Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Faronilla on huomen illalla sijoittaja tapahtuma Lontoossa.

En tiedä miten tämä eroaa 4. helmikuuta olleesta tapahtumasta. 4. päivän jälkeen Lontoon listalla on paljon pieniä ostoja, voisikohan olla seurausta 4. helmikuuta olleesta konffasta?

Miten Faronin kauppa käy Suomen First North listalla? Mistä niitä voisi seurata?

Uusi lehdistötiedote tänä aamuna. Se edellinen jäi ehkä vähän Korona uutisten varjoon ja henk. koht. ostin silloin erän liian aikaisi, koska kurssi heilahti alas eikä ylös. Laitoin sen Korona viruspaniikin piikkiin. Tämän aamuinen uutinen on palkittu mukavalla kurssinousulla. Saas nähdää onko tämä pysyvämpi muutos ylöspäin.

Linkki lehdistötiedotteeseen.

Ja poimin sieltä tämän päivityksen. Henk.koht en osaa arvoida kuinka validi tämä on lääketieteellisesti mutta ehkä joku osaisi kommentoida tätä paremmin.

The Company notes with interest a recent recommendation by the World Health Organization (WHO) that steroids should not be used on coronavirus infected patients1. One of the main first lines of defence against viral infection is endogenous IFN-beta production2. Blocking endogenous IFN-beta production using steroids may be deleterious to treatment outcomes in these patients. Therefore, exogenous IFN-beta (like Traumakine) can strengthen further this endogenous IFN-beta action and provide maximal protection against viral infections but it has to be administered without concomitant corticosteroids, which have the capacity to disturb or block IFN-beta action.

A recent descriptive study published in The Lancet3 on the 2019 novel coronavirus (2019-nCoV) outbreak in Wuhan, China reports that 17% of the 99 patients with 2019-nCoV pneumonia developed Acute Respiratory Distress Syndrome (“ARDS”) and 11% worsened in a short period of time and died of multiple organ failure. 19% of patients in the study received corticosteroids, a treatment option no longer recommended by the WHO.

Ilmeisen kovia myyntipuheita ei tapahtumassa saatu tuotua esille. Kurssi laskee tasaisen varmasti.

Mulla ei ole minkäänlaista kompetenssia arvioida tätä firmaa. Vaikka mielestäni varovainen aloitteleva sijoittaja olenkin niin otin tätä pienen erän salkkuun vähän jokeriksi. Voi olla että rahallisena sijoituksena tämä ei ole nyt loistava (ainakaan tällä hetkellä) mutta pieni investointi takaa sen, että koen saavani jotain oppia lääkefirmoihin sijoittamisesta. Muuten en usko että tätä tulisi seurattua ollenkaan. Yritän nyt vaan olla ajattelematta tätä ihan joka päivä…

Sijoittajatapahtuman esitelmä on näköjään Faronin webbisivuilla. Tästä voi lääketiedettä joku paremmin ymmärtävä vetää ehkä jotain johtopäätöksiä mihin suuntaan ollaan menossa?
https://www.faron.com/sites/default/files/Proactive%20Feb%2006%202020%20for%20website.pdf

Helsingissä ja Turussa näyttää olevan myös sijoittajatapahtumat helmikuun puolessa välissä.

Mielenkiintoista liikehdintää Faronin kurssissa tänään ylöspäin.

Olen seurannut ostoja/myyntejä LSE forumin kautta ja yleensä niitä on paljon vähemmän. Saas nähdä nyt onko tiedossa hyviä uutisia? :grimacing:

Screenshot_20200217-184002|281x500

1 tykkäys

No nyt on tosiaan mielenkiintoista liikehdintää. mitäköhän tapahtuu, kun tietoa ei oikein löydy.

1 tykkäys

https://www.proactiveinvestors.co.uk/companies/news/913126/faron-surges-as-ceo-says-traumakine-study-has-secured-third-party-financing-913126.html. Rahoitusta kuntoon ja myös viittaus että testaavat coronavirukseen jos oikein ymmärsin?

