Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Mutta eikö tässä juuri ole kyse ajatuksistasi tähän konkreettiseen kysymykseen? Ainakin itselleni ne tuovat lisäarvoa, koska sinulla on selvästi suuri asiantuntemus alalta ja edellytykset tehdä oikeita arvioita? Näin olen ainakin ymmärtänyt kommenttiesi perusteella, toki ymmärrän hyvin, että konkreettinen potilastyö on eri asia, kuin tämä sijoituskeskustelu ja tällä tavalla muotoillut kysymykset vievät asian hieman eri tasolle.

2 tykkäystä

Klark Centille kysymys. Oletko nykyisin töissä Orioinilla ja entinen Faronin työntekijä?

4 tykkäystä

Korjaa jos olen väärässä, mutta itse tulkitsin vastauksesi näin:

Aza on tällä hetkellä SOC jonka mukaan mennään, mutta mikäli Bex tulee Faasi 3:n myötä tarjolle olisit valmis sitäkin potilaalle tarjoamaan?

6 tykkäystä

Keskustelu täällä käy aika-ajoin niin kuumana, että haluan tähdentää mitkä kirjoituksistani ovat enemmän mielipiteitä ja mitkä faktoja. Mielipiteeni parhaaseen hoitoon MDS-potilaalle ei ole kovin hyödyllinen koska en heitä hoida.

Pääasiassahan olen täällä nostanut esille karhunäkemystä tukevia faktoja.

Ja mainittakoon nyt sekin ilmiselvyys vielä ettei minkään alan asiantuntijuus valitettavasti takaa sijoitusmenestystä ko. alalla :grinning:

Ja minulla ei ole minkäänlaista conflict of interestiä Faroniin liittyen. En ole Orionilla töissä, lähipiirilläni on merkittävä Orion-omistus, mutta silläpä ei ole tässä kontekstissa mitään merkitystä :slightly_smiling_face:

27 tykkäystä

Mutta mitä valitsisi potilas, jos vaihtoehtoja tarjotaan? Se lienee yksi kysymys myös. Syöpäpotilas haluaa elää myös laadukasta elämää sen ohella, että annetut hoidot toimii. Monihan jättää hoidot ottamatta tai ne lopetetaan, kun sivuvaikutukset on liian kovat. Valitseeko potilas silloin tehokkaimman yhdistelmän pienimmillä haitoilla, todennäköisesti.

9 tykkäystä

Aina mennään potilaan ehdoilla ja vain potilaan ehdoilla, oli lääkärin mielipide mikä tahansa. Tässä kohtaa jos itselleni diagnosoitaisiin MDS niin itse valitsisin sen kaikista parhaimman hoitomuodon pienimmillä sivuvaikutuksilla ja se nyt vaan faktana näyttäisi olevan Aza + Bex, myös ensilinjaan.

13 tykkäystä

Mikael onnistui soittamaan Faronin CEO:n ja hall.pj:n tunnistamia säveliä ”ei tule onnistumaan…”

Viimeisimmässä 4. podissa työelämäprofessorit keskustelivat Suomen näkökulmastakin faaseista, päätetapahtumista ja lääkkeen kehityksen kustannuksista. Kolme miljardia mainittu.

Ei kai Faron voisi onnistua kymmenesosalla :astonished: :thinking:

35 tykkäystä

Itse omistan molempia, sekä Inderesiä että Faronia. Myös useita muita suomalaisia yhtiöitä. Kaikille näille yhteistä on, että ei onnistu. Koska suomalainen. Kritiikkinä Indelle, että yhdellä lailla kuin teihin pitäisi uskoa, uskokaa tekin muihin. :blush: Yhdessä veneessä tässä ollaan ja jos mä uskon teihin, niin uskokaa tekin siihen, että Suomesta voi tulla huippuja. Aina ei luvut näytä, mutta joskus pitää luottaa muuhunkin.

10 tykkäystä

Olen ollut vuosien kuluessa monessa Suomiosakkeessa mukana, mutta turhan usein pörssin ulkopuolelta on se itsekin näkemäni hyvyys nähty ja menestyskelpoisimmat osakkeet ovat halvalla ostettu menestyksen kynnyksellä pois harmittavasti. Ja siksi sijoitan ja pidän tiukasti kiinni Faronista ja toivon sille pitkää ikää.

11 tykkäystä

Faron on numeroiden ja todennäköisyyksien perusteella lähes katastrofaalinen sijoituskeissi ja jos niitä tuijottaa, niin senttiäkään tähän ei kannattaisi laittaa. Mutta, se potentiaali ja Faronia tukevat faktat antaa sitten jo toisenlaisen näkemyksen. Meni syteen tai saveen, niin tämä on se kerran elämässä-sijoituskeissi ja itse ainakin katson kortit loppuun saakka. Itse olen lähtenyt tähän mukaan jo vuosia sitten hyvin varhaisessa vaiheessa ja vaikka mutkia on ollut matkassa, niin koko ajan on tullut enemmän syitä olla mukana kuin jättäytyä pois, vaikka välillä tympiikin tietyt asiat firman ympärillä ja ajoittain epätoivo valtaa mielen. Sitten sitä muistaa, että mikään häly firmaa koskien ei poista Bexin tuloksia ja taas voi mielensä rauhoittaa.

