Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Tänään pääsee USA:n ja Kanadan pörsseihin hieromaan kauppoja jo klo 15.30 alkaen ja kaupanteko loppuu kympiltä. Tällä aikataululla pari viikkoa.

19 tykkäystä

Epäilen V- käyrää omxh ja sp500, joka muodostuu tälle viikolle. Perustelut: Ongelma keskittynyt, raha printterit tulille, korko-odotukset laskee = tekee nannaa isossa kuvassa osakkeille. (jotka eivät ole piilaakson tekkifirmoja)

Perus mutuilua vaan, mielenkiinnolla seuraan tätä viikkoa! Muistaakaa antaa muiden panikoida, fiksut kattelee vierestä ja ottaa laadun halvalla :sunglasses:

7 tykkäystä

wagie-wojak

Salkku -1 %. Se oli siinä sitten, firetys-unelmille hyvästi ja päivätöihin.

61 tykkäystä

Käväisin katsomassa osakkeitani Nordnetissä.

Meinasin laittaa korteni kekoon “Tavoitteesi sijoittamisella?” ketjuun vastauksella: Saada jonain päivänä omat takaisin.

55 tykkäystä
14 tykkäystä

Ilta-Sanomat:“ENNÄTYSKALALAUTAKUNTA on hyväksynyt Suomen uuden ennätyskalan. Suomen suurin kala on turska, joka painoi 29,55 kiloa ja oli 141 senttiä pitkä. Todellisuudessa kala painoi vieläkin enemmän, sillä se punnittiin vasta perkaamisen jälkeen.”

Itse olen troolannut 37kg turskan ennen perkaamista saaristomereltä 1990-luvun puolivälissä. Tuolloin ihmettelimme, että onpas iso vonkale.

19 tykkäystä

Taitaa ko. kartassa olla lähinnä illustroitu mikä toinen maa on lähimpänä mistäkin pisteestä Venäjällä.

Tokmannilta sokeria koko kassalla. Tähän ei pankkikriisit ja kusetusmarkkinat iske!

18 tykkäystä

Kyllä johto ansaitsee palkkionsa hyvästä työstä.

15 tykkäystä

Ou mai gaaaad! Itseäkin pelottaa ajatus, miten Nordeakin menee konkurssiin :scream: :cry:.

Osuu kyllä pilkka omaan nilkkaan siinä vaiheessa, kun meillä onkin Suomessa kohta pankkikriisi. No ei oo vielä ainakaan, joten kaikki ilo irti!

4 tykkäystä

Olen puolueellinen, koska olen ollut jäsen vuosikausia, mutta ehdottomasti kannattaa liittyä.

Jäsenedut listattuna

Itse olen kokenut eniten hyötyneeni Taloustaito-lehdestä ja veroneuvontapuhelimesta, josta jäsenet saavat vastauksia verotuksellisiin kysymyksiinsä.

(huomaa kyllä yllä olevasta tekstistä, että en ole myyntimies; sen verran lattea teksti, mutta vilkaise jäsenedut-sivu ja päätä sen perusteella) :nerd_face:

6 tykkäystä

Minä olen pilkkinyt myöskin yli 30kiloa turskaa ostamalla reilu 3000kpl Kamuxin osakkeita.

71 tykkäystä

kuva

61 tykkäystä

Pitäiskö Fedin palkata Jim Cramer, kun fediin selkeästi palkataan vain epäpäteviä henkilöitä.

4 tykkäystä

Kyseessä ei edes ole mikään vitsi. Sokeri on vuoden 2023 paras sijoitus:

12 tykkäystä

Jäsenhinta ei ole kyllä mitenkään paha, kun huomioi nuo edut. Taidan kallistua jäsenyyteen ja katsotaan nyt ainakin vuosi onko tästä itselle hyötyä.

Tähän päälle, kun isketään vielä sokerille haittaveroa, niin kyllä alkaa kaffepullahammasta pian kolottaa.

3 tykkäystä

On kyllä melko kova väite, että piilevää pankkikriisiä ei pelastettaisi veronmaksajien rahoilla, kun kuitenkin järjestelyyn liittyy määrälliseen elvytykseen verrattavissa olevia elementtejä likviditeetin työntämiseksi markkinalle. Erona vain se, että veronmaksajat maksavat pankkien pelastamisen tulevaisuudessa korkeampina hintoina veronkorotusten sijaan. Tämä menee luonnollisesti helpommin läpi ihmisille vähän samalla logiikalla kuin miksi osa sijoittajista preferoi osinkoja omien osakkeiden ostojen edelle.

5 tykkäystä

Hyvää iltapäivää!

Kuvataan @Ville_Kivinen kanssa keskiviikkona seuraava jakso Jatkoilla Ruoholahdessa -sarjaan. Jaksoa saadaan tällä kertaa tähdittämään Sijoituskästistä tuttu kaksikko Teemu Liila & Kevin van Dessel.

Tuttuun tapaan kinkkisiä tai vähemmän kinkkisiä ROAST-henkisiä kysymyksiä Teemulle ja Kevinille voi lähettää anonyymisti tämän Google Forms -lomakkeen kautta. Jos haluat nimesi/nimimerkkisi mukaan videolle, voit laittaa kysymyksen yksityisviestillä mulle tai Villelle.

Jakso julkaistaan poikkeuksellisesti ensi viikon perjantaina 24.3. :tv:

Kiitos jälleen jo etukäteen :slightly_smiling_face:

23 tykkäystä


16 tykkäystä