1 tykkäys

Nyt vasta ehdin katsomaan tuon videon. Siitä oli kova pöhinä eilen LSE foorumilla. Eilisen ja tämän päivän kurssinousujen jälkeen olen vihdoin vähän plussalla tämän kanssa. Olen aina ostanut erän hyviin uutisiin niin mun keskihinta on aika korkea + kulut päälle. Katsotaan nyt miten tässä käy. Kurssinousua tärkeämpää olis kyllä se, että löytyisi uusi tehokas lääke, joka auttaisi ihmisiä sairaudessa johon ei ole vielä lääkehoitoa.

1 tykkäys

Myin hätäpäissäni oman position. Ajattelin ostaa takas mutta ostinkin qt:ta ja nyt tämä keulii😎 itseäni kiinnostaa tuo että traumakine saattaa vaikuttaa positiivisesti coronaviruksen hoidossa. Voi lentää nopeastikin 9 - 10e jos näin on. Jostain saan käteistä niin hyppään taas mukaan🤔 ja tosiaan tärkeintähän olisi saada lääke, joka auttaa ihmisiä.

Mitä olen itse seurannut tätä niin kurssinousut ei ole vielä olleet pysyviä. Heti kun tulee hiljaisempi jakso tiedottamisen/uutisten suhteen, niin kurssi laskee. Tuossa haastattelussa Markku taisi sanoa että menee viela 2kk että FDA infoa tulee lisää. 2kk aikana moni kyllästyy odottamaan ja vähentää positiotaan ja kurssi laskee jos historia toistaa itseään.

Itse en ainakaan ole osannut optimoida ostopaikkoja laskuihin vaan olen aina takannut kun on tullut uusi RNS tms. ja kurssiin on tullut hetkellisesti nousua. Varsinaiseen lääkkeeseen saattaa olla vielä pitkä matka ja riskinä on että Phase III kokeet ei menekään hyvin. Mulla on tässä kiinni rahaa mitä en tarvi niin sen takia helppo olla filosofinen.

Sen olen huomannut että kun omaa rahaa vähän pelissä niin tulee seurattua tätä vähän tarkemmin. Olen myös tehnyt stop lossin eli jos kurssi tosiaan nyt lähiaikoina nousisi 8-9 euroon niin myyn osan positiosta pois ja annan niin sanotusti voittojen juosta.

Hei,

Tämä on ensimmäinen postaukseni näille foorumeille ja alkuun haluan mainita, että en ole alan ammattilainen. Itse löysin Faronin OST:n avautumisen yhteydessä ja olen firmaa aktiivisesti seurannut siitä lähtien. Koin että yritys tekee arvokasta työtä ja hyppäsin mukaan tammikuun alussa. Nyt olen istunut mukana tässä hiljalleen laskevassa junassa rystysiä pureskellen…

Merkit eivät olleet yltiö-positiivisia. Oikeusriita Ruotsissa ei uskoa valanut, ja näkymät eivät kummoiset olleet ulkopuolisen sijoittajan silmin. Tämä oli kuitenkin ennen @Moops jakamaa postauta ja sen takaa löytyvää haastattelua. Tämän seurauksena markkinoille oli muodostunut selvä arbitraasi. Haastattelussa selvisikin 17.2, että rahoitusta on luvassa 3 vaiheeseen tutkimusta varten JA että tämä samainen taho olisi osallistumassa myös marketointi-vaiheeseen ja sen kustannuksiin kun tuotteelle on saatu luvat jenkeissä.

Huomionarvoista on että tämä samainen tutkimus oli aikaisemmin siis kaatunut ja johtanut edeltävään dibbiin Lontoon pörssissä. Nyt näkymät ainakin maalailtu positiivisiksi testin tuloksen osilta ja aikaisemmista virheistä opittu. Lisää tietoa kehityksestä ja mahdollisesta rahoituksesta luvassa tässä lähiaikoina (q1/h1).

