Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Eikö riitä että ilmoittaa vain osakemäärät, ei päivän arvoja. Näin olen kyllä itse tehnyt ja on toistaiseksi verottajalle kelvannut.

1 tykkäys

@Verneri_Pulkkinen voi korjata mutta näin suunnilleen:

  1. Kaikki hyvät uutiset esim työttömyyden väheneminen → Fed nostaa korkoja → stonksit alas :chart_with_downwards_trend:

  2. Kaikki huonot uutiset esim työttömyyden kasvu → taantuma, tulokset kyykkää → stonksit alas :chart_with_downwards_trend:

Kutsutaan myös nimellä Sijoittajan Catch 22 ilmiö :man_shrugging:t2::grimacing:

13 tykkäystä

Oho Cisco teki UPM:t Venäjällä. :exploding_head:

Niille jotka ei tiedä vuodelta 2017

Ihan hirveästi näitä rikkomisia ei ole ilmeisesti ollut ja juuri eilen mietin, että mitenköhän vaikuttaa Nokian Renkaisiin, kun Venäjän vanhalla tehtaalla puuhastellaan.

23 tykkäystä

On tämä helvetin pörssi nykyään, hiihtelet rauhassa päivän ja illalla palailet ja vilkaiset salkkuun :face_with_symbols_over_mouth: Onneksi sentään kelit suosii ja Harvia lämpenee edelleen.

37 tykkäystä

Osaako markkina päättää kumpi on nyt hyvä… jäähtyvä talous vai vahva talous. Vahvat työmarkkinat vai heikentyvä työmarkkina.:rofl:

5 tykkäystä

Tästä tuli mieleen että ainaisten omien ostojen sijaista/lisäksi tässä on jo vähän ikävä näitä Blackrockin ainaisia Sampo lipituksia suuntaan ja toiseen, @Mirko_Sampo_IR tuskin kuitenkaan jakaa tätä ikävää. :grinning:

1 tykkäys

Nopeaa toimintaa ifolorilta.
Tilasin tiistaina 3.4 heti kun tuli uutinen varmasta päivästä, ja nyt hain postista. :grin:

53 tykkäystä

En osaa näitä lainauksia, mutta nyt on pakko yrittää!

@Sijoittaja-alokas tämähän on varmaan vitsi, eikö olekin, onhan.

Inden osaketta on saanut alekorista monta kertaa! En mä annista paljon saanut, mutta keskihinta on nyt ihan ok.

3 tykkäystä

Se on kuulkaa sillä lailla notta enää ei oteta automaattisesti neuvoa antavia vaan tarvittaessa päättäväisesti kantaa ottavia. :beers:

17 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas lumesta tehtynä :saluting_face:

46 tykkäystä

Lumi-Alokas - yhtä paljon pakkasella kuin esikuvansa salkku. :grin: Tyrmäävä yhdennäköisyys silti. :ok_hand:

30 tykkäystä

Taitaa tää plug olla kans sellainen kusetus firma kun noin laskee kurssi. Muistakaa uudet sijoittajat pysyä kaukana tästä firmasta ja kyllä pitää ketju sulkea kans että ei kukaan vahingossa rahojaan tähän kuse. Kyä on jämpi näin.

24 tykkäystä

Ai, että kyllä on hieno! :slight_smile: Onko rakentaja kuva alalaidassa?

Mä en leiki sun kanssas kohta. :frowning: Kerron susta Miksul ja Vepul. :face_holding_back_tears:

:thinking:

Mun YTD menee siinä 9-10 prossan paikkeilla. :sunglasses:(pitkän ajan “tuottoja”, en kommentoi)

12 tykkäystä

Kävin ostin/myyn ketjussa toteamassa ihan saman. Ne siellä ostaa pää märkänä tätä plukia joka väittää että taikoo vedestä sähköä! Kyllä nyt pitäisi varoittaa nuorisoa ja nyyppiä että ymmärtää pysyä kaukana. Kurssi laskee = ihan paska firma! Pitäiskö tässä nyt ylläpidon aktivoitua ja hoitaa asia kuntoon!

10 tykkäystä

Teslan ohjaamo ?

