Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Lahjoituksia on jo 160 ja ihan jokainen yksittäinen euro on aina eteenpäin. Paljon on tuttuja nimiä mm. @Rahapaallikko pisti melkoisen summan, HUH :flushed: :exploding_head: :smiling_face_with_three_hearts::
image
Käyn ainakin itse joka päivässä katselemassa ja lukemassa viestit. :slight_smile:

31 tykkäystä

Tunnelmat kryptoissa parhaillaan, osakkeet perässä :grinning_face_with_smiling_eyes:?:

5 tykkäystä

Ylläpidossa painettu väärää nappia, joten otan kaiken irti ja menen loungeen aamukahaville. Todennäköisesti ylläpidolla kiireinen päivä niin ehdin myös illalla loungeen ryyppäämään ja sekoilemaan.

15 tykkäystä

Tervetuloa! Björn Wahlroos on tarjoilijana. Älä pudota Sampoa tiskiltä alas. Minäkin olen vielä Loungessa ja foorumin bugia ei ole vielä löydetty.

6 tykkäystä

34 tykkäystä

https://keskustelut.inderes.fi/t/sijoitusvirheet/731/1135?u=vanerihands

Yrittäjänä minulla on laatikollinen kuitteja. En halua sinne yhtään kuittia lisää. En mene ravintolaan tai ulkomaan reissulle excelin kanssa. Jos joku haluaa näin tehdä, niin tehköön.

Miksei voi vaan katsoa kerran kuussa kaikki maksusuoritukset pankin sovelluksesta ?

1 tykkäys

Nokia Tampereen uuden monitoimiareenan nimisponsoriksi - LIIGA - 19.11.2021 - Uutiset - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Uros Live Arena → Tampereen Kansi Areena → Nokia Arena

5 tykkäystä

Jaaha, sitä ollaan sitten mestareita :sweat_smile: Vähän puun takaa tuli kyllä vaikka onhan täällä toki tullut roikuttua…

14 tykkäystä

Tervetuloa Lounge-alueelle. Me odotetaan sua jo. :beers:

8 tykkäystä

Onko kahden tai useamman tilin käyttö hyvä idea säästämiseen aloittamiseen?

  • Kyllä
  • Ei

0 voters

Eikö sulla yrityksen menot mene omalta tililtään ja sitten kirjanpitäjä kans katsot menot? En tuota sotkisi edes henkilökohtaiseen kulutukseen.

Itse olen ratkaissut tuon niin, että s-pankissa on tili jolla maksetaan ruuat, bensat ja kaikki kortilla maksettavat perheen yhteiset menot.

Sitten lainapankissa (Nordea) on tili, josta maksetaan kaikki perheen laskut ja lainat.

Ei tarvitse seurata kuin, että riittääkö noilla tileillä raha, mitä sinne kuukausittain siirtää. Ei minuakaan kiinnosta pohtia, mitä kolme sipsipussia kuussa tekee 10 vuoden aikana euroissa. Sitä seuraan toki missä kaupassa ostokset tehdään, Lidl on ylivoimaisesti halvin pois lukien lohi.

Teen itse kaikki veropaperit. On erillinen yritystili.

3 tykkäystä

Nyt on ehdottomasti saatava Nokialle Tampere Arena :laughing:

18 tykkäystä

3 positiivista näin marraskuulle:

  1. Viime syksynä hankittu Alibaba-potti jo yli -50%, tarkoittaa hyviä verovähennyksiä. Maksimoidakseni tämän kurjuuden jään vielä pohtimaan sopivaa exit-hetkeä. Siihen mennessä ollaankin jo liusuttu varmaan 100 $ tuntumaan.

2.Töihin ajaessa ei tarvitse häikäistyä auringonvalosta. Tai viikonloppuisin lenkkeillessä. Tai ikkunasta ulos katsoessa minään hetkenä päivästä. Synkkä mieli tuo sijoittamiseen sopivan pessimistisyyden, joka estää turhat riski-iloittelut.

  1. Kanssasijoittajat ovat huomanneet Norrhydron potentiaalin ja IPO-potti jäänee niin pieneksi, että luopunen avauspäivänä, ellei kurssi matele lähellä listautumiskurssia (tuskin). Kanssasijoittajien kesken jaettu pieni IPO-ilo on merkityksellisempi kuin yksin haudottu hyvä sijoitus-case, joka johtaisi selkeästi kasvavaan varallisuuteen.

Iloitkaamme marraskuun antimista!

28 tykkäystä

"Betolarin liikevaihto oli viime vuonna 13 000 euroa. Liiketulos oli miljoona euroa miinuksella.

Katsotaan siis tulevaisuuteen.

Betolar tavoittelee kymmenessä vuodessa yli miljardin euron liikevaihtoa ja hyvää kannattavuutta.

Täytyy onnitella Betolarin talousosastoa. Yhtiö uskoo saavansa ensimmäiset kaupalliset asiakassopimukset vuoden, kahden sisällä. Siitä huolimatta yhtiö uskaltaa antaa liikevaihto- ja kannattavuustavoitteen kymmenen vuoden päähän.

Kunnioitettava suoritus!"

Lopun alkua kun Helsingin pörssissäkin IPOja tupsahtelee kun sieniä sateella, osa olemattomalla liikevaihdolla ja kristallipallosta nähdään 10v tulevaisuuteen?

72 tykkäystä

Just ihan samoja ajatuksia. Ajattelin ensin että kyse on jostain potentiaalisesti mullistavasta Data/SaaS start-upista, mutta että uudenlaista betonia :brick: Kun tuon huomasin hörähti varmaan viikon edestä aamulla kahvia nenään :joy:

9 tykkäystä

On kolme tekijää, jotka luovat suurimman osan innovaatioista: Laiskuus, ahneus ja pelko. Kun joku ilmoittaa kehittävänsä jotain mullistavaa (jahka ensin saa aloitettua kehityksen usein pisteestä nolla), itse tulee pohdittua täyttääkö idea ja ennenkaikkea toteutussuunnitelma vähintään kahden kolmesta suuresta kehitysajurista tarpeet. Tavallaan ehkä kolmen, koska ahneus on liene IPOssa jo kaikilla osapuolilla vakiovarusteena. :grin:

Edit. Alkuperäisessä listassa oli 4 mainittu, mutten enää muista sitä, kun kaikkeen on käynyt joku kolmesta jo.

3 tykkäystä

Luin Hesarista että Rivianin 68 miljardin listautuminen oli USA:n suurin sitten Facebookin listautumisen vuonna 2012. Toimittanut 150 autoa. Tekee hirveää tappiota ilman liikevaihtoa.

No, ihan perusteltua kaikki kun huomioi alhaisen korkotason, pitää osata joustavasti mukauttaa sijoituskriteerejään 2020-luvun toimintaympäristöön.

51 tykkäystä

Vielä hetki, niin 5k€ ylittyy. Giga-mahtavaa! saa nähdä ylitetäänkö tavoitetaso jo puoliltapäivin. Kiitos @SamiK tämän aloittamisesta. :slight_smile:

:rocket: :rocket: :rocket:

image

https://oma.pelastusarmeija.fi/joulupata-2021/12-5318

20 tykkäystä