Tulee mieleen sekin että jos nyt (toivotaan että ei) jenkit oikeasti lähtisi valumaan enemmän demokratian toiselle puolen, niin vaikutukset osakkeisiin olisivat kyllä merkittäviä. Eräitä syitä Yhdysvaltojen korkeisiin kertoimiin historiassa lienee vahva omaisuudensuoja ja markkinan vapaus. Diktatuureissahan kumpaakaan ei ole. Venäjän P/E ennen sotaa oli jotain 3, koska luonnollisesti riskit on järkyttävät. Omistatko oikeasti mitään ? Ja vähän uhkaavasti tuohon suuntaanhan Trump nyt flirttailee.
Osa omistajista haluaa ottaa vähän etäisyyttä… Onhan tämä surullista että Muskilla luistonesto petti ja nyt ollaan sivuliirrossa, hän yksinkertaisesti taitaa olla omien algoritmiensa uhri.
Mikä olisikaan Yhdysvaltain markkinoille sopiva Hesuli-nimi? Kenties Usali? Vai Jenkkuli? Entä jos sen vääntäisikin tunnetuimmista indekseistä, niin mitenkäs Sepeli tai Nasuli? Tai miksei myös ajankohdan merkkihahmoa mukaillen Trumpeli?
Se on Spede
Spede
Spede
Spede
Jenkkimarkkina on Spede kunnes spedeily päättyy.
Urkki täytti 50 vuotta!
Presidentti Urho Kekkonen kastoi Suomen siihen aikaan vahvimman ja suurimman jäänmurtajan 5. maaliskuuta 1975. Siitä lähtien Urho on ollut mukana varmistamassa, että Suomen satamat pysyvät avoimina vuoden ympäri, sekä vienti- ja tuontikuljetukset sujuvina vaativissakin jääolosuhteissa.
Eiköhön ne korot laske jatkossakin… Sysirumaa meininkiä edelleen…
Ja tuskin Saksan investointiohjelma kovin nopasti saa kierroksia…
Kerrankin löysin työpaikan intrasta ohjeet tärkeään asiaan ja ohjekin oli hyvin tiivis eikä turhan pitkä:
“404 not found”
Intrasta ohjeet eivät tietenkään löydy ohje-kohdasta, tai no… toki sieltä löytyy ohjeita… toisilta vuosikymmeniltä.
Hesuli ja Nasuli jotenkin kivasti soljuu yhteen.
Eikä pidä unohtaa sepulia eikä russeliakaan
merkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Minä olen saanut usein tuon saman tuloksen. En tietääkseni ole koskaan 404:aa etsinyt saati kaivannut, joten mitä minä sillä tiedolla teen ettei sitä löydy?
saa nähdä jatkaako globalistit tänään myyntejään nassessa. vaikea uskoa silmiään, mutta totta se on.
Nokian romahdusaikoina 2010-luvun alussa mystiset “anot” (anonyymit kaupankävijät), ulkolaiset ja analyytikot ilkeillä motiiveillaan olivat syynä osakkeen romahdukseen.
Ei uutta auringon alla!
Mä jätän tän vaan tähän.
Havaintoja arkielämästä.
Poika on myymässä kevariaan. Tulee saamaan siitä jotain 2-2500€ Kysyin että mitä meinaa rahoillaan tehdä. Ajattelin että laitan tohon Pohjoismaat indeksiin sen verran että tulee vihdoin 1000€ täyteen (nyt 15€/kk) ja ehkä joihinkin osakkeisiin. Ei tuo juniori ihan tolloo ole🥸 Lämmitti kovasti isän mieltä. Sanoin että en uskalla neuvoa muuta kuin: H-a-j-a-u-t-a hyvin eri sektoreille.
Mut osaa se kettuillakin. Kysyin että paljonko meinasit mulle laittaa kevarin myynnistä, kun makasin viime kesänä sen alla enemmän kuin äitees ja laitoin remppoihin monta sataa!?! Poika siihen että: Mites se oli PYYTEETÖN auttaminen mistä oot puhunut? Viitaten siihen kun olen haukkunut trumppia Ukrainan avun suhteen
Eipä mulla muuta. Tai itseasiassa onpas. Se mun YLE:n haastattelujuttu myöhästyy ilmeisesti pikkuisen. Piti tulla ulos viikonloppuna, mutta menee ens viikon puolelle.
Miten on mahdollista että Suomessa pystytään juomaan 1 paahtoluokan kahvia ja Melkein missä tahansa muualla maailmassa sitä ei pysty kukaan tekemään? Aika kamalan happamia nuo Vaalea paahtoiset kahvit ja huonoa vatsalle.
Kulttuuri on vahva tuossa asiassa. Koitappa myydä pelkkää tummapaahtoa kahvilassa niin voit olla varma, että varsinkin vanhukset loukkaantuvat ja valittavat eivätkä tule uudestaan kun kahvi on pahaa.