Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Se on näiden ex-spacien kanssa nähty, että heiltä puuttuu helpommin kunnon kontrollit ja pörssiyrityksen vaatima osaaminen kirjanpidon ja tilintarkastuksen vaatimuksista*. Voi hyvin olla, että Kiinan lukuja setviessä menee hyvä tovi ja lisäaikaa on pakko hakea yhden tai useamman kerran. Ehkä peilaan tätä liikaa Triterrakseen, joka oli paljon hämärämpi firma, mutta samoja piirteitä näissä on.

*“Nearly 24 more SPACs revealed they have received delisting notices within the last week from their stock exchanges. That brings the total to more than 60 blank-check companies that have received a delisting notice from either the Nasdaq or NYSE since May 28.”

6 tykkäystä

Voisi luulla, että kurssi olisi vapaapudotuksessa, mutta silti joku kuitenkin ostaa…

5 tykkäystä

Tarviiko Hyzonin ylipäätään informoida siitä mikäli se onkin toimittanut suunnitelman?

1 tykkäys

Toi Aasia tuntuu olevan yksi avainsana näissä deSpaceissa, mitkä ovat vaikeuksissa kirjanpidon kanssa, eli sieltä tehdy liiketoiminta ei ole sellaista, mikä menee lopulta läpi ainakaan isoimmilla auditoijilla jenkkilässä, jotka eivät halua ottaa mitään riskiä hyväksyä mitään epämääräistä. Kpmg on ollut aluksi monilla auditoija ja se on sitten eronnut näissä epäselvissä tilanteissa.

Triterras on kyllä loistava esimerkki, kun sieltä lähti ensin Kpmg, sitten vaihdettiin johonkin pienempään, joka sekin lähti menemään ja lopuksi auditointi saatiin läpi jollain epämäärisellä mies ja vanha pc firmalla. Tämä ei kuitenkaan sitten loppupeleissä enää riittänyt Nasselle, vaikka mitään shottirapsojen väitöksiä ei todistettu oikeiksi.

Jenkkilän pörssien nykyinen suhtautuminen varsinkin Kiina taustaisiin tai sinne sotkeutuneisiin firmoihin tuo helposti potkut isommista pörsseistä siellä.

10 tykkäystä

Tämä mietityttää. Ovat mahdollisesti toimittaneet suunnitelman Nasdaqille aikataulun mukaisesti, mutta eivät halua julkistaa mitään, ennen kuin Nasdaq näyttää vihreää valoa. Olisihan se noloa kertoa, että toimitettiin suunnitelma, jota ei sitten hyväksytty ja joudutaan pyytämään lisäaikaa, tms. Itsellä on pieni positio kehissä, joten kyseessä ei ole mikään elämää suurempi asia ja aion pitää sen loppuun saakka. Ihan siksi, että Hyzonin tekniikka on toimivaksi todettu ja ovat toimittaneet tuotteita. Tämä ongelma on nyt jossakin ikävässä puljauksessa Kiinan suunnalla, ei itse tekniikan toimivuudessa. Olkoon tämä nyt se minun lotto, jossa turska ehkä muuttuu vielä Ruijanpallakseksi tai ei. :slight_smile:

25 tykkäystä

Hyzonin Euroopan GM? Sekavaa on…


Edit. Herralla näyttäisi olevan pitkä ura takana toimitusketjujen kehittämisen parissa. Kyllä Euroopan kuvioita on nyt näköjään ravisteltu kunnolla ja tehottomuuteen etsitään ratkaisuja.

22 tykkäystä

Mielenkiintoista, että hänellä lukee LinkedInissä, että Hyzonin tehtävä on Contract eikä Permanent. Eli todennäköisesti hän on konsulttikeikalla laittamassa hommat kuntoon eikä ole tarkoituskaan olla pidemmän ajan ratkaisu.

10 tykkäystä

Uskoa riittäisi vielä jos myynti kävisi kuumana, mutta aika vähän tuntuu tulevan onnistumisia silläkään rintamalla. Helppo kuvitella, että luottamus on koetuksella mahdollisilla asiakkaillakin. Asiakas tekee ison investoinnin vaihtaessaan Hyzonin voimalinjaan tai hankkiessaan uuden rekan heiltä. Ja sen jälkeen olisi toivottavaa, että yritys pysyisi pystyssä ja huoltoa jne. saatavilla. Eihän se toki sitä tarkoita, että Hyzon olisi vaarassa mennä nurin, vaikka sijoittajille delistaus kävisikin kipeää.

