Pahoittelut, ei tule kovin jäsennelty kommentti.
Pidän tämän päivän uutisesta siinä mielessä paljon, että se avaa silmiä moniulotteisesta potentiaalista, jota tämän tyyppisellä yhtiöllä on. Jos kehittää hyvin toimivia ratkaisuja omaan tarpeeseen, niitä on mahdollista monetisoida kumppaneille.
Inderes toimii juuri sellaisessa markkinassa, josta itse pidän paljon. Se on tarpeeksi niche, eikä äärimmäisen hintasensitiivinen, jos vain palvelut toimivat. Toisin sanoen ei myöskään markkina, johon suuret globaalit pelurit ovat ensimmäisenä tekemässä räätäliratkaisuja kilpailemaan. Mitä olen kuullut, on myös vaihtamisen kynnys palveluissa aikalailla korkea, sillä IR-hommissa toimintavarmuus on äärimmäisen tärkeää, eikä muutamien tonnien säästö johda toimittajan vaihtamiseen. Ala on myös siinä mielessä mielenkiintoinen, että arvoa luodaan usein palvelun ja teknologian yhdistelmällä, ja sen vuoksi sen suuremmin markkinaa tuntematta ajattelen myös IR-tapahtumien olevan mielenkiintoinen niche, jossa on mahdollista saavuttaa kansainvälistä menestystä pidemmällä aikavälillä. Itse näen analyysien tekemisessä vähemmän kilpailuetua, mutta sijoittajaviestinnän muissa palveluissa juuri tarkoitukseen räätälöityjen teknologioiden ja sitä tukevien palveluiden yhdistelmä tuntuu vahvalta.
Nyt ei muuta kuin kaasua pohjaan!