Fodelia - Elintarvikealan tiennäyttäjä

Yleisöannin koko noin 1.6 milj€. Jos on defensiivinen ja tuodaan edullisella hinnalla, niin 5-10x ylimerkintä ei ole mahdotonta. Katsotaan katsotaan.

3 tykkäystä

Tuliko yhtiöiltaan ilmoittautumisesta vahvistus sähköpostiin? Muistelen ilmoittautuneeni, mutten nopeasti katsottuna löytänyt vahvistusta.

1 tykkäys

Kyllä itselleni tuli.

Koskaan ennen kuullutkaan tästä. Real Snacksit oli vieraita, mikä ei kerro vielä mitään, koska sipsit jne eivät kuulu mun ostoskoriin. Feelian sivuilla tutustuessani heräsi mielenkiinto - tässähän on ideaa! Uskoisin, että kysyntää tällaiselle löytyy/tulee löytymään, kunhan tuotteet ovat maukkaita ja homman pystyy hoitamaan kustannustehokkaasti. Ongelma saattaa olla tulevaisuudessa se, että hyvälle businekselle on usein tunkua kilpailijoiksi heti, jos lähtee rullaamaan isommin. Ellei uusien, niin alan isompien toimijoiden puolesta.

1 tykkäys

On kyllä niin kuluttajan kurnutusta että rafla myisi Feelian safkaa ”omanaan” saati ns tuoreena tai samoilla prinsiipeillä mitä Feelia itse mainostaa että joko tämä on vuosisadan kupla tai aivan saamarin mahtava bisnesidea.

Mä palan halusta tietää että mitkä raflat tai miten Feelian tuotteita myyvät itse myyvät ko tuotteita siis, millä myyntipuheilla.

Tuoretta ruokaa? Vai vastuullista ja nopeaa?

Real snacks on jonkinlainen riippakivi tässä. Huono kannattavuus ja kasvu sekä turhan kilpailtu segmentti ja niche.

1 tykkäys

Ei tuu enää erillistä vahvistusta. :slight_smile: Mutta kaikki ok tervetuloa vaan mukaan :slight_smile:

1 tykkäys

Onko joku tilannut tuolta verkkokaupasta jotain? Tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, nimimerkillä kakarat syö kuin jääkärikomppania…

Meillä tilattu muutama kerta iso määrä. Keitot ovat hyviä!

2 tykkäystä

Rapsaa ootellessa :slight_smile:

giphy%20(1)

Luulis, että muutaman tunnin sisällä…

12 tykkäystä

Rämpättyäni 7 tuntia F5-nappia indereksen sivustolla…

giphy%20(2)

Jihuu!

8 tykkäystä

Mun mielestä riskitaso (Feelia) vaikuttaa äkkiseltään varsin kohtuulliselta huomioiden “nakkikiskan” koko ja yhtiön elinkaaren vaihe. Feelian kautta tätä enemmän kiinnostaa katsoa…

Arvioisin alustavasti sellaista 10-15x ylimerkintää. Edit: Edellyttäen, että johdolla on illalla hyvät selitykset miten tuo kova kasvu tullaan toteuttamaan. Äkkiseltään vaikuttaa, että suunnitelmia on jo viety pitkälle.

giphy%20(3)

Edit: Täytyy jatkaa penkomista

2 tykkäystä

Tunnen molempien tarinat kohtalaisen hyvin. Pikaisesti vilkaistuna analyysi näyttää tukevan omaa käsitystäni yhtiöistä: Feelian liiketoimintamalli on nerokas ja erittäin skaalautuva, Real Snacks on sen rinnalla perussuorittaja - kuitenkin kohtalaisen vahva ja kansainvälistyvä sellainen.

Pari näkökulmaa:

  1. Feelian erittäin skaalautuva bisnesmalli voi hyötyä mukavastikin Realin jo olemassa olevista kansainvälisistä jakelukanavista, kunhan kehittää supisuomalaisten ruokien rinnalle myös kansainvälisiesti tunnustettuja vaihtoehtoja.