5 tykkäystä

Mietin vähän voxturia ja muutenkin riskisiä sijoituksia ja omia riskisijoituksia:

Mietin tuossa eilen kun taas iski silmään fraasi “tiedän, että tämä on riskinen firma ja tiedän, että voin menettää kaiken tähän yhtiöön sijoitetun pääoman”. Tämä fraasi ollut varmasti monella voxturiin sijoittaneella mielessä, mutta onhan niitä muitakin riskisiä yhtiöitä.

Aloin vain pohtimaan, että miksi sijoittaa sitten tällaiseen yritykseen, jossa voi kaiken menettää? Eikö kuitenkin sijoittajalla ole ajatus, että varallisuus kasvaisi ajan kuluessa. Ajatellaanko kuitenkin, että olen niin erinomaisen hyvä sijoittaja ja muut sijoittajat eivät ole vain tätä yritystä vielä löytäneet? Ja tästä tulee tulevaisuudessa 10- bäggeri. Eli ajatuksena, vaikka sanot, että on mahdollista menettää kaikki niin kuitenkin sisälläsi toiveena tai ajatuksena on suuret voitot. Ja toivo jonkin asian tapahtumisesta on ilmeisesti aika huono sijoitusstrategia.

Miksi sitten ihmiset sijoittavat tällaisiin yrityksiin, itsekin olen parin yrityksen kanssa polttanut sormiani yksi pennystockki kanadasta ja toinen lohilo. Miksi sijoitin itse aikoinani näihin yrityksiin, uskoin yritysten hyviin kasvunäkymiin, vaikka kannattavuus oli sijoitushetkellä heikko. Uskoin tämän parantuvan ajan kuluessa. Kuitenkin molemmissa kävi niin, että kannattavuus heikkeni, tietysti tässä on kriisiä ollut kriisin perään. Jälkikäteen realistisesti ajatellen uskon, että huolimatta riskeistä yritykset eivät todennäköisesti olisi tulleet menestymään.

Jos ajatellaan noita omia seikkailuita ja vaikka case voxturia niin yhdistävinä tekijöinä nykyinen heikko kannattavuus ja edessä odottava kultainen tulevaisuus ja suuret tuotot. Pohjimmiltaan kyse taitaa olla siitä omasta sijoitusstrategiasta ja sen toteuttamisesta. Ovatko nämä niitä kuuluisia oppirahoja, ehkä. Riippuu tietysti miten itse sijoittajana suhtaudut epäonnistumisiin. Jatkatko valitsemallasi tavalla vai muutatko strategiaa. Omalla kohdalla nämä caset kyllä muuttaneet ajattelua ja terävöittänyt strategiaa.

8 tykkäystä

Ensse, en tiedä, oletko lukenut esimerkiksi @sukkana yhden viimeisimmästä viestistä voxturin ketjuun, mutta tämä viesti sisällyttää aikalailla hyvin, mitä voxturille kuuluu tällä hetkellä. Paitsi että niitä lukuja viivan alle ei ole vielä paperille saatu. On toki riskipeliä vielä tällä hetkellä saadaanko niitä plussa merkkisenä vai ei, (vielä) mutta tämä kaikki tiivistettynä yhteen viestiin on kaikkien voxturiin sijoittajien mielessä tällä hetkellä. Jokainen voi omassa mielessään miettiä lähteekö tälläisen yritykset voxturin asiakkaaksi jos mitään näyttöjä ei ole annettu. Mielestäni ei lähtisi.

13 tykkäystä

Pitkän viestin välistä löytyi omasta mielestä se paras kohta. Myönnettiin, että tarina osake ja nyt pitää saada numeroita pöytään.

Pitäkää jäitä hatussa molemmilla puolilla, niin haastajat kuin osakkeen puolustajatkin :pray:

5 tykkäystä

Voisko nää osake keskustelut pitää omissa ketjuissaan eikä tuoda niitä tänne kahvihuoneeseen.

24 tykkäystä

No mä ajattelin että sivuan vain kirjoituksessa voxturia ja enemmänkin pohtii tuota miksi sijoittaa riskiseen osakkeeseen ja mitä ajatuksia ja odotuksia tällöin sijoittajalla ja itsellä on. Voi toki viestin siirtää ketjuun, en näe taas yhtiöketjussa antavan mitään lisäinformaatiota…