Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Markkinat toimivat kyllä todella tehokkaasti tuossa rajan pinnassa. Esimerkiksi Tornion alko oli aikanaan myynniltään yksi Suomen suurimmista Alkoista. Vanhasen hallituksen viina-ale ja suotuisa kruunun kurssi tekee ihmeitä myynnille

Mutta niin ne osat vain vaihtuvat. Satuin käymään kesällä Haaparannan pitkäripaisessa ohikulkumatkalla ja kyynärpäätaktiikkaa joutui käyttämään, jotta pääsi väkitungoksen läpi

3 tykkäystä

Työpaikallani moni hommasi alkuvuodesta työsuhdepyörän. Alennus on 20%:a, tai pikkasen yli.

1 tykkäys

Ainakin profiilissa on mahdollista tehdä näin. Eli jos joku haluaa kieltää yv:t, niin se on mahdollista kategorisesti tai kohdennetusti jonkin/joidenkin käyttäjien kohdalla.

Itse en ole tällaiseen ilmiöön törmännyt vaikka välillä tulee käytettyä yv ominaisuutta.

1 tykkäys

Tuomas Malinen on varmaan Suomen tunnetuin ikuinen karhuilija. Kun vuosikymmeneen ei ole tullut herran manaamaa maailmantalouden romahdusta, niin nyt on siirrytty kolmannen maailmansodan manaamiseen.

On kyllä tavallaan hieman surullista, miten fiksu mies on viimeisten vuosien aikana haksahtanut jokaiseen salaliittoteoriaan.

26 tykkäystä

On jo työ, perhe jne - nyt on aika löytää jotain oikeaa sisältöä elämään :sweat_smile:

18 tykkäystä

Qt:lla tehtyä käyttöliittymää ei tarvitse käyttää kosketusnäytöllä, jos näin ei ole suunniteltu.

2 tykkäystä

Näin lienee asian laita, mutta vähän tarkempaa lopputulosta tai laskukaavaa etsin.

Tämä selittää niin paljon…

32 tykkäystä

Tuli tästä mieleen että itsensä haastaminen ja itseensä tutustuminen on palkitsevaa, mutta älyttömän hankalaa edes aloittaa.

Luulen että aika moni ei edes kunnolla aloita prosessia ja sitten sitä ajopuuna joessa ajelehditaan vain eteenpäin. Toteutetaan ehkä yhteiskunnan tai vanhempien toiveita uralla ajattelematta sen enempiä mitä itse oikeastaan haluaisi.

Ja jos se riittää onnellisuuteen, niin se on vain erittäin hyvä juttu.

Itsehän ala-asteella aloittelin omassa mielessäni filosofisen keskustelun “Onko mulkkua ajatella ettei ole mulkku?”. Tarkoittaen että jos itse ajattelee olevansa hyvä tyyppi, mistä sen todella tietää? Taisi maalla olla liiankin tylsää. :smiley: Vähän vähemmänkin voisi turhimpia juttuja kelailla kieltämäti.

23 tykkäystä

Minä olen sen verran tarkkaan systeemin hinnat vertaillut, että olen löytänyt ne oikeat kruununjalokivet sieltä. Mukava tunnelma, ja se ostamisen keveys.

FOMOttelut sun muut hypettelyt vähenevät iän funktiona. Olen itseni kanssa usein eri mieltä, mutta joistakin asioista olemme samaa mieltä :grin: Nimittäin elämä on mukavampaa ja helpompaa kun on enemmän oma itsensä. Ne joille se ei kelpaa saa painua sinne, minne päivä ei paista. Viimeinen siis oma elämän mottoni nykyisin :heart:

13 tykkäystä

Minulla tähän heräämiseen vaadittiin burn-out. Se kyllä havahdutti, ketä varten täällä olen. Olin jo valmis, ja oikeastaan päättänytkin, että burn-out:ista eteenpäin elän niin kuin haluan. Ja sitten löytyi uusi työpaikka…

Pakko myöntää, että kyllä työ tuo elämään sisältöä, mutta nyt olen yhtä kokemusta viisaampi. Pitkiä päiviä ajoittain, mutta vastapainoksi myös lyhyempiä, tai arkivapaita. Ei ole työnantajankaan etu, että supersankarin viitta harteilla putoan rivistä lopullisesti. Tästä on työnantajankin kanssa hyvä yhteisymmärrys.

