Harvia-foorumi eli Haarumi - Kansainvälistä kasvua ja hyvinvoinnin megatrendejä

Mielenkiintoista että Klafsin osti pääomarahasto. Harvia on kokoluokassaan vielä sen kokoinen että iso raha voisi helposti napsia tämän pois pörssistä. Vähän sellainen kutina, että kuinkakohan kauan Harvia saa vielä meitä pienomistajia rikastuttaa, kun USA:n kasvutarina etenee höyryjunan lailla.

16 tykkäystä

Tällä kasvuvauhdilla Harvia brändi on muutaman vuoden sisään yhtä tunnettu kuin Nokia oli parhaimpina päivinään.

22 tykkäystä

@KalleH US population is about 330M + 40M Canadian. Europe got approx. 700M people. What is the bigger market?

3 tykkäystä

Kiitokset @Petri_Kajaani tästä tuloslivestä ja taltioinnista. Olipahan aikamoiset luvut.
Kiitoksia foorumilaisille hyvästä keskustelusta. Kaikki kykenevät, ottakaapa kunnon osari löylyt… (saa saunoa vaikka sulla ei olis harviaa).

11 tykkäystä

No kyllä Nokian tunnettuuteen on Harvialla hitusen matkaa, paino sanalla hitusen. Mutta pitää illasta lämmittää Harvialainen ja näpätä muutama bisse Kurssinousun kunniaksi.

6 tykkäystä

Onko muuten joku erityinen syy @Petri_Kajaani että osarien jälkeen ei nähdä Pajuharjun haastattelua InderesTV:ssä? Toki firman tiedotustilaisuus on kattava ja tarjoaa mahdollisuuden kysyä johdolta, mutta Tapion juttuja kuuntelisi mielellään maksimimäärän.

(Sama kysymys muuten Kalliokoskesta ja Kamuxista vaikka ei tähän ketjuun suoranaisesti kuulukaan).

10 tykkäystä

Johdon videohaastattelut ovat Inderesin palvelutarjoomassa erillisiä komponentteja, jotka eivät kuulu automaattisesti yhtiöseurantasopimukseen, vaan ne pitää erikseen ostaa. Harvia ja Kamux eivät ole näitä palikoita ostaneet.

43 tykkäystä

Haarumi maksaa seuraavan videohaastiksen! :grin: pahoittelut kevennyksestä ja onnittelut kaikille osakkeenomistajille, on meillä ollut hieno matka toistaiseksi.

21 tykkäystä

Niin tai näin, kiitos hyvästä livestä, oliko tämä tosiaan ensimmäinen H-tuloslive ? , itse muistelen jo kerran aiemmin, kun yhdessä ihmeteltiin Harvian menoa. Yhtä innostuneena kyttäsivät isoisämme hiihtoa Holmenkollenilta, penkkipörssiurheilujuhlaa parhaimmillaan. Asian tyngäksi , että voi nähdä helposti pari kolme vuotta kasvutarinaa ja sen jälkeen pelkkä korvauskysyntä pitänee H. lipun korkealla. ← Varovainen arvio, mutta äärimmäisen turvallisin mielin mukana. Patoharjun hyväntuulisuus on muuten ollut silmiinpistävää positiivisessa mielessä, tätä se taas enteili.

7 tykkäystä

En olisi löytänyt Harviaa salkkuuni ilman Inderesin analyysia ja tätä foorumia.

Oma analyysi oli skeptinen ja löysin aina “parempia” sijoituskohteita.

2019 oli lähellä kun pilkin Harviaa, seilasi seitsemän euron kurssissa ja ostotoimari oli 6,9€ mutta ei tarttunut. Varmaan täältä foorumilta ostivat sen dipin kiinni :smirk:
2020 koronakuopassa lussutin jälleen senttejä ja alle kahdeksan euron jäi ostamatta.

Joulukuussa sitten päätin tulla kyytiin ja tammikuussa lisää. Positiivinen onnistuminen siinä, että otin ison painon salkkuun tätä. Kun monesti ottaa ujon “varpaat kastaen aloitusposition”

Fiilis Harviasta on, että tästä en luovu. Oon mennyt myymään joitakin hyviä osakkeita pois, kun saavuttanut isot tuottoprosentit. Tarviin salkkuun sellasia ikiholdattavia. (Välittäjällä jos olisi sellainen palvelu, että voisi lukita jonkun osakkeen. Ettei siis menisi myymään hetken ajatuksesta, kuten nykytekniikalla on helppo heittää laput laitaan.)

Tykkään itsekin tästä brändistä, yleensä saunomisesta, saunomisen terveysvaikutuksista, rauhoittumisen kokemuksesta tai sosiaalisesta kokemuksesta yms.
ja etenkin uskon, että maailmalla on samalla tavalla ajattelevia ihmisia, aivan helvetin paljon.

Sijoitustavoitteeni ei ollut näin hurja kasvuosake, vaan turvallinen no-brainer sijoitus. Idealla rahat tallessa ja turvassa, indeksin mukainen tuotto-odotus olisi riittävä, toiveissa hiukan parempaa.

