Glaston - lasinvalmistusteknologiaa maailmalle

Tuli taas vähän laitettua Glastoniin ja pitkän tähtäimen kurssikehitykseen. Rakennuksiin laitettavan älylasin kysyntä on varmasti tulevaisuuden juttu.
Tässä vielä odottelee Heliotrope projektin kaupallistamisen ilmoitusta, joka kuului tapahtua kevään korvilla. Haastatteluissa toimari mainitsi, että ensimmäinen ostajakin linjastolle olisi tiedossa kunhan tuote on valmiina.
Älylasilinjaston hinta tulee olemaan 10-20 Mlj.

1 tykkäys

Aika jännä, että kurssille ei ole tapahtunut mitään vaikka johto on ylistänyt unelmakaupaksi ja Vesalakin alustavasti taisi viitata 30-50% kurssinousu potentiaaliin… ite oon vähän ostellu lisää. taitaa olla pari % plussalla.

2 tykkäystä

Pari päivää sitten tullut yhtiön uusi mainosvideo Glaston Corporation - YouTube
Hieno sanon minä.

2 tykkäystä
2 tykkäystä

Edit
Luvut esitetty selvemmin:

1 tykkäys

Mitäs tästä kaikesta pitäisi nyt ajatella? :astonished:

1 tykkäys

Toivottavasti perjantaina saadaan tietää.
En ihan hiffaa tuota osakkeen hinnan kehitystä. osakkeen hinta laski, mutta liikevaihtoa tuli lisää, mutta osakkeitakin tuli lisää. Tulosta en osaa enkä jaksa tulkita noista laskelmista.

Saisikohan analyytikko Vesala tehtyä mulle/meille sellaisen rautalanka version / videon.

1 tykkäys

Osakkeen hinta 29.5 päätöskurssista laskettuna olettaen, että kaikki merkintäoikeudet käytetään:
(2,01+1/6x5x0,89)/(1+5/6)=1,500909

Yritysostohan on jo tehty aiemmin eli mitään muutoksia ei tässä tullut liikevaihtoon. Osakemäärä kasvaa ja tase kasvaa annin myötä.

1 tykkäys

Analyytikko Vesola (ei Vesala :slight_smile:) toteaa, että em. kalkyyli on oikein. Eli merkkarin laskennallinen hinta on 0,51 euroa. Kun kyseessä on merkintäoikeusanti (eikä esim. suunnattu anti) osakkeen merkintähinnalla ei ole merkitystä, sillä kaikki osakkaat ovat samassa veneessä. Tässähän on haettu vain yhdistelmää a x b = 34 MEUR, jossa a on määrä ja b hinta. Yhtiö itse on kommentoinut merkintähintaa (0,89 euroa) vain sanomalla, että sillä haluttiin merkkarillekin jokin mielekäs hinta jotta kaupankäynti olisi sujuvaa.

1 tykkäys

Auttakaas avutonta kun melkein jo lirahti housuun,kun pikkuisen tuo kurssi notkahti tänään.,
Eli mites tässä nyt pitää toimia jottei jää 1000:sta lapusta turska käteen;tuleeko ilmoitus pankin/välittäjän kautta vai miten näitä oikeuksia nyt sitten myydään taikha ostethahan lissee?
Miel jälkimmäinen omalta osalta…
Kiitos etukäteen vaikka laittoivat meijät perkheles tähän välikäteen

1 tykkäys

Merkintäoikeusannin asiakirjat:

https://glaston.net/fi/osakeanti/

1 tykkäys

Kiitos Rauta

1 tykkäys

Esite selvensi hieman Heliotrope-yhteistyötä:

  • Oman pääoman ehtoiset sijoitukset sekä vakuudeton velkarahoitus yht. noin 4,3M EUR.
  • Glaston Emerging Technologies Oy:n omistusosuus Heliotropesta on noin 9%
  • Glaston omistaa immateriaalioikeudet tuotantolinjojen suunnitteluun
  • Globaali yksinoikeus Heliotrope-älylasin lämpäkäsittelykoneiden toimitukseen (myöhäisempi seuraavista: 10v tai tietty määrä mikä ei esitteestä selviä)
  • Laitemyyntisopimus sisältää myös tuotantolinjoihin liittyvät palvelut
  • Testauksen viimeinen vaihe on käynnissä, ensimmäisen linjan tilausta odotetaan 2019 aikana
3 tykkäystä

kurssi tippui, mutta ilmeisesti omistan nyt kasan merkintäoikeuksia,joita voin merkitä tai myydä? joten on ehkä todellisuudessa ole pahemmin tappiolla vai?

1 tykkäys

@erkki.vesola Moi Erkki Vesola! Nimikin nyt oikein.

Huomasin, että mulle oli ilmestynyt nyt varmaan niitä merkintäoikeuksia tuonne arvo-osuustilille. Milloin niitä voi myydä ja miten? ihan normaalistiko. ja jos ja kun ehkä kuitenkin olen valmis rahoittamaan yritysostoa, milloin ja miten merkitsen niitä osakkeita?!

Aika hankalaa tavalliselle pulliaiselle.

1 tykkäys

Moi, Glastonin osakkeita voi merkitä 5.6. klo 19:30…19.6. klo 16:30. Merkintäoikeuksilla käydään kauppaa 5.6. klo 10:00…13.6. klo 18:25, jonka jälkeen ne raukeavat arvottomina. Itse toimeksiannon toteuttamisen suhteen kehotan noudattamaan oman tilinhoitajan (pankin tms.) antamia ohjeita. Terv. Erkki

2 tykkäystä

Kiitos, koitan selvitä. Et varmaan ota kantaa kannattaako niitä mahdollisesti näin yleisesti pohtien osakkeen omistajien merkitä?

1 tykkäys

Ei tuohon oikein muuta voi vastata kuin että meillä on osakkeelle positiivinen suositus.

2 tykkäystä

Meinaako täälä moni odottaa viimeisille päiville ja seurata kurssia ennen merkkauspäätöksen tekoa? Itse seurailen varmaan muutaman päivän mitä tästä ollaan mieltä.

1 tykkäys

Itse ajattelin merkata, mutta varmaan tulee odoteltua viime päiville.

Mielenkiintoista tuo Glastonin hinnan muodostus. Osakehan on tippunut reilusti annin julkaisun jälkeen ja taitaa olla vuoden pohjissa. Itse annissa eikai mitään ihmeellistä ja eikös ankkuriomistajat merkinneet päälle kahden euron. Lähinnä että uskoa siellä ainakin tuntuisi olevan ja luulisi että yleisöannin speksit olivat siinä vaiheessa myös heillä tiedossa.

Vähän tuntuu että nyt vähän katsellaan miten tässä käy ja onnistuuko anti tms. Suurena myyjänä näyttäisi olevan Lago kapital eli onkohan siellä näkemystä, että hinta laskee edelleen :face_with_monocle:

3 tykkäystä