18 tykkäystä

Kuusikymppiset papat jaksaa ja kieltämättä Metallican uusin levy potkii hyvin livenäkin:

11 tykkäystä

Tuo valtava kuvaamisvimma kielii siitä, että kysyntää olisi keveille ja kohtuuhintaisille älylaseille, jotka voisi napsauttaa dokumentoimaan koko keikan. Toki silloin uusi haaste on, että kaikki yrittävät kurotella hyvän näkökentän – eivät siksi että näkisivät tässä ja nyt, vaan siksi että laseihin tallentuisi laadukasta kuvaa josta saa leikattua materiaalia someen. Kokemusta ei ole olemassa ellei sitä ole dokumentoitu ja jaettu. Sorrun kyllä itsekin :roll_eyes:

10 tykkäystä

Mistä näitä sikiää? Ilmeisesti valtuustoihin saa myytyä minkä tahansa hankkeen, kun pistetään kehiin konsultin laatimaan kunnianhimoiset kasvutavoitteet ja “maltillinen” hintalappu työlle

Meneehän tuolla tuo miljardimetro. Saatiin kaupan päälle liian lyhyet laiturit ja julkisen liikenteen heikentynyt kokonaistaso

12 tykkäystä

Liikenneteknisesti ja -perusteluiltaan vähintään yhtä ontuva on tuo Kruunusillat. Ideologiaa viljalti, järkeä ei sitäkään vähää…

5 tykkäystä

Tästä pieni anekdootti.

Toimin aiemmin aktiivisesti kunnallispolitiikassa, ja törmäsin monenlaisiin henkilöihin siellä. Oma kokemukseni oli, että kaikki - poliittisesta vakaumuksesta riippumatta - olivat aidosti hoitamassa yhteisiä asioita enkä populäärin kuvaston huijaripoliitikkoihin juurikaan törmännyt. Yhteistyö toimi hyvin niin aatetoverien kuin poliittisten vaatustajien kanssa, vaikka jälkimmäisten kanssa ei aina oltu samaa mieltä ja päädyttiin toisinaan äänestysten eri puolille. Vastapuolta oli helppo kunnioittaa kun ymmärsi, että toinen ei ole paha eikä ilkeä vaan aidosti lähtee erilaisesta maailmankuvasta liikkeelle. Harmillista toki oli, että nämä maailmankuvien erot joskus johtivat päätöksiin, jotka omasta näkökulmastani olivat pahoja, mutta näin, että ei sitä kukaan ilkeyttään tehnyt.

Nyt eduskuntavaalien alla minulla oli mahtava keskustelu kadulla vaalityöntekijän kanssa, joka tunnusti itselleni vastenmielistä poliittista väriä. Emme lähteneet väittelemään niistä asioista, joissa tiesimme olevamme tiukasti eri mieltä, vaan keskustelimme asioista, joissa saatoimme aidosti avartaa toistemme näkökulmia. Lopuksi kiitin häntä arvokkaasta työstä demokratian eteen, vaikka en luonnollisesti voinutkaan toivottaa menestystä vaaleihin.

Toisenlainen kokemukseni sattui, kun vierailin puolitutun luona. Päädyimme juttelemaan politiikkaa ja kävi ilmi, että kuulumme toistemme poliittisiin vastuatajiin. Keskustelu kiersi kehää: hän sanoi A, minä sanoin että ei A koska B; hän totesi että olen oikeassa. Hetken päästä hän sanoi taas A. Harmittaa vieläkin sen keskustelun järjettömyys.

Koska nyt en puhu politiikkaa, menköön tämä kahvihuoneeseen :slight_smile:

16 tykkäystä

Paljos se Fortum teki tiliä tän myynnistä? Vai miten se meni… pitäis kysyä Tuppuraiselta, ihan vaikka tekstiviestillä kasuaalisti.

24 tykkäystä

Ja heti tuli alokas perässä peräänkuuluttamaan asiallista ja toiset huomioon ottavaa keskustelua :disappointed:

En ehtinyt vielä edes kertaakaan lataamaan “odotan vastaustasi”. :index_pointing_at_the_viewer:

8 tykkäystä

Kehitys kehittyy ja tehokkuus tehostuu, mutta välil vois vanhanaikaisille manuaalisille toiminnoille olla käyttöä.

Tekoälyn tai ulkoistettujen yrittäjien tekemät tekstitykset:

  • Please = kiltit
  • Flashlight = lamppuvalo (no tietenkin, mikäs muu se voisi olla) :roll_eyes:
1 tykkäys