Huomenta foorumille Admicom starttasi Q1-tuloskauden, joten julkaisimme myös kauden ensimmäisen robokommentin!
Kommentteja on paranneltu esimerkiksi:
Malli muutettu paremmaksi o4:ksi
Promptit rakennettu uudelleen. Nyt kommenttien pitäisi olla kuvaavampia ja kertoa lukujen taustalla olevia tekijöitä, olematta kuitenkaan liian spekulativiinen
Testasimme myös toimitusjohtajan sitaattia, laajempaa pohjaa jne., mutta päädyimme nykyiseen pitääksemme sen tarpeeksi tiiviinä. Tulevaisuudessa tarkoitus lisätä visuaalisuutta, mutta ne menee sitten seuraaville tuloskausille.
Uusi nimi ja lookki kansainvälisempi, kiitos Rane! Tervetuloa Flash
Jos herää mitään ajatuksia tai toiveita, laittakaa viestiä!
Mukavaa tuloskautta ja tehkää hyviä dippipoimintoja
ps. Jos kiinnostaa robokommenttien tai meidän alustan kehitys, niin meidän tiimi hakee uutta devaajaa! Haku auki 27.4. saakka, chekkaa ilmoitus
Muistanko muuten oikein, että Tero Kuittinen kirjoitteli kommentteja Inderesin sivuille viikoittain Koronakriisin aikana vai oliko toinen ajankohta!? Voisi olla todella mielenkiintoista kuulla taas hänen näkemyksiään rapakon takaa kauppasodan käänteistä ja tunnelmista USA:ssa. Hänhän on ollut ihan aktiivinen kommentoija nytkin muilla alustoilla.
Joo, kiitos @Midnight_Rendezvous , salaa toivoinkin, että joku hakee ne puolestani, omat hakuni kun tuppaavat epäonnistumaan🙂
Oho en tiennytkään tästä, pitääpä lukea! Tuntuu, että Inderesillä on joskus ollut näitä vierailevia kirjoittajia enemmän, mutta on vähän hukkunut tieto tästä.
Kuittista on mielestäni ilo kuunnella, kun näkemyksissä harvemmin on sellaista monille tyypillistä kaunistelua ja filtteriä. Faktat ja omat näkemykset tulee tiskiin asiasta kuin asiasta.
Laitan tänne, kun ei ole erikseen Inderes.se-sisällön kehitysidea-ketjua täällä. Pitkästä aikaa vilkaisin eilen Inderes.se:n foorumia ja aika Inderesin henkilökuntavetoista keskustelu edelleen on, toki erityismaininnan ansaitsee paikallinen @Sijoittaja-alokas , Börsen84-nimimerkki(voivat olla kyllä sama henkilö tai vähintään veljeksiä, koska ovat yhtä ketteriä ja nopeita jakamaan tietoa eri ketjuihin, toim.huom. ).
Näyttää kuitenkin, että varovaista, paikallista kiinnostusta kohdistuu ainakin ketjuun " Fråga en aktieanalytiker , olisiko mitään ideaa kiinnittää tuota ketjua Ruotsinmaan foorumin ylälaitaan eräänlaisena sisäänheittotuotteena, kyllähän tuollainen harvinaislaatuinen mahdollisuus yksityissijoittajalle voisi herättää enemmänkin mielenkiintoa, täällä Suomen puolella jo pidetään lähes itsestäänselvänä, että analyytikot vastailevat kysymyksiimme yhtiöketjuissa eikä erillistä ketjua tarvita. No, tämä nyt oli vain tällainen pikainen kehitysehdotus, kun hiukan vilkuilin, missä Ruotsissa mennään, asiahan minua kiinnostaa lähinnä Inderesin osakkeenomistajana.
Saavutettavuus ja esteettömyys on ollut useamman vuoden jo suhteellisen kuuma aihe ihan sääntelynkin tasolla. Ja mahtava juttuhan se on, että esimerkiksi liikunta-, kuulo- ja näkörajoitteisten osallistumista eri asioihin mahdollistetaan aiempaa paremmin. Onkin siis aiheellista pohtia myös Inderesin tapahtumatuotannon saavutettavuutta. Tekoäly mahdollistaisi varmasti suht piakkoin, jos ei jo nyt, halvalla hyvinkin laadukasta reaaliaikaista tekstitystä lähetyksiin. YouTubessahan nämä automaattiset tekstitykset on jo hyvän aikaa videoissa ollutkin ja ilmeisesti livelähetyksiin se on mahdollista tällä hetkellä vain englannin kielellä.
