Inderesin kahvihuone (Osa 6)

@Thomas_Westerholm tiesi tästä jo kuukausia takaperin :wink:

image

35 tykkäystä

Legend GIFs | Tenor

14 tykkäystä

Nimittelin yhtä kaveria 2020 foliohatuksi ym. Mutta taidan alkaa kutsumaan häntä jatkossa profeetaksi ja tarjota kierroksen kun nähdään, sen verran nappiin hänen kertomukset mennyt mitä tullaan kokemaan mm. Ylläoleva juttu,korona sekoilut jne.

12 tykkäystä

Ylen parasta TV valueta: Pikku kakkonen ja urheilut :sweat_smile:

5 tykkäystä

Ylen kanavatko ei ole maksullisia? Ei ole valtion tehtävä näyttää mitään “hyviä” sarjoja verorahoilla, jokainen ostakoot sarjansa ihan omilla rahoillaan.

28 tykkäystä

Menit vahingossa halvemman hintatason tussarilla :wink:

13 tykkäystä

Mutta kaikilla ei ole rahaa ostaa maksukanavia. On hyvä että YLE tarjoaa kaikille jotakin.

7 tykkäystä

Ei kaikilla ole rahaa myöskään esimerkiksi ostaa suksia tai sähköautoja tai espressokoneita. Miksei verovaroista makseta näitä kaikille, mutta tv-sarjojen ja elokuvien kulutus on niin tärkeää että se pitää maksaa?

58 tykkäystä

Kaikilla vaan ei ole varaa kaikkeen ja mielestäni pakkoverolla ei pitäisi tätä kustantaa.

15 tykkäystä

Yle maksaa 13,58€/kk. Netflix maksaa 7,99€/kk. Jos haluan säästää, niin netflixin saan katkaistua yleä en.

Ennen pystyi sentään hankkiutumaan eroon telkkarista ja jättämään tv-luvan hankkimatta.

57 tykkäystä

Eikös epäreilu YLEvero just ollut seurausta siitä, kun niin käsittämättömän monella oli telkkari hankkimatta.

Edit. Ois tietty kätevää jos Ylevero ois jollain käyttäjämaksulla kuten verrattu Netflix. Sitten ne ketä vain haluaa maksaa kuvaradion moskasta maksaisi sen, ja loput ei. Tällaisen kehittämiseen voisi luoda työryhmän. Ehkä saman joka muutti postin nimen postiksi. Siitä voisi syntyä vaikka jonkinlainen uusi lupajärjestelmä.

Yleisradion lakkauttaminen ei välttämättä ole mitä länsimainen kansa haluaa sillä hetkellä jos se otetaan pois, mutta voisihan Ylen budjetin sitoa valtion tuottoon. Toki se sidottuna töllöttimeen katseluun voisi olla hyökkäys vapaata ihmistä ja kapitalismia vastaan, joten ehkä uusi töllötinlupa jouduttaisiin prosessin kautta suuntaamaan ainakin nimellisesti koskemaan vain valtion tuottamia ohjelmia. Silloinhan se olisi kätevä integroida valtion laskutukseen dynaamisen ketterästi byrokratiaa leikaten.

Itse en jaksa mainoksia, siksi mainoskanavat niin tv:ssä kuin radiossa jää tosi vähäiselle seurannalle. Maksan ihan mielellään reilun kympin kuussa ylen sisällöstä. Katson pääasiassa urheilua ja asiaohjelmia, en niinkään leffoja tai sarjoja.

Samaa mieltä siitä, että ylevero ei saa paisua automaattisesti vuodesta toiseen, vaan tuotannot pitää tehdä kustannustehokkaasti eikä rönsyillä liikaa. Jos budjetissa on löysää, sitä pitää katsoa kriittisesti.

Tuo olisi ihan järkevää rajavetoa. Turhaa käyttää paljoa rahaa viihdetarjontaan jota on tarjolla muilta kanavilta.

12 tykkäystä

Ymmärrän hyvin mielipiteesi mainosten häiritsevyydestä. Kuitenkin itse vierastan ajatusta verorahoin tuotetusta samankaltaisesta ohjelmasta kuin kaupallisesti tuotetaan, ns. kilpailuasetelmahan on järjetön. Verorahoista maksetun kanavan ei tarvitse samalla lailla välittää tuotannon kustannuksista tai edes katsoja/kuuntelijamääristä.

