Herantis Pharma - Hermorappeumasairauksien pysäyttäjä

Kyllä kyllä mutta se että uusi markkina oli se joka määräsi hinnan oli yllätyksellistä.

1 tykkäys

Hinnoitteluvoima tulee pääosin volyymistä. Tukholmassa oli ensimmäinen päivä nii volaa luonnollisesti löytyi reilusti.

1 tykkäys

Terve @Pekka_Simula, Aki Prihti möi näköjään 100 000 kpl Herantista? Yleensä ei ole hyvä merkki, jos hallituksen jäsenet alkaa myymään.

1 tykkäys

@Nikke1, tarkkaan ottaen myyjä oli sijoitusrahasto Inveni Capital, jonka hallituksessa Prihti on. Koska Prihti on myös Herantiksen hallituksessa, yhtiö tiedotti kaupan sisäpiirisäännösten mukaisesti. Yhtiö ei tietysti ota kantaa yksittäisen osakkeenomistajan kauppoihin eikä spekuloi niiden taustoilla. Julkisista tiedoista näkee, että Inveni on kaupan jälkeenkin Herantiksen suurimpia osakkeenomistajia. Samoin yhtiön julkistamista sisäpiiritiedoista näkee, että yhtiön hallituksen ja toimitusjohtajan omistus on tällä hetkellä noin 108.000 osaketta, kun se vuotta aiemmin oli noin 71.000 osaketta.

Terveisin, Pekka Simula, Herantis Pharma

10 tykkäystä

Vertasin justiinsa vaihtoa tälle päivälle tukholman ja helsingin välillä. Tukholma herantis reilu 500 kpl ja helsinki päälle 3000.
Mielenkiinnolla odottelen uutta päivitystä suurimmista osakkeenomistajista Herantiksella.

1 tykkäys

Hei, @Pekka_Simula, miksei tule uutta päivitystä sijoittaja sivulle suurimmista osakkeen omistajista? Oletteko tyytyväisiä Tukholman kaupankäyntiin? Mielestäni vaisu startti.

@Nikke1, tiedot on tänään päivitetty, joskin odotamme vielä Ruotsiin listattujen osakkeiden tarkkoja tietoja, kuten sijoittajasivuilla nyt todetaan. Ne toki edustavat varsin pientä osaa yhtiön kaikista osakkeista.

Osakevaihdon määrä on tyypillinen haaste pienelle yhtiölle, ja erityisesti Herantiksen kaltaiselle yhtiölle, joka korostaa toimialan vaativan sijoittajalta pitkäjänteisyyttä ja jossa valtaosa omistuksesta on institutionaalisten sijoittajien hallussa. Jos vertaa aiempaan, niin Herantiksen koko vuoden 2018 osakevaihto oli Nasdaqin lukujen mukaan alle 180.000 osaketta. Ruotsissa kaupankäynti alkoi 16.12.2019, ja siitä vuoden loppuun eli parissa viikossa vaihtoa Ruotsissa oli noin 150.000. Aina on varaa parantaa mutta itse olen kyllä ihan tyytyväinen alkuun. Odottaisin kuitenkin vähän pitempään ennen kuin tekisin kovin vahvoja johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen.

Terveisin, Pekka Simula, Herantis Pharma

7 tykkäystä

Moi, Kaloniemi on lisännyt Heraa. Jännät paikat.

Tässä viimeisen 3kk omistajamuutoksia Holdingsin datan mukaan, for your eyes only :wink:

5 tykkäystä

Hyvältä näyttää, kun isot pojat häärivät Heran ympärillä? Mitäs Verneri_Pulkkinen on mieltä?

Moi, @Verneri_Pulkkinen oletko ostanut Herantista ja /onko tiimisi?

katoppas herra Kakkonen tullut mukaan. Ollaankin jo Kyöstin kanssa muutamassa yhtiössä sijoittajina :slight_smile: Kyöstillä nuo summat vähän muhkeammat.

1 tykkäys

Moi, mitäs mieltä Viljo on kun isot pojat kiinni täs Herass? Tuloksii ootellessa… mut uskotko tulevan hyvii tuloksii?

Moi, @Pekka_Simula “Apinat esimerkiksi sairastuvat erittäin harvoin syöpään, hermostorappeumasairauksiin kuten Alzheimerin tautiin tai saavat aidsin puhkeamiseen johtavan HIV-infektion.” Lähde: Uutta tietoa apinan ja ihmisten aivoista | Yle Uutiset. Mitä mieltä olet tähän kyseiseen lainaukseen?

Ei mulla ole substanssia tässä asiassa, mutta lievästi positiivisena näen. Jotenkin myös haluaisi ehkä ajatella, että Suomalainen lääkekehitysfirma voisi olla uskottavampi kuin joku muu…? Pikkuisella panoksella olen mukana. Alle 1 %salkusta

1 tykkäys

Eli uskosi testituloksiin on heikohko sijoituspanostuksesi kautta.

Siis on minulla sinällään luottoa, mutta lääkekehitysyhtiö voi myös epäonnistua, toki tuossa on 3 aihiota. Jos onnistuu, niin tuotto potentiaali on valtava.

Jos tuskin arvo ainakaan nollaan menisi, jos joku aihio tyssää.

Eli luottoa on kohteellisesti ja sijoitus n. 5k eur

Kotiutin jo 6,7 ostetuista osan kun oltiin 10+arvoissa, joten riskiä on jo entisestään rajoitettu

Minulla on salkussa hyvin menneitä sijoituksia joista suurimmat ja parhaat ovat talenom, qt ja revenio + mm. 6klp pörssistä ostettuja yhtiöitä parin vuoden ajalta.

Ymmärrän kyllä, että tässä ei tarvitse oikeasti odotella mitään lääkkeen valmistumista, jos faasit vaan etenee. Odotan seuraavista positiivisia tuloksia ja esim kurssin tuplattua tai 3x voisin ottaa loput alkuperäisestä siivusta pois. Tai pitää kaikki, tai lisätä. Tuo on nyt tämän hetkinen tilanne mulla.

Herantikseen olen lähtenyt samalla taktiikalla aika lailla kuin Remedyyn, remedyssä kin otin ennen peli julkaisua voittoja kotiin ja samoin tein herantiksessa kun kurssi nousi, ilman riskiä mahdollisista huonoista tuloksista.