaukoviisas-Masse

1 tykkäys

Tulosvaroituksen luettuani pidemmällä tähtäimellä ei pitäisi olla ongelmia.
Varoituksen mukaan ongelmat rajautuvat loppuvuoteen ja tilanteen pitäisi normalisoitua vuonna 2019.

Toinen asia sitten on, onko varoituksen sanomaan luottaminen. Lienee aiheellista olla varauksellinen.

Mikäli viesti osoittautuisi myöhemmin paikkansa pitäväksi, nykyhinta olisi selvä oston paikka.
Mikäli varoituksen sanoma on siloteltu, eikä siis pidä yhtä tulevan kehityksen kanssa, kukaan ei tiedä tämän oikeaa hintaa.

Ostin kuitenkin tunnusteluerän alle 2,5 eurosta.
Mikäli luvut elpyvät varoituksen viestin mukaisesti vuoden mittaan, ostos oli hyvä, mikäli eivät elvy, olen valmis ottamaan itse itselleni virittämäni luunapin vastaan.

Selvää on, että johdon kyky tehdä korjaavia toimia, mitataan vuonna 2019.

2 tykkäystä

Tää mantra tuntuu olevan nyt vähän jokaisen yhtiön kohalla, jos tulos pettää :smiley:

7 tykkäystä


Nyt Enersenseä on isketty laitaan ja kovaa. Selvästikkin @Petri_Gostowski:n ennustemuutokseen on reagoitu aika nopeasti. “Myy” tarkoitti nyt näköjään kirjaimellisesti “kaikki laput laitaan ja juoksemaan kauas pois!” :smiley: Itse en yhtiötä omista, mutta ainakin 3,0€ muutettu tavoitehinta on alitettu selvästi :thinking: Tosin itseäni huolettaisi omistajana tuo isojenkin rakenteellisten ongelmien mahdollisuus, sikäli olen tyytyväinen, että en itse ole aikoinaan hypännyt kelkkaan.

4 tykkäystä

Akilta tuttuun tyylliin viihdyttävä ja hyvä kolumni tänään, aiheena Enersensen IPO:

Paljon hyvää asiaa ja tervettä itsekriittisyyttä.

Itse Enersensestä, Akin kolumnissa esiin nostamat asiat huomioiden, tämmöisen firman seuraaminen ei ole välttämättä sitä kaikista parasta PR :ää Inderesillekään.

Toivoisin toimaria seuraavaan Roastiin, mutta tokkopa uskaltautuu.

Onneksi tämä jäi iteltä merkkaamatta, ei sillä että edes vakavissani olisin harkinnut

7 tykkäystä

Verpu ja Sauli asialle, niin johan onnistuu.? Saulihan taisi sanoa: “Tää on tällainen luottamuscase”. Nyt sitten luottamusta peliin ja tj kehiin. Toivottavsti ei tuoksu talvivaaran ylijäämävedet…

1 tykkäys

Saa olla viimeinen homma, johon osallistun ajatuksella, että varmaan ihan ok firma, kun Inderes ottaa Ipon ja antaa osta suosituksen.

Kuuluisi varmaan sinne epäonnistumiset ketjuun, mutta mitä hittoa olen mennyt tekemään, kun olen laittanut rahaa henkilövuokraukseen ja kalusteisiin??? Kun on tarjolla vaikka mitä skaalautuvaa ja digitaalista ihmettä :).

Ainut lohtu on position pieni koko ja jatkuvasti tappion majdollisuus pienenee, kun pottikin kutistuu…

6 tykkäystä

Kyllä se Enersense vaan osaa pettää kerta toisensa jälkeen…

Voiko tätä case Eneriä tämän paremmin enää kuvailla? Viljolle pisteet.

