Mistäs tällainen vaikutelma? En ole eri mieltä. Kysyn vain kun en ole itse viime aikoina markkinoita seurannut.
NVidia veti taas yli odotusten sekä korkein oikeus torppaa Pumpin tullit. Ja joku toimittaja kysyi Trumpilta TACOsta (Trump Always Chickens Out)
Pikasilmäyksellä vaan:
-
Nvidia toimitti hyvän tuloksen ja sitä odoteltiin koko eilinen ilmeisesti Muricassa.
-
Oikeuden päätös todeta Trumpin tariffit laittomiksi (Trump varmasti valittaa vielä korkeimpaan oikeuteen, mutta afterissa markkinat fronttasi jo positivismia)
-
Merz ilmoitti positiivisia asioita Ukrainan tuen suhteen (5 miljardia uutta tukea, alkavat yhdessä valmistaa pitkän kantaman ohjuksia)
Eiköhän noilla oivallinen eka tunti ainakin saada.
Tekoälyä kuulemma tarvitaan edelleen ja korkean teknologian chipit käyvät yhä kaupaksi!
Muistaakseni sinunkin salkku täynnä megaseksikkäitä tekkifirmoja kuten KH ja Rinkulat, joten pidetään hatuista kiinni kun raketti lähtee aamulla!
Kun luin tämän, niin oletin, että tämä oli nyt kieliposkella kirjoitettu teksti. Mutta ei ilmeisesti ollut. Minun silmissä tässä piheys menee pahasti yli. Eikö rahan pitäisi tuoda helppoutta elämään, eikä aiheuttaa huolta ja vaivaa?
Ymmärtäisin toiminnan hyvin, jos kirjoittaja olisi täysin váraton, pitkäaikaistyötön yms. Mutta oletan, että näitä sijoitusaiheisella forumilla paljoa ole.
“Auto - varaustumisen jarru?” -ketjussa ollaan kyllä laskemassa vaihtoehtoiskustannuksia, mutta kukaan ei laske vaihtoehtoiskustannusta sille, että mennään 1 euron alennuksen perässä.
Pahoittelut suorapuheisuuteni - ei herneitä nenään.
Hän on varsin rento kaveri ja fiksu sekä kirjoittelee välillä pilke silmäkulmassa - ainakin sen kuvan hänestä olen saanut hänen viestiensä ja privakeskustelujen pohjalta.
Hänen juttunsa oli kuin tämä “kaurahiutaleiden kilohinnan tarkastus”-reissuni myrskyssä, jonka tosiaan tein oikeasti.
Mulla ja hänellä on kyl vähän oudot huvit sekä ilon aiheet.
Herneitä tai herneenpalkoja ei vedellä nenään eikä edes ylihinnoiteltuja statusluontaistuotteita.
EDIT:
Pahoittelut, kiitos privaviestijälle! Edellinen linkki vei Kiina-uutiseen, kun sen piti viedä Kaurahiutalereissulinkkiin.
Kyllä. Mun salkku on rakennettu hyötymään megateknojen menestyksestä.
Tajuaahan sen täysi uunokin, että kun Nvidian rauta käy kaupaksi, niin se lisää suoraan tarvetta suomalaiselle puutalorakentamiselle. Ja samaan tapaan kun Google rakentaa uuden datasenterin, niin Pohjoismaissa on heti vilkasta kysyntää lakipalveluille ja pienpanimon oluille.
Suurin toivein seuraavaan pörssipäivään

Kun luin tämän, niin oletin, että tämä oli nyt kieliposkella kirjoitettu teksti. Mutta ei ilmeisesti ollut. Minun silmissä tässä piheys menee pahasti yli. Eikö rahan pitäisi tuoda helppoutta elämään, eikä aiheuttaa huolta ja vaivaa?
Itse en kyllä ymmärrä mitä huolta ja vaivaa on ostaa tietyn verran ostoksia normaalin kauppareissun yhteydessä?
Mekin käytimme tarjouksen. Lidlissä tulee harvemmin käytyä, joten ostimme tarjouskalan lisäksi tuotteita jotka on Lidlissä parhaita kuten monta purkkia tuorepestoa, pari tonkkaa turkkilaista jogurttia ja appelsiinimehua.
Kaupasta olisi ollut tarve kuitenkin hakea leipää ja punaista maitoa, joten meni samalla ja 10% alennus tuntui kivalta vaikka kyse vain vitosesta onkin.
En olisi kyllä ikinä uskonut, että näen lähinnä Nvidiasta koostuvan salkkuni vielä plussalla!
Nyt nautitaan hetki ennen seuraavaa täysin odottamatonta käännettä.
Täshän on ideaa. Jukkatalo ym talorakentajat sais väkittömästi lanseerata puurunkoisen datakeskuksen.
Pahuksen arkipyhä kun ei Nordnet ole auki. Mulla oli nassen vipulongi ja futuuri oli aamulla mukavassa nousussa joka on nyt hyytynyt kun markkina aukesi Usassa.
Sveitsissä on yksi kylä vähemmän nykyään
'I lost everything': Swiss residents in shock after glacier debris buries village | Reuters.
Todennäköisesti ei pitäis jakaa tälläista fuulaa, mutta huhhuh. Jotkut ihan oikeasti sitten ostaa “palveluita” tälläisiltä toimijoilta? Ei siinä mitään, ei se ole tyhmä joka myy, ja arvostettavaa, että omalla naamalla ja nimellään.
Mutta saa taas näkymään sen, kuinka perhanan laadukasta kontenttia Inderes tekee + foorumilla tehdään.
Brainrottia tiedossa, katso omalla vastuulla:
TLDR: 10% “vuosituotto” on ihan OK, mutta jos vähän jaksat panostaa (n. 2x/ kk, 1-2h kerralla markkinoita seuraat), voit saavuttaa 20% kunhan vain hieman opit sijoitusjuttuja
Esimerkit videolla tyyliä: Jos olisit ostanut pohjilta, ja myynyt tähän huippuihin, olisit tehnyt noin 30% vuosituoton. (katsotaan vanhoja, toteutuneita graafeja.)
E. Loppuun vielä sanottakoon, että en halua olla ilkeä tai toivo pahaa kenenkään bisnekselle. Hämmästyttää vain.
On kyllä jalo kaveri! Noin fiksu ja siten varmasti jo multimiljardööri, mutta silti jaksaa pikkusummia vastaan rikastuttaa köyhiä suomalaisia! Moni elelis tyytyväisenä tolla osaamisella ja ois hiljaa

On kyllä jalo kaveri! Noin fiksu ja siten varmasti jo multimiljardööri, mutta silti jaksaa pikkusummia vastaan rikastuttaa köyhiä suomalaisia! Moni elelis tyytyväisenä tolla osaamisella ja ois hiljaa
On miellyttävä herramies, kun huikeaa alennustakin tarjolla!
Minulla tuli mieleen, että miten aiemmat sukupolvet on voineet tulla toimeen ilman kryptoja?
Kaikkien aikojen ponzi siellä menossa.
Ja tuotothan tottakai lasketaan plus laskulla yhteen esim.: “10% tuotto ekalla 6kk ja toinen 10% tuotto tokalla 6kk tekee 20% tuottoa” ja “15% + 15% on yli 25%”
Näin päästään nauttimaan korkoakorollekkin, vai miten se menikään
No kato nyt ton kaverin videoita, sehän kuvaa niitä jostain ulkomailta lämpimästä. Pakko olla totta ku selvästi rikas!!