Ainakaan paria vanhaa webcast-tallennetta availlessani en löytänyt niistä tekstityksiä jälkikäteenkään. Lisäksi en löytänyt pikahaulla googlesta mitään yksityiskohtaista sijoittajaviestinnän saavutettavuutta koskevaa säädäntöä. Näkisin kuitenkin teknologian kehittyessä tämänkaltaisten saavutettavuuden ”matalalla roikkuvien hedelmien” tulevan ennemmin tai myöhemmin pakollisiksi. Ja voisihan ennen regulaattorin käskyäkin ruveta markkinoimaan IR-tuotantoa ”maailman saavutettavimpana”. Istuisi varmasti hyvin myös yritysten ESG-politiikkaan. Äkkiseltään kuulostaa pieniltä jutuilta, mutta nyt kun miettii niin jäisihän sitä webcastit kuurona aika lailla katsomatta.
Kiitos tärkeästä nostosta @OpenShove! Meillä on tällä hetkellä useampia tekoälyideoita ja kokeiluja tiedossa, ja Videosync-tiimikin on testannut noita reaaliaikaisia teksityksiä. En osaa itse tuosta sen enempää sanoa, mutta ollaan alustavasti tutkittu ja ajatuksena on automatisoida toiminnallisuutta myöhemmin tulevaisuudessa.
Tuli juteltua yhtiökokouksessa useampien tuotteliaiden sijoituskirjoittajien kanssa. Monia heitä yhdistää se, että he tykkäävät kirjoittaa ajatuksiaan kanssasijoittajille jonkinlaiselle “omalle” alustalle Inderes-foorumin sijaan. Tarkoitan siis sitä, että heillä voi olla vaikkapa oma Twitter-tili, oma blogialusta tai jokin muu tapa niputtaa omat kirjoitukset kokoelmaksi, joka on helposti selattavissa ja luettavissa. Heillä on paljon seuraajia, he ovat aktiivisia, mutta Inderesin foorumilla he ovat enimmäkseen lukijan roolissa.
Inderesin foorumillahan on ollut joitakin blogeja, mutta olen ainakin itse kokenut, että täällä blogikirjoituksen ja siihen tulevien kommenttien tai vastausten sekoittuminen ei ole kovin lukijaystävällistä. Blogikirjoitukset eivät siten erotu edukseen, ne eivät saa ansaitsemaansa huomiota eikä ne muodosta helposti selattavaa blogikirjoitusten arkistoa, jonne yksittäinen sijoittaja voisi omia ajatuksiaan tallentaa.
Onko Inderesillä ideaputkessa mitään blogikirjoituksiin liittyvää? Voisiko toimivalla ja näkyvyyttä tuovalla blogitoiminnalla houkutella yhteisöön lisää aktiivisia ja osaavia sijoittajia?
Olen itsekin miettinyt vuosien ajan jonkinlaisen blogin perustamista lähinnä omien ajatusten päiväkirjamaiseksi koostamiseksi, mutta toistaiseksi kynnys tehdä asialle jotain on ollut liian korkea. Luulen, että moni muukin voisi lisätä julkista kirjoitteluaan, mikäli tällainen kevyesti käyttöönotettava blogi-mahdollisuus olisi olemassa.
Varmaan on niin, että moni haluaa myös tienata hieman taskurahaa kirjoituksillaan ja kirjoittaa siksi enimmäkseen rahaa vastaan tunnetuille sivustoille tai mainostulojen toivossa omalle alustalleen. Mutta tuskin kukaan suomalainen sijoittaja esim. Twitter-kirjoituksillaan mitään taskurahoja isompaa tienaa, jolloin voisi olettaa, että raha ei ole kovinkaan monelle kynnyskysymys.
Voisiko videosisältöihin saada katsauksia myös ulkomaisiin pienyhtiöihin? Erityisesti ruotsin markkina kiinnostaa. Ruotsissa on jatkuvasti merkintäanteja tarjolla ja tuntuu että menetän jatkuvasti loistavia mahdollisuuksia kun ei tule tutustuttua Ruotsin pikkuyhtiöihin ajoissa.