  2. Yhtiön riskeistä puuttuu selvästi työvoiman saatavuuteen liittyvä näkökulma. Yhtiö sijaitsee Pyhännällä, missä on 1600 asukasta ja työpaikkaomavaraisuus jo nyt yli 140 %. Kyseessä on Suomen teollisin kunta, jonka vähäisestä (ympäryskunnat mukaan lukien) työvoimasta taistelee useampikin kasvava pyhäntäläinen teollisuusfirma. Lähimpään kaupunkiin on yli 50 km. Ehkäpä kasvun painopiste siirtyykin tulevaisuudessa Pyhännältä muualle. Suomeen tai ulkomaille, kuka tietää.

14 tykkäystä

Tästä jauhanut aikaisemminkin, mutta kumma kun ei hinnoitteluvoina-osiossa ole riskinä mainittu keskittynyttä kaupanalaa. En näe itse ainakaan mitään perustetta sille, että Kesko ja S-ryhmä katselisivat nykyisiä marginaaleja kovin pitkään.

Ruuvipenkki kiristyy jossain vaiheessa

Eihän tuo näy Feelian toiminnassa juuri mitenkään? Real Snacksin joutaisi vaikka myydä, 22hlöä ja 100ke voittoa (2018).
Kun itse lueskelin tuota esitettä, kiinnostuin kyllä. Itse näen ison potentiaalin noissa julkiskeittiöissä sekä hoivapuolella ja miksei myös lounasravintoloissa. Amica joutuu kilpailun kohteeksi, markkinat on isot pelkästään Suomessa tuolla sektorilla.

  • lohen saisivat kyllä vaihtaa kotimaiseen kirjoloheen :slight_smile:
6 tykkäystä

Kyllä tämä IPO-rapsa sai alustavasti kiinnostuksen heräämään. Tässä luottamus korostuu, minkä johdosta päätöksiä ei ole syytä tehdä ennen kuin näkee illan esityksen.

Rapsasta kyllä paistaa sellainen fiilis, että siellä on jo hyviä soppareita Ruotsiin ja erittäin hyviä potentiaalisia alkuja suomalaisten toimijoiden kanssa…

Taustalla olevaa megatrendiä ymmärrän hoiva-/asumisyksiköiden osalta seuraavan esimerkin kautta: puoliso on ollut hetken mm. Sairaanhoitajana Esperillä ja irtisanoutui viime vuonna jo ennen mediassa noussutta ”hoivakohua”. Puolisonkin tapauksessa ei voinut kuin ihmetellä, mitenkä kehitysvammaisten asumisyksikössä sairaanhoitajan pitäisi oikeasti keskittyä hoidollisiin asioihin, mutta esimies halusi että sairaanhoitaja huolehtii ruoanlaiton asukkaille itse… kun siellä ei ollut ketään ruoan tekijää… eli tarve näillä toimijoilla Feelialle voi olla suorastaan huutava…

Mitä arvostukseen tulee, niin puhtaasti ensi vuoden olettamuksilla pitää katsoa… fiilis on se, että ohjeistuksen saavuttamiseen liittyvät sopparit ovat tehty ja enää eksekuutio puuttuu…

Summa summarum: mikäli illan esityksen sanallinen ja sanaton viestintä tukee ”ensi vuoden varmaa kasvua”, taidan tätä merkata… yleisöanti on niin pieni että muutama tuhat merkkaajaa riittää täyttämään annin…

1 tykkäys

Tuo case Kangasala oli omaan silmään merkittävin uusi tieto. Jos Kangasala teki melkein puolen millin säästöt vaihtamalla Feeliaan, kuulostaa tuo varmaan aika no-brainer liikkeeltä myös monelle muulle kuolevalle kunnalle. Vielä kyseessä isokokoisia ja pitkiä soppareita, mistä me sijoittajat tykätään. Kaiken lisäksi koko hommaa tehdään vielä tosi kovalla kannattavuudella.

5 tykkäystä

Täältä pääkallopaikalta voin ainakin todeta, että lohikeitto oli hyvää ja tuntui maistuvan myös muille :+1:

23 tykkäystä

Lähdin Ipo-tutkimukselle S-markettiin etsimään sipsejä mutta ei täällä ole Real Snacksin tuotteita😤

2 tykkäystä

Paljonko pelkällä Feelian toiminnalla tulisi osakkeen hinnaksi?

Siinä IPO-valuaatio. Herkullinen on suhteessa näkymiin.

image

Kyllä mä sanon että 15x ylimerkintä ei ole mahdoton.

6 tykkäystä