Fortum - Puhtaan energiasiirtymän vauhdittaja

Hiukan on taas negatiivista klangia ennakkorapsassa. Myös osingot jäytävät vaikka Inderes itse kasvuyhtiönä ehdottaa osingonmaksuksi 92 % tuloksestaan. Ehkä Indelläkin omistajat kaipaavat rahaa keittiöremontteihin :laughing:

Totta on, että operatiivinen tulos jää laimeaksi. Silti on hyvää muistaa, että Fortum on nyt nettovelaton yhtiö ja seikkailut maailmanvalloittamisesta on vihdoinkin loppunut. Olen itse jo omilla lappusillani saanut puolet takaisin osinkoina maksamastani osakkeen keskihinnasta. Jos vertaillaan Fortumia Elisaan, niin osingot ovat huomattavasti muhkeammat ja Elisa on korviaan myöten veloissa.

Q4 on mielenkiintoinen kvartaali, koska siinä on kuluina jälkimmäinen osingonmaksu ja tulopuolina divestoinnit, joista suurimpana tuo 800 miljuunan paskalaitos. Osittain tämä laitoksen tuottamat tappiot jäävät pois ja myös Fortumin omat säästötoimet alkavat purra.

Toistamme osinkotavoitteemme 1,30 €, koska me pääomistajat tarvitsemme rahaa :grinning:

Uusinta konsensusta ei olla vielä julkaistu Vara Researchillä. Pistän luvut heti, kun tulee ATK:lle.

81 tykkäystä