Esimerkiksi tällä hetkellä menossa Diamyd Medical merkintäanti, josta olisi hyvä saada faktapohjaista analyysiä, koska riskit ovat isot. Kyseessä kun on potentiaalisesti Breakthrough-tason lääke mutta kaikki yhtiön videomedia on ruotsiksi.
Saako Inderes tilin sähköpostiosoitteen vaihdettua mitenkään? Olen jo vaihtanut pariin paikkaan mutta silti kummittelee vanha osoite inderes.fi puolella ja sähköpostiviestit tulee vanhaan osoitteeseen.
Heittääkö teillä muilla nyt Foorumi paljon erroria?
Viime kuukausina “erroria” on hetkellisesti tullut harvakseltaan jossain tilanteissa, mutta nyt tällä hetkellä erroria tulee jo häiritsevän paljon; ketjut ei aukea eikä viestit lähde helpolla.
Kohtuullisen useasti on viime kuukausina minulla jäänyt foorumi lataamaan viestiketjua loputtomasti eikä aukene millään. Ainoa mikä tähän on auttanut on pysäytys ja uudelleenlataus. En tiedä onko samasta asiasta kyse ?? Tämä siis Android 15 ja Uusin Chrome combo
Kiitos! Kun tällaisia ilmenee, on todennäköisin oletus että minä olen unohtanut jotain ja se osoittautui tälläkin kertaa oikeaksi oletukseksi. Muistin laittaa päälle Premium-säpin, mutta en tägätä artikkeleita. Alan saman tein korjaamaan!
Meillä on jo 3. osapuolen sisältöjä, tämä blogi voisi olla hyvä idea myös! Pistin ylös muistiinpanoihin ja @Miikka_Laitila varaudu jo nyt tämän esiinnostoon seuraavassa devauspalaverissa.
Tämä on myös hyvä idea, mutta juuri nyt meillä Ruotsissa on seurannassa aika rajallinen joukko firmoja ja tällainen materiaali laadukkaimmillaan varmasti kumpuaisi analyytikoista jotka työkseen seuraavat firmoja.
Harrastan itse Ruotsin seurantaa vapaa-ajalla ja omistankin ruotsalaisia yhtiöitä (juuri nyt vain yhtä kylläkin ) mutta ehkei tällaisesta saa ihan videoille asti matskua kuin osana muita kokonaisuuksia, kuten pelipodit missä Paradox, Embracer ja seuraavassa myös Asmodee on tutunpuoleisia.
Miten nyt summaisi… Hyvä idea, mielessä mutta ei vielä tulossa.
Tämä mielestäni on loistava idea! Olen joskus myös pohtinut (ehkä myös siellä yhtiökokouksessa ääneen), että ruotsalaisten suosittujen bloggaajien (rahalla) houkuttelu Inderesin alustalle voisi olla hyvä keino sikäläisen yhteisön rakentamisessa.
Näin sunnuntain illan ratoksi katsoin artikkelilistaa ja premium artikkeleja vähän läpi ja niitä tägejä näyttää puuttuvan vähän enemmän, kun selailin listaa alaspäin.
Ja jatkuu muuten noiden jälkeenkin, mutta en tiedä onko sivusto tai konsepti vaihtunut jossain kohtaa. Nämä on kuitenkin tosi hyvin kirjottettuja juttuja ja olisi kiva löytää ne helpommin myös tulevaisuudessa, kun ne muuten hautautuvat muun sisällön alle. Koskee muuten kaikkea muutakin Inderesin sisältöä, että sen löytäminen hankaloituu merkittävästi, jos sitä ei julkaisuhetkellä huomaa.
Tätä artikkelien julkaisuvauhtia Inderes muuttuu kohta analyysiyhtiöstä Vernerin pyörittämäksi talousmediaksi.
Tämä on muuten erinomainen idea ja olen huomannut miten osa fintwitter kirjoittajista on hajauttanut alustan hajoamisen pelossa kirjoitteiluaan esim. ilmaiseen tai maksulliseen substackiin tai muulle alustalle. Tässä kohdin olisi varmaan hyvä tehdä nopeita peliliikkeitä ennen kuin useilla hyvillä entisillä fintwitteriläisillä on oma blogi jollain muulla alustalla, jos tätä haluaa ajaa eteenpäin.