Ensinnäkin kehut ja kiitokset Gofore & @Timur_Karki - erinomaista Investor Community / Relations engagementtiä. Toivoisin, että tämä esimerkki tarttuisi muihinkin ja “HPJ mukana foorumilla” julkaisujen yhteydessä olisi joku päivä OMXH standardi…
Mielestäni mielenkiintoisimmat historia-highlightsit olivat:
- Leaky Bucket 5/95
- NPS 63
Näiden taustoista olisi mielenkiintoista kuulla lisää. Mitä tämän kilpailukyky tekijän (asiakastyytyväisyys ja -pito) taustalla on? Ja millä muilla tavoin (kuin NPS) Goforella asiakaskokemusta mitataan, analysoidaan ja johdetaan strategisesti? Kysyn siksi, koska nähdäkseni tämä on yksi vaikeimpia, mutta tehokkaimpia tapoja luoda vanha kunnon perinteinen Buffet’s Moat.
All in all, viime vuosi taisi olla Nylundille ja tiimille poliitikkojen sanoin “hieno torjuntavoitto”.
Tulevan strategian osalta jäin pohtimaan, että mitenkähän tuo tulevien vuosien AI-aaltoa on ajataltu monetisoida. Omat “solution focused” AI softat/mallit ja niiden kehittäminen siellä selkeästi mainittu. Se segmentti varmasti kasvaa, mutta pohdin, että millä tasolla “AI Adoption” laajojen kielimallien osalta on suunnitelmissa, vai onko ollenkaan. Nykyisellä LLM kehitysvauhdilla (esim 9 kuukaudessa GPTo1 —> o3 Codeforces 1200–>2700 ja AIME 56 → 97) nämä työkalut saavat merkittäviä kykyjä hurjaa vauhtia. Näköpiirissä on myös AI agenttien liittyminen kuvioon lähitulevaisuudessa. Tästä seurannee, että lähes jokaisessa organisaatiossa (pienistä isoihin) kehityksen ja tehokkuuden seuraava pullonkaula on “AI Adoption”. Omien AI assistanttien modaaminen/kouluttaminen yrityksen perusprosesseihin ja rutiineihin tulee olemaan monen työpaikan arkea seuraavina vuosina. Siinä voisi olla Microsoftin ja yksittäisen IT-AI-konsultin välimaastossa paikka iskeä ja käydä konsultoimassa ja kouluttamassa tehoa ja laatua toimistotyöhön, asiakaspalveluun, contact centereihin, johtamiseen, liiketoiminta-analysiiin, asiakasviestintään jne…