33 tykkäystä

Nyt kyllä vähän harmittaa kun ei ollut “tarpeeksi” Harviaa salkussa, mutta mä elättelen vielä toiveita että kurssi tässä kuukausien aikana edes hieman “jäähtyy”. Ja jos näin käy niin enää en epäröi hetkeäkään ja Harviasta tulee varmasti salkkuni suurin omistus. :joy:

4 tykkäystä

Jossittelu se on lajin parasta antia. Harviasta taidetaan aina palstallakin kysellä osareiden välissä, miksi se kurssi aina laskee välillä niin paljon. Tämä jos joku on tarjonnut piiiiitkiä ostopaikkoja halukkaille, mutta kun tämä nykyinen ilmapiiri on vaan niin kärsimätön. Tuossa 22€ hinnoissa ihan äsken viimeksi mietin, että eikö tähän jumatsukka porukka tartu hanakammin. Ehkä sitä keskisuomalaisena vaan luottaa ”maakunnan” tavaraan.

Melkein toki harmittaa, että itselläkin silti liian vähän.

34 tykkäystä

Nyt on kiinnostavaa mihin tavoitehinnat ruuvvataan näiden lukujen ja investointi-uutisten jälkeen. Itsekin kommentoin aiemmin ketjussa että silloisellakin tiedolla multiippelit ihan alakanttiin, IMHO. Onhan tuo 5% pa kasvutavoite osoittautunut jo kauan sitten huumoriksi.

Tätä tahtia kertoimet voi nousta helposti 20-30%. Mutta luulen Inderesin jatkavan varovaisella linjalla, luulen että sitä myös Harvia toivoo koska ennustaa itsekin niin konservatiivisesti.

Tavoitehinta siis noussee 34 euroon.

15 tykkäystä

Minä olen ymmärtänyt lähteä mukaan vasta keskiostohinnalla 24 euroa. Mutta turha sitä on harmitella ettei 7 eurossa tajunnut. Aina sen kuitenkin peruutuspeilistä näkee mitä olisi kannattanut.

Mutta on tämän kanssa sellainen olo, että uskaltaa pitää pitkään. Harvia kasvaa lujaa ja tekee tulosta, maksaa osinkoa jne eli ei ole todellakaan mikään pelkkä tulevaisuuden odotus.

Ja kyllä poikkeusaikoja koska korona, mutta niin niitä on monessa muussakin kohtaa ollut ja kukaan ei TIEDÄ mitä näistä poikkeavuuksista jää käyttöön. Nyt jos näyttää latu olevan USA:ssa auki kunnolla, niin mikä pysäyttäisi tai heti edes hiljentäisi? Aivan valtava markkina.

Ja niinkuin tuossa edellä fiksusti sanottiin, niin tarpeeksi kun myyty saunoja ja kiukaita, niin sitten niitä myöhemmin uusitaan ja usein kun olet tyytyväinen edelliseen, niin ostat vastaavan uuden tilalle etkä lähde muutaman kympin takia vaihtamaan merkkiä.

Oman salkkuni kokoon nähden olen lähtenyt ihan hyvällä reilun 10% siivulla mukaan.

16 tykkäystä

Mikä on viimeinen Harvian p/e luku…ja p/e 2021 ennuste?

Kohta tulee tuore raportti pihalle:

kuva

Ja siellä on:

Tiedän mitä teen lounastauolla :smiley:

52 tykkäystä

Odotettu tiputus Osta → Lisää koska kurssi alkaa olla lähempänä ns. oikeaa arvostusta. Kohisten kasvavien firmojen kanssa näitä pyrähdyksiä tulee kun kurssi herää että hei, nämähän painavat rahaa kiihtyvään tahtiin.

8 tykkäystä

Q1 tulee olemaan myös mieletön, miksei sitten loputkin kvartaalit. Edelleen Inderesin laskuissa liikevaihdon nousu aika maltillista. Ostin ihan mieluusti lisää eilen. Se on hyvä laittaa konservatiivisia tavoitehinnan nousuja, tuollainen 50% on ihan ok

16 tykkäystä

Nyt kun kaikki ovat saaneet hetken jo nautiskella Harvian myynnin poskettoman kasvun ja kasvunäkymien kanssa, haluaisin avata täällä pienen ideariihen. Katsellessani omaa Helon kiuastani mietin, että mihin tuotesegmentteihin Harvia voisi kenties laajentua nykyisen lisäksi? Tästä on olemassa lukuisia esimerkkejä, että kun lähdetään oman core-busineksen ulkopuolelle, niin tuhotaan se toimivakin palanen yrityksestä. Mutta silti mietin…hyvinvointitrendi on tullut joksikin aikaa jäädäkseen ja avarasti pohtien tuohon spa-viitekehykseen voisi mahtua kaikenlaista. Syntyykö ajatuksia? Harvian rahan takominen on nykyisellään niin jäätävää, että jossain välissä niille rahoille pitää löytyä jotain käyttöä. Itse en missään nimessä haluaisi lainkaan osinkoja. Olen huomannut, että jatkuva kasvumomentti yrityksellä luo osakkeenomistajille arvoa enemmän kuin muutaman kymmenen sentin osingot. (Jos omistaisin Harviasta esim. neljänneksen, niin voi olla, että miettisin eri tavalla :))

1 tykkäys
17 tykkäystä