Evolution AB - The King of iGaming

Toddin esitys klo 10.40 näkyy toivottavasti youtuben kautta… katsotaan

edit: livestream

6 tykkäystä

Mistähän tuo EVOn viikon kestänyt nousuputki johtunee? Toki kävihän tuo kurssi jo selvästi alempana. Onko jotain infoa joka tukisi kurssinousua? Vai onko lähenevä osari saanut ostopainetta osakkeeseen? Itse en mitään erityistä uutista ole huomannut?

Markkinoiden riskisentimentti yleisesti vahvistunut hieman, ja EVO tuntuu menevän suuntaan jos toiseenkin aikamoisella vivulla :slight_smile: näin ainakin itse olen tulkinnut, ettei mistään fundatapahtumasta kyse.

1 tykkäys

Ihan normaalia rekyyliä - kurssi on mm. ESG -säätelyiden takia ollut kovassa ulostuksessa esim. instikoiden osalta, ja koko peli- ja etenkin uhkapelisektori koki kovia, kun pörssi korjaili arvostuksiaan.

Funda kuitenkin alkaa puskea läpi - hommat etenee suunnitellusti, ja pienet uutisvirran palaset sieltä täältä loksahtelee kohdilleen ja poistaa epävarmuustekijöitä.

11 tykkäystä

Eipä tuolla parin viikon heilunnalla ole kovin suurta merkitystä tähän keskusteluun. Omaan silmään näytti siltä, että yksi isompi omistaja kevensi voimalla lappujaan yhden viikon aikana. Mahdollisesti Livingstone, joka ainakin jo syyskuussa keventeli muutamia satoja tuhansia lappuja.

Sitten asiaan:

Toddin eilisestä puheesta ja transkriptistä voi kyllä aistia, että ollaan kateellisia jenkkifirmojen m-capeista ja korkeammista arvostuksista. Sehän mahdollistaa paljon asioita. Tähän myös twitterin OrakelO kiinnitti huomiota. Jos katsellaan omistajan puolueellisten lasien läpi, niin tuon kun yhdistää kahden nais-/vähemmistöedustajan järjestelystä hallitukseen, niin en ihmettelisi jos loppuvuonna/lähikuukausina ilmoitellaan vielä NYSE-listingistä.

38 tykkäystä

Tapahtuman alku myöhästyi, ja sen vuoksi Haushalterin esitys siirretty iltapäivälle: “…Todd Haushalter’s session has been postponed to 15.40 CEST this afternoon.” Jäädään odottamaan mielenkiinnolla :slight_smile:

5 tykkäystä

Catenalla hyvä vauhti päällä jenkeissä - ei varmaan heikennä EVO:n odotuksia :wink:

14 tykkäystä
6 tykkäystä

Toddin puhe löytyy nyt Tubesta jos ei livenä katsellut. Sen verran voin referoida, että oli kyllä mielettömän inspiroiva esitys. Aiheena oli Ideat eli ei mikään Evon esittely sinällään. Mutta kyllä on vakuuttava kaveri Todd :+1:

Toddin esitys alkaa kohdasta 6h 49min 20sek, tossa vielä linkki uudelleen:

iGaming NEXT’21 | 🔴 LIVE From Valletta - YouTube

22 tykkäystä

Eilen paukkui myös ATH rikki Crazy Timessa. :sunglasses:

33 tykkäystä

Paha tästä on varmaksi mitään sanoa, mutta voidaan olla toiveikkaita. Eikös tämä voisi johtaa nyt “härkä-lippu-murtautumiseen” :harviaraketti:

29 tykkäystä

Kohta tuleva Q3-raportti voisi antaa tukea nousulle. muuten luulen että ei lopulta jääty tarpeeksi yli trendin. Lasken tämän varaan, minulla on evo-longi päällä. tänään olisi saanut jo kivat voitot. Saa nähdä onko ahneella paskanen loppu…

Tämä liputettiin koska sen katsottiin eksyvän aiheesta. Mielestäni vastaus Timontin viestiin oli ihan yhtä aiheesta kuin tuo Timontin viestikin. Kerroin että vastustaso ehkä ylitetään hyvän osavuosikatsauksen toivossa.

4 tykkäystä

Olen pohtinut jääkö osakkeen kurssi mahdollisesta potenttiaalista myös tulevaisuudessa? ESG-trendin vastakkaisella puolella kuitenkin selkeästi tässä ollaan ja onko isoilla pelureilla mahdoton lappu omistaa tätä peilaten tulevaisuudessa.

ESG-trendi haittaa tuntuvasti pääomavaltaisia aloja koska näiden yritysten mahdollisuus saada rahoitusta hankaloituu ja kallistuu. Tämä ei ole mikään ongelma Evolutionille. Yrityskauppoihin omalla osakkeella vaikuttaa mutta jos ostokohteenkin maksavat saman ESG alennuksen on tämäkin neutraali.

7 tykkäystä

Huomattavan arvokas paperi tämä keskimääräiseen uhkapeliosakkeeseen nähden yhä on ja pidän arvostusriskiä merkittävimpänä yksittäisena ongelmana. Potentiaali on katsojan silmässä, mutta sijoitus voi onneksi arvaamattomien arvostuskertoimien sijaan nojata vaikka +100% p.a. tuloskasvuun. Sijoittajan on helpompi ostaa ja omistaa laatuyhtiötä alhaisilla kertoimilla, joten anti-ESG voi olla jopa psykologisesti hyödyllistä pitkäjänteisyyden kannalta.

En muuten täysin ymmärrä, miksi Tunturisuden vastaus liputettiin ja kysymystä ei. Hänhän oli asian ytimessä. Rahastojen ESG-merkinnät ovat varsin häilyvä käsite ja jäävät nähdäkseni usein toiseksi tuotto-odotukselle.

14 tykkäystä

lähde:

25 tykkäystä

Taas joku analyytikko hukassa :sweat_smile: tai sitten oikeassa :man_shrugging:

8 tykkäystä

https://twitter.com/G11Investment/status/1452987412393648129?t=Tr4pDCTJlBbyEPxqE6qAfw&s=19

18 tykkäystä

Klo 08.30. Ja klo 10.00 presentaatio.

16 tykkäystä
29 tykkäystä