Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Tämä on pahempaa kuin Steven Seagallin elokuvien pakkokatselu. :smiley:

29 tykkäystä

Veli @Johannes_Sippola, voimia ja tsemppiä! :heart:

97 tykkäystä

Maahanmuutolle myös oma ketju tai kiellettyjen listalle koko paska. Jokaisen ketjun taso putoaa nollan tienoille aina, kun siitä aletaan paasaamaan.

Tämähän se harmittaa. Aihe kyllä kiinnostaa, mutta kun etusivu näyttää 100 uutta viestiä siinä tai politiikkaketjussa niin tietää tasan tarkkaan millaista kuraa on luvassa.

2 tykkäystä

Menisin itse kiellon kannalle enemmin koska keskustelu siitä on yksinkertaisesti niin huonoa aina. Harmi koska aihe on todella tärkeä.

26 tykkäystä

Jos ketjuun löytyy riittävä määrä käyttäjiä eikö ketju silloin ole paikallaan? Niiden ketä ei kiinnosta, ei sitä tarvitse seurata.

Minua ei esimerkiksi voisi vähempää kiinnostaa meemit ja meemiketjun avaaminen aiheuttaa lähinnä myötähäpeää, että voihan mitä turhanpäiväisyyttä. Mutta jos sinne riittää käyttäjiä on ketju kai paikallaan :blush:

16 tykkäystä

Tämä on laadukas sijoituskeskustelufoorumi ja Marianne “herätti” tällaisen vanhan ketjun henkiin. Haluaisin nähdä täällä laadukasta keskustelua, itse en valitettavasti osaa tästä aiheesta keskustella. :point_down:

5 tykkäystä

Kuulostaa risbisnekseltä. Kannattaa muistaa tämä Putkosen hyvä ohjeistus:

“Kun korkki napsahtaa auki, Facebook menee kiinni”

8 tykkäystä

Oisko siinä tapauksessa Samurai Cop hyvä leffa päästä oikeaan Modeen ketjua varten.

samurai-cop

4 tykkäystä

Kannatta nauttia noista politiikkaketjuista, tai siis niiden, hmm, lennokkaasta sisällöistä, vielä kun niitä on. Ne katovavat. Pian kaikki kaiholla muistelette, että olisipa sellaista vielä, kuin vanhaan hyvään aikaan, sai sanoa mitä vaan!

Ei meinaan mene kauaa kun joka foorumilla on integroitu GPT siten, että se tutkii viestin sisällön ja estää lähettämisen ennenkuin se riittävän korrektisti muotoiltu, ja muutenkin sääntöjen ja määräysten mukainen. Toki se samalla tarjoaa mahdollisuuden automaattisesti muokata viestin kelvolliseksi ja tietenkin foorumin aatteen mukaiseksi.

10 tykkäystä

Kiitos vinkistä. Mieli on tehnyt kurkata, mutta en ole uskaltanut. Pahoittaisin vain mieleni todnäk.

T: Umpipersu ( ex kunnanvaltuutettu, ex ääniharava, ex eduskuntavaaliehdokas, ikuinen äänestäjä🙂)

3 tykkäystä

Viritin tänään pojillemme ansan. Lupasin huomenna molemmille muutaman kympin salkkuihinsa sijoitettavaksi. Ehdot: Huoneen siivous :grin: + pitää kertoa mihin sijoittavat ja perustelut. Saavat toki laittaa hilut minne tykkäävät, mutta haluan kuulla perustelut, saatan vaikka itsekin oppia jotain…

Nyt mietin, meninkö itse omaan ansaani😀 sillä huoneen siivous nyt kuuluu asiaan muutenkin. Ei vaan, kiva jeesata tälleen. Toivottavasti nuorena aloitettu sijoittaminen poikii pitkässä juoksussa jotain. Tavallaan pientä ennakkoperintöä ilman veroja, tai hyvä idea ja tarkoitus nyt ylipäätään.

32 tykkäystä

Samalla voisi sitten kieltää kaiken sateenkaari hölynpölyn ja ehkä koko politiikasta keskustelun. Maahanmuutolla sentään on lopulta jotain vaikutusta meidän jokaisen elämään ja Suomen talouteen. Eli erittäin relevantti aihe josta pitäisi aikuisten ihmisten pystyä keskustelemaan ilman sen kummempaa draamaa oli sitten ihan mitä mieltä tahansa…

12 tykkäystä

Ei ole ikinä missään Internetissä pysynyt tuollainen keskustelu asiallisena ja tuskin pysyy täälläkään.

5 tykkäystä

@Jukka_Lepikko on kirjoittanut treidaajalta vaadittavista ominaisuuksista ja miten niitä voi kehittää. Uskon, että tästä saa "tavissijoittakin"paljon irti.

Olen verrannut treidaajan ammattia aiemmissa kirjoituksissani ammattilaisurheilijaan ja kirurgiin, sillä kaikki näistä vaativat poikkeuksellisen korkean tason omistautumista, keskittymistä ja taitoa.

https://viisasraha.fi/Näkökulma/Treidaajan-mieli-on-avain-kehittymiseen

9 tykkäystä

Ihan mielenkiinnosta kysyn,
Nyt kun on selvästi nähtävissä että ”länsimaissa” on johtavassa asemassa vasemmistolainen politiikka ja ideologiset kokeilut mm. ESG-tekijät pörssi yrityksille kuten Inderes niin paljonko tälläinen ”painostus” vaikuttaa täällä olevaan moderointiin? Voi toki olla ettet halua tai edes saa avata lipasta tästä asiasta.

4 tykkäystä

Ihan mielenkiintoista, tosi hyvin vähän olen seurannut, mitä Japanissa tapahtuu tai on tapahtunut.

Juha Variksen pohditaa jenkkien pankkisektorista.

10 tykkäystä

Jaah en jaa ihan tuota maailmankuvaasi. Eikä meillä vaikuta moderoimiseen mikään “painostus”: moderoinnista linjaa me moderaattorit itse minkä parhaaksi foorumille ja yhteisölle nähdään. (Sekä omalle vapaa-ajalle ehkäpä tässä tapauksessa myös… :smiley: )

41 tykkäystä

No maailmankuva on aika iso sana mutta ehkä se on vaan uutiset ja päättäjät puheillaan ja teoillaan joka antanut tälläisen vasemmalle kallistuvan näkemyksen heistä.

kuva

1 tykkäys

14 tykkäystä

5 tykkäystä