Finnair - Uudelleenrakentaminen koronakriisin jälkeen

Maksat merkkarista tuon 0,282e per lappu + 0,40e merkinnästä = 0,682e. Muistutuksena, että Finnairin kurssin piti lähteä liikkeelle sieltä 0.718e tuntumasta, jostain syystä lähti raketoimaan.

Eli joko merkkareita saa kovalla alennuksella, tai osakkeita hirveällä ylihinnalla.

3 tykkäystä

Näin minäkin ymmärtäisin tämän keissin, mutta taitaa nämä myyjät olla toista mieltä.
Enpä ainakaan myy omia merkkareita tänään.

Eli merkkarin myyjillä on joko laskin hukassa, tai näkemys että kohtapian Finnair on 25% halvempi? Hmmm… :thinking:

:moneybag:

Tai sit ei oo varaa merkata osakkeita ja halutaan eroon hinnalla millä hyvänsä. Itse ainakin ostin mukavasti tuolta 2,5e kantturoilta merkkareita

Onko jollain kristallipallo? Kannattaako vielä ostaa merkkareita? Taitaa tätä Finskiä olla vaikea ennustaa

Ei ole kristallipalloja, mutta laskea voi itse. täl hetkellä merkkari 2,78 = 0,278+0,4 = Finnaria hintaan 0,687/lappu.

Tietty ei voi tietää mikä on Finnairin kurssi tulevaisuudessa kun laput saa kouraan.

Eli pointti lienee siinä laskeeko osakkeen kurssi sen alle.

100100100100100100100100100100100100100100

Ennen koko osakeanti-merkintäsoppaa kurssi oli 0,71.

0,4+0,31 = 3,1e merkkari vastaisi tuota hintaa. Paljon on tietenkin tapahtunut tuon jälkeen. Osake varmaan edelleen vahvasti ylihinnoiteltu, mutta silti…

Ulkkarit kauhoo merkkareita…

1 tykkäys

Lopullista kurssia esimerkiksi 4kk kuluttua ei tiedä kukaan.

Itse nyt en ainakaan erityisemmin aio tankata, koska toimiala on mitä on ja koronan toista aaltoa huhuillaan edelleen.

Oma näkemys on, että kurssi on todella paljon ylihintainen ja tulee laskemaan tuonne 70c tasolle kohtuu pian. En ymmärrä miksi on nyt noin korkea.

Mä en nyt vaan ymmärrä sitä, että miksi kukaan ostaa suoraan osaketta jos merkkarilla saa halvemmalla. Vai pelätäänkö että osakkeen hinta menee alle tuon :thinking:

Tää on itselle vielä ihan jäätävän vaikea ymmärtää koko merkkari. Eli jos nyt ostaisin merkkaria hintaan 2,8 ja käyttäisin ne, maksaisin 0,68 osakkeesta. Mutta 9.7. kun ne osakkeet saa myydä, voi osakkeen hinta olla vaikka 0,58.

Muistatko, kun kommentoin tätä merkkihinta-asiaa aikaisemmin? Tämä oli jo ennakkoon nähtävissä, että merkkareiden myyntihinnat tulee olemaan mielenkiintoisia, en muista sanamuotoa mitä käytin. Asiallisesti asiaa hämärtää kuitenkin itse perusosakkeen hinta, joka on rankasti yliarvostettu käytännössä, edelleen.

Tästä hulluudesta puuttuisi enään se, että joku saisi Robihoodilaiset paikalle ostamaan merkintäoikeuksia. Todennäköisesti kurssiero suhteessa merkintäoikeuteen olisi screaming buy tälle porukalle :smile:

4 tykkäystä

Joo, kun koko tää soppa alkoi ja yhtäkkiä finnair oli 1.5 eurossa, kirosin hieman että en ennakoinut tämmöisen sekoilun potentiaalia. Siitä viisastuneena olin tänään passissa katsomassa miten merkkarikauppa lähtee pyörimään ja pulkkamäki alussa oli semmoinen että “wtf, nyt pakko että lasken itse jotain väärin… ei, ei hemmetti” :smiley:

No, seuraillaan tätä käppyrää tänään ja kauhotaan lisää tarpeen mukaan.

1 tykkäys

Ja nyt se merkkarin hinta laskee taas. En tajua. En taida uskaltaa tehdä mitään :smiley: :grin: :sweat_smile: :rofl: :joy: :upside_down_face:

Osaisiko joku tiiviistää nyt mitenkä tässä merkintäoikeusanti-kaupassa kannattaisi toimia jos spekulatiivisesti haluaisi keinotella itselleen hyötyä?

Itse laskeskelin, etten kuitenkaan osta juurikaan 2.25 yläpuolelta, koska tässä pitää ottaa huomioon turbulenssi itse liiketoiminnassa. Minusta lentotoiminnan käynnistyminen on yliarvioitu, joten tämän alan yhtiöiden arvostuksia on vaikea tehdä toistaiseksi. Pakko ottaa pelivaraa, jos tätä meinaa hodlata yhtään pidempään.

  • edit: eilen NYSE:n post marketissa lentoyhtiöt otti hittiä rajusti, en vielä ole etsinyt syytä, mikä uutinen oli taustalla
1 tykkäys

No, siellä otti vähän kaikki kautta linjan. Melkoiset punaiset päivät olivat siellä :smiley:

Mitä liiketoimintaan tulee, niin 2 viikon päästä alkaa 30 % kapasiteetillä lentely ja tavoitteena päästä 70 % kapasiteettiin vuoden loppuun mennessä, jos vain porukka lentää.

Mitenkäs tämä kuvio sitten sotkee pakkaa vielä…

Ei teoriassa mitenkään. Nämä ovat niitä merkkareilla ostettuja lappuja jotka sitten yhdistyvät, vai ymmärsinkö jotain väärin?