Olisiko se asiakkaan kannalta kuitenkaan niin paha vaihtoehto vaihtaa kilpailijan tuotteeseen, jonka takana on iso autovalmistaja (Esim. Hyundai), olkoonkin, että heidän polttokennon hyötysuhde ei ole ihan yhtä hyvä kuin Hyzonilla.

Onko tämän kurssi pitänyt tänään pintansa, koska kassaa on vielä reilusti jäljellä :thinking:?

Tuote on hyvä, mutta liian riskiseksi tämä nyt kääntyi noiden suhmurointien vuoksi, ja kun ei edes tiedä mitä siellä on tapahtunut, niin ei auta kuin laittaa laput laitaan ja niellä tappio :pensive:

Tämän kyytiin ehtii hyvin uudestaankin jos näyttää sille, että sotkut on saatu selvitettyä ja myynti lähtee vetämään. Vaikea uskoa, että tämä raketoisi nopeasti (kun ei myyntikään raketoi), joten ajan kanssa seurailen jatkossakin tätä lappua.

9 tykkäystä

Edelleen pystyy Hyzonilla käymään kauppaa, mikähän siellä nyt tilanne?

Kuumeisesti odotellaan tietoa. 1180 lappua ka. 8.37. Oli isoin positio aikoinaan, nyt -76% taulussa ni kummasti osuus pienentynyt salkussa. Päätin pitää laput loppuun asti, josko vähän saisi vielä takaisin taikka sitten jää muistuttamaan rahallisesti elämäni suurimmasta virheestä. Noh, oppia kaikki kokemukset.

15 tykkäystä

Stockwitsissä joku oli kuulemma saanut tällaisen vastauksen IR:stä

10 tykkäystä

Seuraava (siis normaalin prosessin mukainen) kvartaaliraporttihan on aikataulun mukaan tulossa marraskuun aikana. Olisihan se positiivinen, jos saavat sen maaliin ja vielä jos se näyttää muilta osin “business-as-usual”. Myynnistä ei ole kyllä kuulunut paljoa. Jotta siihen 600 kpl(? Luokkaa) vuosimyyntiin pääsee, niin pitäisihän Q3-rapsan olla aika posarihenkinen.

7 tykkäystä

Loop Energy julkaisi uuden sukupolven polttokennojärjestelmänsä raskaille ajoneuvoille. Loopin asiakkaisiin kuuluu mm rekka startup Tevva trucks.

Horizonin uuteen järjestelmään/polttokennoon on kyllä saatu hyvin tehoa lähes samankokoiseen ja jopa kevyempään pakettiin. Alla Horizonin järjestelmän ja pelkän polttokennon speksit.

16 tykkäystä

Ainakin yksi rekka Californiassa :smiley: Oon kyllä ihan pihalla sopimuksista ja toimituksista.

15 tykkäystä

Eiköhän kaikki muutkin ole pihalla tämän casen kohdalla nyt. Toivottavasti vähän lisää avoimuutta kohta puoliin (viimeistään Q3sen rapsan julkasussa).

12 tykkäystä

John G Russellin ja Hyzonin yhteistyö näyttäisi ainakin jatkuvan. Täytyy yrittää jossain vaiheessa kaivaa lisää tietoa tuosta tapahtumasta, olisi mielenkiintoista kuulla suunnitelmat.

12 tykkäystä

Koska tämä Hyzonin tarina on ottanut aika rajusti osumaa, niin ajattelin keventää tunnelmaa tällaisella kyselyllä. Itse kuulun siihen porukkaan, joka on sijoittanut Hyzoniin ja Triterrasiin. Foorumin perusteella en ole ainoa :slight_smile:

  • Olen sijoittanut Hyzoniin
  • Olen sijoittanut Triterrasiin
  • Olen sijoittanut Hyzoniin & Triterrasiin
  • En ole sijoittanut kumpaankaan

0 äänestäjää

2 tykkäystä

Kiinnostaisi tietää, että omistaako edelleen. E: Kahvihuoneelle tämä äänestys ja mun viesti?

2 tykkäystä

Näiden pollien kanssa saa olla tarkkana sanamuotojen kanssa…

Jätin vastaamatta, kun en tiennyt mitä vaihtoehdoilla haetaan. Olen kyllä sijoittanut Hyzoniin, mutta olen myös myynyt position aikoja sitten kokonaan pois, joten tällä hetkellä “en ole sijoittaneena” Hyzoniin eli minulla ei ole positiota.

Tämä viesti tuhoaa itsensä hetken kuluttua…

7 tykkäystä

NamX on erikoinen vetyauto (iltalehti.fi) Liippaa hiukan Hyzoniakin.