Masse-setä,FA,itse irti jo IPOn jälkeen, mutta lähipiiri edelleen siivulla mukana

1 tykkäys

Näin aikanaan Enerin Ipossa. Sitten on tainnut Arkkipiispa Saul vaieta tämän casen kuoliaaksi ja jättänyt Eneri-analyysit Petrille tai jollekin muulle.

Ei sen puoleen, Änäriä on kivempi seurata kuin Eneriä …

Masse-setä,FA,löytyihän se luuranko Arkkipiispankin kaapista :woman_zombie:

2 tykkäystä

Tänään Enersenseltä peräti kolme positiivista lehdistötiedotetta!

Kyllä tässä nyt tuntuu olevan oikein maistuvat eväät kunnon tammiralliin!

2 tykkäystä

Jeppis, mukana pikkupositiolla. Käsittääkseni kun pyöräytin verot ja otin vähän lisää salkkuun oli halpaa kuin Makkara… Ajattelin, että mikä vaan positiivinen saattaa nostaa veromyyntien suosta.

1 tykkäys

kas tavoitehinta nostettu 1,75, oikea suunta.

1 tykkäys

Mielenkiintoista, että tavotehinta nousi 1,75e, mutta silti ”päivämäärä” tavotehinnan nostolle näyttää samaa vanhaa 14.11.2019, vaikka tällöin asetettu tavotehinta oli vanha 1,35e.

No joka tapauksessa itsekin piti eilen pörssin viime minuuteilla hypätä mukaan enersenseen, sen verran paljon mahtu positiivisia uutisia yhden päivän sisään, jotka mielestäni muutenkin osottivat erittäin hyvää piristymistä kysynnälle Enersensen palveluita kohtaan.

2 tykkäystä

Toi päivämäärä päivittyy käsittääkseni vasta maanantaina, kun uusi raportti julkaistaan. Joku tekninen juttu taustalla, ei sen kummempaa. @Yu_Gong osaa avata tätä enemmän

1 tykkäys

Kiitokset Petrille selvennyksestä!

2 tykkäystä

Mielenkiintoista nähdä, että myös Goldman Sachs ilmestynyt Enersensen välittäjä tilastoihin. Onko jollain tietoa onko näitä isompia taloja (Goldman, JPM, MSI, Citi jne.) näkynyt aiemmin paljoakaan välittäjinä? Ei varmaan yleisesti kovin paljoa näin pieneen yhtiöön ole ollut heidän asiakkailla kiinnostusta.

Huvittavaa kyllä miten jaksaa vieläkin tämän yhtiön kohdalla kurssi seurata Inderesin tavoitehintoja noinkin orjallisesti. Lyhyt on sijoittajien muisti.

Pitkän hiljaiselon jälkeisellä uutisryppäällä haluttiin selvästi yhtiön kurssikäppyrälle positiivinen trendi viimeisille pörssipäiville. Liikevaihtoa on uutisten perusteella ensi vuodellekin luvassa, mutta palataanko kasvun uralle, tai puhumattakaan jääkö yhtään mitään viivan alle?
Kummasti ei vaan sisäpiirillä luottoa ole ostoihin asti ollut, vaikka pitkään kurssi onkin möyrinyt. Vahva on kutina, että maaliskuussa päästään taas pettymään.

2 tykkäystä

Hallituksen puheenjohtaja omistaa Corporatum Oy:nsa kautta valmiiksi n. 72% koko osakekannasta, toimitusjohtaja Jussi Holopainen kolmanneksi suurin omistaja 2,7% omistusosuudella, Joonas Palosaari (Värväämö Oy:n toimari) n. 1% omistusosuus. Lisäksi suurien omistajien listalta löytyy myös muita hallituksen jäseniä. Täten voi suurinpiirtein sanoa että n. 75% firmasta on jo valmiiksi sisäpiirin omistuksessa, joten en näe että heillä ainakaan liian pientä omistusosuutta yrityksessä olisi.

1 tykkäys

jep…! Toimarilla saattaa olla vähän liikaa sisäpiirin tietoa.