Uskon, että näitä sopimusasioita tärkeämpi draiveri on se hintataso, jolla toiminta on kannattavaa. Jää sitten kuluttajan hintatietoisuuden varaan, millainen lentokorkeus verkkokaupan myyntiin syntyy. Mikko &co ymmärtävät hyvin, ettei kannata yrittää puskea tavaraa maailmalle, jos jokainen myyty yksikkö on pers’nettoa.
Mielestäni oleellisinta on seurata Feelian food service-myynnin ja niihin liittyvien sopimusten kehitystä. Sielläkin julkishallinto on tiukasti kilpailtua eli leipä ei ole leveä. Valitettavasti ns. vapaan food servicen sopimuksista ei tietoa saa kuin hevosmiehiltä.
Ei tuokaan ole välttämättä ole se painavin syy. Jälleenmyyjät eivät kauheasti tykkää valmistajan/maahantuojan myydessä halvemmalla ja silloin tipahtaa helposti jälleenmyyjien valikoimista pois. Kilpailu hyllytilasta on kovaa ja tuoteryhmistä elintarvikkeet ovat todennäköisesti eniten kilpailtu. Volyymin puolesta taas elintarvikkeissa kivijalkamyymälät ovat ehdottomia vielä hyvin pitkään.
Katsoin Feelian retkiruokien ja noin kymmenen muun ruoan ainesosalistat läpi. Jokaisessa ruoassa oli sipulia. Onkohan tämä tietoinen valinta? Meille sipulin inhoajille ei juuri jää vaihtoehtoja. Osa ihmisistä saa myös vatsaoireita sipulista.
Uskon että retkiruokamarkkinoilla voisi olla suurtakin kysyntää edulliselle ja laadukkaalle kotimaiselle vaihtoehdolle.
Voiko olla niin että postauksesi on aiheuttanut kurssinousun? Sillä sopivasti klo 12.54-> lähtenyt nousuun ja nyt noin 5% nousussa. Vai oliko tässä joku muu uutinen mikä on mennyt ohi?
Onhan tuollainen positio yhdeltä Suomen kovimmista analyytikoista melko iso näkemyksen ottaminen firman puolesta? Fodelian olen itse onnistunut aikaisemmin sivuuttamaan. Täytyykin alkaa lukemaan raportteja läpi…
Kyllä tämä oli puhtaasti Inderesin foorumin efekti, +5,5% ilman muita uutisia. Jos huomaa postaavansa tietoa joka voi herättää ostokiinnostusta, on syytä ostaa osaketta ensin kunnon siivu.
Fodelian vaihto on ollut todella ohutta ja samalla fundamentit tulevan kasvun takana ovat vahvistuneet. Firmaa tuntevat tuskin myyvät nyt, joten kasvava kiinnostus ajaa kurssin helposti ylös.
Toistaiseksi hype on jäänyt syntymättä siitäkin huolimatta, että Kauppalehti on parikin kertaa suositellut osaketta sanoilla “osta” ja “maista”.
Useimmat odottavat varmasti kovia lukuja. Toisille voi tunnetun analyytikon ostot ajaa saman asian.
Kannattaa katsoa toimarin esityksiä sekä roast, niin selviää, mistä on kysymys.
Bongasin Fodbarin uuden rekryilmoituksen Jyväskylän yksityiseen hoivakotiin (5.7). Ilmotuksesta ei paljastu kokoluokka eikä hoivayrityksen nimi, joten sijoitusmielessä lienee pikkujuttu. Mutta positiivista on, että Fodbar valtaa alaa vähitellen ja saadaan referenssejä. Pienistä puroista…
@Mikko_Tahkola osakkeenomistajana ja teidän Feelia-ruokakaupan asiakkaana ehdotuksia, huomioita ja asiakaspalautetta (saa käyttää ei oo pakko):
Lisää kuvia ruoista ja ruoka-annoksista! Miksi vain yksi kuva, jota ei edes saa zoomattua?
Asiakkaiden arvioiden nostaminen vieläkin paremmin näkyville, paras myyntivalttinne empivälle asiakkaalle on muiden asiakkaiden aiemmat mahtavat kokemukset, koska arvostelut ovat teille erittäin suotuisia
Mobiilinäkymä hyvä, PC näkymä skaalautuu huonosti isolle näytölle, vähän “tyhjää täynnä”
Kuljetuskustannukset kovat 1-2 hengen talouden ostoihin, nostaa huomattavasti annoksen hintaa, antaako katteet periksi pienemmät kuljetuskustannukset esim. 50e tilauksille? Harva pystyy kerralla ostamaan 150e edestä, minulle ei mahtuisi edes jääkaappipakastimeen tuommoinen määrä teidän ruokaa
Ilmainen toimitus ensimmäiseen tilaukseen? Helpottaisi kummasti kokeilua
Mielenkiintoista. Sammonkoti on Humanan yksikkö eli samaa konsernia kuin 26.5. linkkaamani Peräseinäjoen Sillanpää-koti. Vaikuttaa siis siltä, että Fodbar on saamassa jalkaa tukevasti oven väliin Humana -yhteistyössä.
"Feelian tuotteita on jo ollut tarjolla Juveneksen ravintoloissa kautta Suomen. Nyt yhteistyö on laajentunut uusien tuotteiden ja ratkaisujen kehittämiseen. […]
– Feelia toimii Juveneksen ”food factoryna” eli pohdimme yhdessä, millaisia tuotteita ja ratkaisuja he tarvitsevat oman ravintolatoimintansa kehittämiseen, ja voimme sitten toteuttaa ne Feelian tuotannossa.[…]
Juvenekselta löytyy intressiä jatkon kannalta ottaa lisää tuotteita suoraan Feelialta ja muokata niitä tarpeidensa mukaisiksi. Yksi Feelia-tuote voi muuntautua moneksi. Lindén nimeää tällaiseksi Feelia perunamuusin."
En tainnut löytää yhtään viitettä haulla, mutta Tankkaustarinoista bongattu aivan kuin Feelian laatikko jollakin jakson ABC:llä. Täytyy etsiä pätkä uusiksi.