Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Eihän Hyzon valmista itse edes tätä nuppia, niin eihän tuonne mitää järkyttävää tuotantolinjaa tarvitse?

12 tykkäystä

Tämmöinen tuli vastaan:

18 tykkäystä


Mahtaakohan tämä näkyä mitenkään 1.12. Vai onkohan jo hinnoiteltu sisään?
(Kuva toisesta keskustelu palstalta)

Anteeksi tyhmyyteni mutta mitä ihmettä nämä tarkoittavat?

37 tykkäystä

Mites tua omicron? Tulppaanien luvattuun maahan se on jo saapunut. Eikös tuassa ole lyhyellä aikavälillä riskiä että Hyzon droppaa kunnolla? Toimitusaikataulut venyy ja tavoitteisiin ei Q4:ssa päästä. Eikös tua Alankomaiden tehdas ole kuitenkin ainoa joka takoo autoja ainakin teoriassa maailmalle.

HYZON IR stä vastattiin kysymykseeni tuotantomääristä.
Eli ei mitään hätää, jos omistaa osakkeita :grinning: :tada: :tada: :tada:

Thank you for reaching out and supporting Hyzon. Our facility in the Netherlands has the capacity to produce ~5,000 trucks per year once we have completed the expansion. Currently that facility has capacity for up to 1,500 trucks.

Best,

Darla

84 tykkäystä

Äkkiä ne luvut muuttuvat.

https://hyzonmotors.com/hyzon-motors-europe-manufacturing-facility-capable-of-producing-500-hydrogen-powered-fuel-cell-electric-vehicles-per-year/

The facility opened in March 2021, and has a capacity of up to 500 trucks per year. In 2022, the company expects to increase capacity to up to 1,000 trucks per year through operational updates and the addition of a second shift.

24 tykkäystä

Kiinassa tehdään kokoonpanoa Oseanian ja Aasian markkinoille ja käsittääkseni kaikki kennot tehdään horizonin toimesta Kiinassa kunnes usan tehdas saadaan käyntiin.

11 tykkäystä

Olisikohan tuo 1500 sitten kolmessa vuorossa ja 5000 jonkun suuremman laajennoksen jälkeen… ?

12 tykkäystä

Kohta pitäis alkaa noiden keltaisten toimitus Millenaar & van Schaik Transportille. Muistelen että oli Q4 aikaan mutta kuinka monta, ei taida vielä sitä 20kpl mennä :thinking:

11 tykkäystä
22 tykkäystä

Itselle tuli uutena että ainakin Velocity tulee olemaan yhteistyökumppanina rekkojen huollossa Californiassa. :+1:

Edit. Siis tuohon Shorttaajan linkittämään viitaten

8 tykkäystä

Joo uutta tietoa minulle tuo Fontaine Modification tai menny vaan ohitse…

31 tykkäystä

Ohhoh. Minulla oli ainakin uusi tieto tuo Fontainen rekkojen valmistuskapasiteetti. Hyzonin polttokennotuotantokapasiteetin pitäisi nousta lähitulevaisuudessa 12t kappaleeseen vuodessa. Eli jos kysyntä kasvaa niin yhtiö siihen pystyy vastaamaan. Tärkeä juttu.

Saas nähdä missä vaiheessa tuotantokapasiteettia tarvitse taas lisätä. Kiinanmarkkinat on niin isot…

31 tykkäystä
22 tykkäystä

Hollantilainen vetyvene 35km/h :smiley:

dumpert.nl - 's Werelds eerste foilende waterstofboot

9 tykkäystä

I recently had the privilege of riding on a hydrogen powered bus, it was quiet and very smooth, this bus can travel up to 700km on one hydrogen tank. As its hydrogen/electric it can also be charged at charging stations. This is undoubtedly the future.

Was ist das? Onko tuo bussi plug in -malli? Kopsasin siis tuon tekstin tuolta linkedin puolelta.

10 tykkäystä

Tuplapostaan.

Ihan hyvä video siitä, kuinka Hyzon miettii vastata siihen hankalaan kysymykseen eli mistä sitä vetyä saa.

14 tykkäystä

Ihan samaa mieltä. Niinkuin aikaisemminkin sanoin, niin ollaan alussa vasta. Tavoitteet kuitenkin asetettu jo kohtuulliselle, vaikkakin maltilliselle tasolle. Todellisuus on kuitenkin siinä, että Euroopassa tulee vähintään saman verran ehkä jopa tuplaten alustaa ulos linjoilta päivässä, mitä nyt pystytään vasta varustelemaan vuodessa. Mikäli tähän markkinaan tähdätään, niin toivoisin todella kuvia huomattavasti modernimmasta tuotantoprosessista.

Sisu on tästä ihan hyvä vertaus. Siellä vaan oli lähinnä se alusta omaa tuotantoa. Keskeneräisiä tuotteita siirreltiin käytävällä tuotantolinjan seuraavaan pisteeseen tyyliin työntämällä käsin, no ehkä jollain trukillakin. Tämä vielä 2000-luvun puolella. Nappikauppaa kuitenkin ja kuoleman kielissä käyty useasti. Kun vihdoin saatiin hyvä tuote aikaiseksi, niin kysyntää olis ollu, mut tarjontaa ei / toimitusajat liian pitkiä ammattikäyttöön.

Tässä tekniikassa on hyvinkin suurella todennäköisyydellä on tulevaisuudessa mielettömät markkinat, mut kuka siellä on laitetoimittaja lopulta???

Onhan tää kaikesta huolimatta mielenkiintoinen lappu ja heti kun oma käteispaino kunnossa, niin pitää loikata mukaan hiukan. :wink:

2 tykkäystä

Heidän omien puheiden mukaan kapasiteetti on 500 rekkaa vuodessa ja 2022 päästäisiin 1000 rekkaan per vuosi, tuolla Winschotenin pajalla.

Sitten on se 12 000 rekan kapasiteetin laitos Chicagossa:

Ja lähitulevaisuudessa se Kiinaan(ko?) tuleva laitos. Tuskinpa Eurooppaan jää vain tuo 1000 kpl’n laitos myöskään, jahka myyntiä syntyy ja kassaan kilahtaa rahaa laajentua myös Euroopassa.

Eiköhän niillä saa jotain myytävää tehtyä :wink:

E:
Niin ja vielä tuo ylempänä mainittu Fontaine-kumppani, joka yltää 50-60 000 kpl tuotantoon.

18 tykkäystä