Mun mielestä Ylen roolin tulee olla ns. asiaohjelmissa, lastenohjelmissa sekä jossain määrin alueellisessa tai kulttuurillisesti arvokkaaksi nähdyssä ohjelmistossa. Ei mun mielestä ole Ylen tehtävä kilpailla hömppä-/poliisi-/sairaala- yms sarjoissa kaupallisten toimijoiden kanssa.

37 tykkäystä

Tuossa noin 1kk sitten ison tappiollisen treidin jälkeen, Mikko poisti salkkunsa Sharevillestä heti samana iltana. Ja Jukan historiassa sijoitusyhtiön konkurssi tiedetään, mutta ei ole siitä paljoa huudellut lähinnä vaan pakkosaumassa kommentoinut kun ei ole voinut kiistää. Coeus rahaston kehitys, mallisalkku, esim on myös paljastanut ettei gurujenkaan imago välttämättä aina pidä pidemmän päälle.
Gurun täytyy vaalia imagoa, koska usein myös omat tulot on tavalla tai toisella kiinni tuosta julkisesta kuvasta, koulutuksia myydään, videoita tehdään, rahastoa myydään sijoittajaosaamisella.
Mutta mielestäni nimenomaan epäonnistumiset ja niiden oikeasti, ei kommentit; “oli vain pieni positio”, vaan oikeasti rehelliset tunnustamiset vahvistaa ammattitaitoa kaikkein eniten.

2 tykkäystä

Millä tavalla Mäkisen elanto on kiinni julkikuvasta?

21 tykkäystä

Natoon littymisen jälkeen (ja varmaan sitä ennenkin) suurin maariski Suomessa on että tehdään huonoa politiikkaa, mikä johtaa talouden näivettymiseen ja siten huonompaan elintasoon.

2 tykkäystä

“Hankkiutumaan eroon” telkkarista ja jättämään tv-luvan maksamatta.

Noin korjasin tän sulle.

5 tykkäystä

Patrick Boylelta hiljattain tullut video tästä julkkissijoittaja aiheesta.

6 tykkäystä

Patrick Boylen videot on kyllä youtuben kärkeä!
Esimerkiksi Applied Portfolio Management - luentosarja anto itselle todella paljon

3 tykkäystä

Arvostan Mikko Mäkistä paljon monestakin syystä.

Usein olen huomannut, miten avoimesti ja paljon hän kertoo virheistään. Sillä tavalla vielä korostuneen paljon huomioiden hänen hillittömän kovan sijoitushistoriansa, eli tuntuu siltä, että suhteellisesti hän puhuu virheistään enemmän kuin voitoistaan.

Mikko ei tunnu mielestäni ajattelevan imagoaan ollenkaan - hän tuntuu kovin kriittisesti pohtivan omaa tekemisiään julkisestikin. Ehkä siitäkin syystä hän pärjää hyvin. Hän ei koskaan kerskaile tai ylpeile. Kyllä häntä oikeasti pitkään seuranneet tämän tietää.

Hän ei ole sellainen, että pätee joka paikassa ja esittelee lyhyen aikavälin tuottoja, välillä todeten “mitä mä sanoin?”. Mikko ei luo itsestään kuvaa nerona eikä yritä esittää kaikkitietäväistä. Mikon kanssa tekemisissäkin olleet tietävät hänen olevan mukava, vaatimaton ja lisäksi hän kuuntelee muita eikä päde.

En fanita ketään, mutta sijoittajista arvostan Mikko Mäkistä eniten, hän on tyyppinäkin mainio, mitä olen kuullut ja lukenut.

Selvästi suurin osa täällä olevista ovat fiksumpia kuin minä ja parempia sijoittajia kuin minä. Itselläni ei ole varaa sanoa kellekään juuri mistään, vaikka aina voi kysyä ja esittää perusteltua sekä hyvin argumentoitua kritiikkiä, mikä perustuu esimerkiksi faktaan.

Arvostan yleisestikin foorumilaisia, täällä on fiksuja ihmisiä, jotka eivät arvostele toisia, vaan kannustaa muita. Se on hyvä usein katsoa itseänsä peiliin ja ymmärtää muita. Sitähän me täällä tehdää, siksi tämä on niin hyvä paikka olla.

Kiitos kaikille ja mukavaa sunnuntaita! :slight_smile:

47 tykkäystä