Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Itse olen tainnut sitten vain ostaa väärin omia ostavia osakkeita, kun niiden johdosta ei yhdenkään firman osakkeen arvo ole noussut lähellekkään 7-8 % vuosiosingon tasoista määrää (muutaman vuoden jaksolla siis) :slight_smile:

Lähimmäksi pääsee Sampo, joka tekee molempia eli ostaa omia ja maksaa osinkoja (meneeköhän “vastapuolilla” pasmat sekaisin :wink: ). Kurssi on noussut 42 → 48 pintaan vuodessa. Koronadippi vähän sotkee laskentaa, kun 3 vuoden nousu on lähinnä tuosta anomaliasta. Ennen koronaa oli siinä 41 € pinnassa, eli tosi karkeasti 2019 → 2023 noussut 48 / 41 = ~4 % p.a. ilman osinkoja.

Sellainen hassu ajatus myös, että mikäli omien oston (ja mitätöinnin) ajatus voisi olla myös siinä, että “sitten joskus” samaa EPSiä jaetaan pienemmälle porukalle (esim. isompi osinko), niin Sammon kohdalla osinko itse asiassa pienenee joka vuosi :smiley: Vaikka toki tuossakin on ollut sitten omia erikoisuuksia, kun tuli jäätävän kokoinen osinko, niin ei voi oikeastaan suoraan sanoa niin.

2 tykkäystä

Siellä on @Verneri_Pulkkinen saanut selvästi tahtonsa läpi officella, kun Inderes noin vuolaasti osinkoa makselee :smile:. Olisi vain Tj pitänyt päänsä… :wink:

Mitä isompi euromääräinen osinko, sitä parempi firma, koska on varaa maksaa omistajille isoja rahoja. Näin mä olen asian ymmärtänyt. ./s

17 tykkäystä

:smiley: Minähän tunnetusti kernaasti kehoitan kaikkia yhtiöitä maksimoimaan osingon määrän!

28 tykkäystä

“Tehkää hyviä osinko-osakevalintoja” :wink:

15 tykkäystä

“Keskittykää vain korkeaan osinkoprosenttiin”

Näinhän lähes joka vartissa neuvotaan.

17 tykkäystä

Oho! Olen ykkösenä Sijoittaja.fin kilpailussa laatusalkullani (Modu, Lifa, Lehto).

Elämme väärinpäin maailmassa.

64 tykkäystä

Onko @Vanerihands palkintoja kyseisessä kisassa, toivottavasti ei kuitenkaan tuhatta kappaletta Lehdon osakkeita🙂!?

6 tykkäystä

Eikös se osinko aja yhtiön arvoa, vai miten se meni?

6 tykkäystä

Palkintona on Sijoittaja.fiin jäsenyys.

3 tykkäystä

USA aikoo nelinkertaistaa verotuksen yhtiön omien osakkeiden oston yhteydessä. Vain ajan kysymys, että tämä vero myös Euroopassa ja Suomessa?

2 tykkäystä

Joha uutinenkin sen jo kertoo, että ehdotus on kuolleena syntynyt.

1 tykkäys

image

44 tykkäystä

Siinä se nyt on, kirjoissa ja kansissa kuvan kera.

Otan tämän sijoitussuosituksena :point_up:

Menenkin katsomaan mikä niistä Brasilialaisista tankkerifirmoista sylki ulos eniten osinkoa ja taidanpa irtisanoutua samalla, mitä tässä enää myllynkiveä kääntämään :slight_smile: :money_with_wings:

12 tykkäystä

Hei nyt ois alfaa tarjolla, riskittömästi!

Viime vuonna Invesco launchasi The Invesco S&P China A MidCap 500 Swap UCITS ETF Josta Invescolle MAKSETAAN 6.5% Swap korvaus. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että allaolevat osakkeet ovat kiellettyjä shorttausta varten siksi vastapuoli haluaa shortata tätä swappia ja on valmis maksamaan siitä 6.5% korvauksen. Lisätietoja täältä → Synthetic China A-Shares ETFs earn up to double-digit outperformance from ‘structural anomaly’

Mikä voisikaan mennä vikaan tälläisen härvelin rakennuksessa. Onneksi meitä piensijoittajia suojellaan EU byrokraattien toimesta ja emme saa sijoittaa vaarallisiin Yhdysvaltoihin listattuihin ETF rahastoihin kuten maailman suurin, vanhin ja luotettavin Vanguardin etf VT ja VTI.

5 tykkäystä

Olen jefun (jenkkifutis) suuri ystävä (sohvalla siis) ja oma suosikkini (KC Chiefs) pääsi lajin loppuotteluun (Super Bowl), joka pelataan maanantaina aamuyöllä Suomen aikaa. Tässä tiiseri mainosalan ehkäpä tärkeimpään ikkunaan eli Super Bowl-mainoksiin. Breaking Bad-sarjasta diggaavat varmasti ilahtuvat tästä mainoksesta:

IT’S HERE AND IT’S BEAUTIFUL #fyp #breakingbad #superbowl #breakingbad… | TikTok

18 tykkäystä

Luet lehtiä ja saat ajatuksen mennä Politiikkanurkkaukseen kommentoimaan ajankohtaisia työmarkkina- ja talousasioita. Avaat Politiikkanurkkauksen. Suljet Politiikkanurkkauksen.

Baby Turns Around GIF - Baby Turns Around Runs Away ...

56 tykkäystä

Tämä Super Bowl on kuitenkin Eaglesin (oma suosikkini) heiniä. Mielenkiintoinen ottelu kyllä tulossa jälleen.

2 tykkäystä

Hyvää päivää!

Taas on lähes kuukausi vierähtänyt, joten kuvataan @Ville_Kivinen kanssa tällä viikolla historian kolmas jakso Jatkoilla Ruoholahdessa -sarjaan. Vieraaksi saadaan tällä kertaa Inderesin someosaajat @Emma_Kuusinen ja @Kaisa_Vanha-Perttula.

Tuttuun tapaan kysymyksiä Emmalle ja Kaisalle voi lähettää anonyymisti tämän Google Forms -lomakkeen kautta. Jos haluat nimesi/nimimerkkisi mukaan videolle, voit laittaa kysymyksen yksityisviestillä mulle tai Villelle.

Kiitos jo etukäteen :slightly_smiling_face:

13 tykkäystä

Pakkohan tää Chuck oli ottaa mukaan sukupuolenvaihto keskusteluun.

image

34 tykkäystä

Netflixiin on ilmestynyt uusi talousaiheinen 4 jakson minisarja: Wall Streetin hirviö. Hirviönä tietenkin Bernie.

Juuri aloitin katsomisen, joten arviota ei vielä tästä ole.

6 tykkäystä