Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Tässä halvimmat osakkeet ja onhan Nokian näkymän aika vakaa…

2 tykkäystä

Joo ikävää että on matala arvostus, mutta ei varmaan joka päivä tarvii asiaa korostaa ainakaan kahvihuoneella.

3 tykkäystä

Joo mun mielestä Nokia on alle 5e maailman tappiin, minkä olen kertonut moneen kertaan Nokia -ketjussakin perusteluineen, eli näkymä on vakaa…

Kiitos listauksesta. Aiempaan maksumuurihommaan vielä: pahimpia on just klikkiotsikot. “Tässä ovat…” ja sitten ei kerrota mitä ne on. :smiley:

Onko tuolla historiallisella P/E- luvulla lopulta mitään väliä jos kasvuennusteet ovat tulleet reilusti alaspäin? Esim Marimekon tai Keskon P/E on ollut 10v mediaanina korkea, mutta eikö se ole päivänselvää, että nyt se on matalampi kuin 10v mediaani?

10 tykkäystä

Pitääkö olla huolissaan vai erittäin huolissaan Medifilmin isohkosta Sievi-positiosta kun @Sijoittaja-alokas kävi lisäilemässä, ja vieläpä perustelut kuulostaa aika samanlaiselta mun sijoitusteesin kanssa :thinking: Kohta varmaan joissain isoimmissa Indoorin myymälöissä syttyy tulipalot niinku EcoUpin tehtaassa konsanaan :joy:

Konteksti viim. 12 kk:

26 tykkäystä

Etkös sä juuri myynyt kaikki pois, vai muistanko väärin. Toivottavasti kuitenkin saat single malttisi ylähyllyltä.

Muutama kuukausi sitten joo. Ei riittänyt usko, kun mistään ei kuulunut mitään. Nyt on tullut joitain positiivisia signaaleja ja haluan ehottomasti olla mukana. Sekä rahan kiilto silmissä että kannatusmielessä hyvän liikeidean vuoksi. Ja tiedän. Olen aivan liian hätäinen. Liikaa intoa, tuoreessa harrastuksessa.

2 tykkäystä

Onneksi loppusiijoituspaikka ennen kirkkomaan multaa on Länsi-Lapissa ja voi Pajalasta hankkia kaiken. Meiltä on sama matka Leville ja tuonne, toisessa niistä saa maksaa kaikesta vähän enemmän :face_with_peeking_eye:

Cha cha cha on kuulemma suuri suosikki Euroviisuissa vaikka on aika vanha biisi.
Irwin Goodman - Cha cha cha - YouTube

2 tykkäystä

Pajala-TV/ Tures turer.
Joutuben parhaimmistoa😄

1 tykkäys

Verneri teki “jostain syystä” tviittiketjun Buffettin kotikaupungista. :slight_smile:

14 tykkäystä

Löytyykö täältä työsuhdepyöräasiantuntijaa, veroexperttiä tai muuten vaan matemaatikkoa?

Meillä olisi mahdollisuus ostaa työnantajan ja Epassin kautta työsuhdepyörä. Firma ei maksa pyörästä senttiäkään.

Kaipaisin lukemia, että paljonko pyörän hankkimisessa säästää euroissa mitattuna? Tarkoituksena siis miettiä, että kannattaako pyörä ostaa mieluummin suoraan käteisellä ilman mitään välikäsiä?

Käytetään esimerkkinä 3000e maksavaa pyöräpakettia, johon ei oteta huoltoja. Tienesti 3000e/kk. Pyöräetu osana palkkaa. Bruttopalkasta maksetaan pyörää 100e/kk. Oletetaan veroprosentiksi vaikka 20% jos sitäkin tarvitaan laskussa.

Laskuri näyttää sopimuskauden pituudeksi 36kk. Tuo 600e tulee vakuutuksista ja korkokuluista (joita kukaan ei suostu erittelemään). Eli 20% lyödään pyörän hintaan heti kättelyssä näitä kuluja.

Eikö tuo alhaalta löytyvä “mistä säästö muodostuu” kerro harhaanjohtavaa tietoa? Pyöräpaketin kokonaishinnaksi sanotaan 3000e, vaikka sen pitäisi olla 3600e, joka on hinta korkoineen ja kuluineen.

Onko näin että jotkut nimimerkit ovat estäneet yksityisviestien lähettämisen?

Vastasitko mulle tarkoituksella? Kyllä mulle tulee viestejä silloin tällöin eli ei pitäisi olla estetty.

1 tykkäys

Ei suomalaiset päättäjät voi olla niin tyhmiä että lähtevät täysin päinvastaiseen suuntaan. Bensiinin hinta on tällä hetkelläkin 20-30 sentillä halvempaa Ruotsissa ja vuonna 2024 tuo ero kasvaisi jo 50 senttiin mikä aiheuttaa jo valtavat polttoaine hamstraukset rajan yli.

Sori en vastannut siulle mutta yleisesti

1 tykkäys

Markkinat toimivat kyllä todella tehokkaasti tuossa rajan pinnassa. Esimerkiksi Tornion alko oli aikanaan myynniltään yksi Suomen suurimmista Alkoista. Vanhasen hallituksen viina-ale ja suotuisa kruunun kurssi tekee ihmeitä myynnille

Mutta niin ne osat vain vaihtuvat. Satuin käymään kesällä Haaparannan pitkäripaisessa ohikulkumatkalla ja kyynärpäätaktiikkaa joutui käyttämään, jotta pääsi väkitungoksen läpi

3 tykkäystä

Työpaikallani moni hommasi alkuvuodesta työsuhdepyörän. Alennus on 20%:a, tai pikkasen yli.

1 tykkäys

Ainakin profiilissa on mahdollista tehdä näin. Eli jos joku haluaa kieltää yv:t, niin se on mahdollista kategorisesti tai kohdennetusti jonkin/joidenkin käyttäjien kohdalla.

Itse en ole tällaiseen ilmiöön törmännyt vaikka välillä tulee käytettyä yv ominaisuutta.

1 tykkäys

Tuomas Malinen on varmaan Suomen tunnetuin ikuinen karhuilija. Kun vuosikymmeneen ei ole tullut herran manaamaa maailmantalouden romahdusta, niin nyt on siirrytty kolmannen maailmansodan manaamiseen.

On kyllä tavallaan hieman surullista, miten fiksu mies on viimeisten vuosien aikana haksahtanut jokaiseen salaliittoteoriaan.

26 tykkäystä