21 tykkäystä

Mitähän sekoilua tämäkin väite taas on? Stuart Prince on mainitun tutkimusartikkelin ensimmäinen kirjoittaja, ja tutkimuksen loppupäätelmä on ’ These findings identify sClever-1 as a previously unrecognized, immunosuppressive mediator in cancer that operates independently of cellular Clever-1 expression. sClever-1 may serve as both a therapeutic target and biomarker to guide immunotherapy strategies.’. Että eiköhän tuo Prince ainakin tämän oman (jäätävän fenomenaalisen!) tutkimustuloksensa takana seiso. Näiden Clever-1-tutkijoiden saavutukset ovat ylipäätään aivan omassa mittaluokassaan, kannattaa tutustua aiheeseen perinpohjin, jos sijoittajana täällä palstoilla pyörii.

Mitä väärään päivämäärään tulee, niin eiköhän meistä jokaiselle ole joskus käynyt sama virhe, ihmisiä kun ollaan. Psykologi saattaisi olla sitä mieltä, että tällaisen virheen mollaaminen johtuu kommentoijan kokemasta häpeästä. Sanonpa vaan, että joskus voi olla ihan paikallaan vähän pohtia omia motiiveja ennen nettikirjoittelua.

53 tykkäystä

This is really the first time that we’re seeing a 13-plus month OS rate [in the relapsed/refractory population]. Again, it’s a single-arm study, so we have to be cautious. What’s even more impressive is that actually almost half of these patients had a TP53 mutation, so if anything, this is a higher risk group than what we had studied [previously]. This could be very important pathway for drug development."

70 tykkäystä

Onko sabatolimab (Novartis) uhka Faronille ja vaikuttaako hidastavasti esim partnereiden löytymiseen?
Ymmärsin, että sabatolimab kilpailee bexmarilimabin kanssa samasta markkinasta ja on edellä faasi kolmosessa. Novartiksella on enemmän resursseja.

Sabatolimabilla on huonompi ORR MDS:ssä kuin bexmarilimabilla, mutta se on ehkä pari vuotta edellä testien osalta

5 tykkäystä

”Novartis has pulled the plug on its blood cancer candidate sabatolimab after a pivotal trial of the candidate failed to meet its primary endpoint.”
Ken tietää.

6 tykkäystä

Novartis discontinues blood cancer candidate after Phase III flunk

The sabatolimab trial failed to meet its primary endpoint with Novartis saying the termination allows prioritisation of key programmes.

Abigail BeaneyFebruary 1, 2024

12 tykkäystä

Josko tämä jonkun huomion jossain herättäisi:

Faron Pharmaceuticals Started at Buy by Stifel
Faron Pharmaceuticals Target Started at EUR4.30 by Stifel

SCR-20250707-jhbz

SCR-20250707-jhtg

60 tykkäystä

Tuossa Clinical Trials Arenan uutisoinnissa mainittu, että tuloksia ei ole julkistettu ja herää kysymys, onko niitä nyttemmin saatavilla, kiintoisaa olisi tietää niistä tarkemmin. Tuo alasajohan tapahtui jo 2/2024 joten tähän mennessä tietoa odottaisi olevan saatavilla - tai ei laisinkaan.

3 tykkäystä

Aika pienelle huomiolle jäänyt tuo Stifelin 70% nykykurssia suurempi tavoitehinta🤷🏼‍♂️

9 tykkäystä

Vaikuttaa mielenkiintoiselta Faronin osuminen tällaisen jenkkitalon tutkaan, kun kyse ei ilmeisestikään ole maksetusta analyysistä? Stifelin AUM näyttäisi olevan n. 500 miljardia taalaa, jolla asettuu Euroopasta katsottuna Nordean ja Deutche Bankin välimaastoon. Toimistot löytyy kaikilta tärkeiltä markkinoilta tällä puolella rapakkoa, mutta Helsingin kohdalla näyttää tyhjää…

Netistä löytyy Stifelin ihan vapaasti luettavissa oleva biopharma-sektoria koskeva rapsa toukokuulta, josta poimin etenkin tämän kohdan:

M&A Seems Highly Likely to Pick Up

Meanwhile, deal valuations are being carefully weighed against rising
interest rates, political uncertainties and fluctuating capital markets.
Pharma buyers are focusing on assets with near-term revenue potential or
those with clear paths to regulatory approval. Even in smaller deals,
diligence around reimbursement potential, manufacturing scalability, and
competitive market positioning has intensified compared to pre-pandemic
years.
Despite recent tariff and environmental challenges, we believe that biotech
> M&A will gain momentum in 2025. Large pharmaceutical companies face
> steep patent cliffs over the next five years and need to backfill their
> pipelines to offset revenue losses. As a result, we expect a steady stream of
> small-to-mid-sized acquisitions targeting phase 2, phase 3 and commercial
> assets that can generate revenue within the next 3–5 years, rather than
> early-stage platform technologies and emerging drug candidates.
We would note that pharma M&A in 2025 is largely characterized in today’s
market by strategic precision rather than scale. Deals are being shaped by
regulatory caution, therapeutic needs, manufacturing priorities and the
urgent need for commercial-ready assets, all within a volatile political and
economic backdrop. While the megadeals of the past decade are less likely
in the near term, a steady cadence of targeted acquisitions such as last
week’s Regulus deal is positioning big pharma to weather industry
challenges and prepare for future growth.

Koko rapsa löytyy täältä:

29 tykkäystä

UK forumilla kirjoitellaan BTD:sta ja ovat sitä mieltä, että se tulisi samaan aikaan kun FDA antaa luvan jatkaa P3, eli noin 4-5 viikon sisällä. Olisi tosiaan iso juttu, mutta onko todennäköistä?

Edit: lisätään FDA linkki BreakThrough Theapy

https://www.fda.gov/patients/fast-track-breakthrough-therapy-accelerated-approval-priority-review/breakthrough-therapy

10 tykkäystä