Uskon että tässä junassa on hyvä istua mukana!

Ohessa linkki TJn haastatteluun josta ylläolevat tulkinnat ovat ainakin osittain johdetut:

ps. mielipiteeni on erittäin rajallinen informaation pohjalta rakennettu ja viisaammat saavat tätä toki korjata!

1 tykkäys

Kiitos mielenkiintoisesta kommentista @Eywin.

Onko kukaan muu vielä nähnyt tätä videota?

Tämä vähän avasi mun maallikkoaivoille, mitä yrityksen lääkkeet saavat aikaan. Tässä varmaan on vielä useiden kuukausien / vuosienkin työ edessä ja riskejä mukana koko ajan, mutta ryhdyin miettimään, että jos on sittenkin nostaisi sitä osan position myymistä vasta yli 10 euron paikkeille. Kärsivällisyys on varmaan tässä hyve.

1 tykkäys

Suomessa on muuten tulossa sijoittajatapahtumia. Löytyy Faronin webbisivujen kalenteri osiosta.

Edit: lisätty sijoittajatapahtuman PDF tiedosto liitteeksi.

Proactive Feb 06 2020 for website_1.pdf (1,1 Mt)

Edit 2: lisäys:
Sijoittaja tapahtuma Helsingissä tänään 19.2. Onko Inderesin väkeä paikalla @Yu_Gong?

Melekonen pomppu kurssissa tänään! Korona toi ARDS:n pinnalle ja ilmeisesti Turun Sanomat avitti Faronin ihmisten tietoisuuteen? Vai onko jossain vielä mullistavampia uutisia? Jospa Traumakinesta vielä oiva lääke tulisi uusien tutkimusten myötä.

1 tykkäys

@Pettymystentayttymys Oliko kyseessä tämä juttu?

Kyllä. Sharevillessä oli ystävällisesti tietoa jutusta. Sinänsä tuossa ei taida olla mitään uutta niille, ketkä yritystä ovat tarkemmin seuranneet. Sen verran noviisi olen osakemarkkinoilla, etten osaa arvioida sitä, voiko tuollaisen jutun perusteella syntyä näin iso kurssinousu. Mutta kelpaa välillä hymyillä tämänkin lapun kohdalla, tiedostaen että se voi hyytyä vielä monta kertaa.

2 tykkäystä
  1. Päivä olisi tarkoitus mennä haistelemaan ilmapiiriä ja kuuntelemaan kehitysjohtajan kommentteja tulevasta.

Positiivisin mielin - pieni vihreä läiskä punaisessa meressä!

2 tykkäystä

Kiitos @Pettymystentayttymys Mulla ei ole tunnuksia Sharevilleen joten täytyy tyytyä arvailemaan mikä jutun sisältö oli otsikon perusteella. En ihan usko että suomalaisten ostot pelkästään nostivat tätä kurssia, ainakaan heti aamusta. Viikonloppuna mietin, että uskaltaiskohan ostaa lisää jos hinta laskisi. Mulla on Faronia nyt jo enemmän salkussa, mitä piti alunperin ostaa. Ajattelin ekaksi että otan sitä ainoastaan 0.5% koko salkun arvosta, nyt sitä on 1.5%…

@MrsMR Tuosta viestini linkistä klikkaamalla pääsee lukemaan, tunnuksia ei siihen tarvitse (itsellänikään ei ole).

1 tykkäys

@Pettymystentayttymys @Eywin @_ANDY
Uusi RNS tänään. Sisäpiiritietoa siinä sanotaan :wink:

Itsellä on ostotarjous pienelle lisäpositiolle vetämässä. Elättelin toiveita, että kurssi laskisi muun pörssilaskun myötä vähän sopivampaan hintaan omaan budjettiin. Se tuskin menee tämän RNS julkistamisen johdosta läpi tänään. Aiemmista RNS päivistä viisastuneena en kuitenkaan lähde heti ostoksille FOMO tunnelmissa.

3 tykkäystä