Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Minulla on pöydälläni Henri Elon ja SaarHelon kirjoittama Osakesijoittajan maailmanvalloitus, tämän lisäksi mulla on käsissäni @Heikki_Keskivali:n Tähtäimessä osakkeet, jota olenkin jo vähän matkaa lukenut - huikealta kirjalta vaikuttaa jo alun perusteella.

Nämä olivat siis Maurin suosittelemia kirjoja, toki Keskivälin kirjan olisin lukenut enemmin tai myöhemmin. :slight_smile:

5 tykkäystä

Hei arvon kahvittelijat, mikä on tummapaahtosinta kahvia, mitä saa semihelposti pääkaupunkiseudulta ostettua paketillisen. Tarvis kahvinystävälle, joka tykkää tummasta. Haussa siis lähes yhtä tummaa paahtoa ku Meiralla tehtii viime jouluna (paahtimo paloi. Ja kyllä siitä on jo vuosi aikaa)

4 tykkäystä

Kyseessähän on suvun musta lammas, kasvusijoittaja. :grin:

10 tykkäystä

Itse tilasin tänään puolisolle pari kirjaa joululahjaksi ja pistin itselle samaan tilaukseen tuon Tähtäimessä osakkeet. Kuuntelin sen keväällä äänikirjana, mutta ne ei oo mun juttu ja oisin tarvinnut sen kirjan siihen että ne laskelmat ja kaaviot olisi kunnolla auennut. Viime viikolla kolahti postiluukusta Burton Malkielin Sattuman kauppaa Wall Streetillä. Odotan innolla. Lueskelin tässä myös Oksaharju, Hämäläisen ja Random Walkerin Laatugurun ja Arvogurun. Onhan tässä tullut opiskeltu :smiley:

Luin välipalana muuten myös Harry Potter ja Viisasten Kivi-kirjan. Ihan mielenkiinnosta tarttui mukaan kirjastosta ja palasin lapsuusvuosiin. Menihän sekin, ihan hyvinhän ne on kirjoitettu :sweat_smile: Olen kyllä tyytyväinen itseeni kun olen saanut puhelimen tuijottelun vähemmälle ja kirjojen lukemiseen taas motivaation.

Ja Ainiin. Ennakkotilasin myös Viisas sijoittaja- Tunne itsesi ja osakemarkkinat-kirjan. Maaliskuussa taisi olla toimitus. Odotan sitäkin innolla.

11 tykkäystä

Segafredo Pausa. Löytyy jokaisesta marketista. Tästä on vielä vahvempi versio Intenso, mutta ei omaan makuun. Jos spessumpaa niin Kaffa roastery Herra Korppi. Kahvien aatelinen, Rolls-Royce.

7 tykkäystä

Minusta cremalta saa kohtuuhyvin toimituksen esim myymälästä tms.

5 tykkäystä

Käytännöstä jokaisesta marketista löytyy tummapaahtoisen Presidentin tummempi versio, Black Label. On hyvvee.

Ei aivan 5/5 poltettua espressoa, mutta suomalaisittain mukeista eikä sormustimista juotuna aivan tarpeeksi tummaa.

presidentti_black_hj_450g_rgb

Toinen vaihtoehto on sitten jo mainittu Segafredo Pausa.

Itsellä normaalisti käytössä Pressan Black Label ja sen varalaatuna Pausa, jota saa vieläkin huokeimmillaan €5 paketti Black Labelin ollessa normaalisti yli €7 ja tarjouksessakin yli €6.

@Wallet_Nahlroos Eikös se ole niin päin, että Pausa on Intensoa rajumpi, nimistä huolimatta? Pausa on 4 (tumma ja suklainen) ja Intenso 3 (runsas ja hedelmäinen), paahtoasteeltaan.

9 tykkäystä

He varmasti alentavat myös liksojaan kun inflaatio tulee alas🙂

3 tykkäystä

Arvid Nordquist fransk rostia myös löytyy hyvin varustetuista kaupoista.
Eikä ole niin “teinikahvia” kuin se pausa.:smile:

4 tykkäystä

Kiitos vastauksista, Kaffa Roasteryn Herra Korppi tuli valituksi, ”lähiruokaa” pitää tukea ja saatavuskin näyttää hyvältä, kun prisman hyllyltä pitäs löytyä.

8 tykkäystä

Ei sitä kovin usein ennakkoon tiedä mikä yhtiö on tenbaggeri. Ei incapista, qt tai tai sonerastakaan olisi aikoinaan uskonut. Todennäköisesti firma on kuitenkin joku pieni small cap… Itse heitän villinä korttina Biohit, Ssh tai joku first northin yllättäjä.

Suattaapi olla että olet oikeassa. Kerran sitä Intensoa tullut maistettua ja ei oikein napostellut.

@RimaPoika Franks rost on hyvää jos mutteripannulla jaksaa sumpit keittää, muuten maistuu lähinnä mullalle. Sehän on aika hienoksi jauhettua muistelisin?

2 tykkäystä

No nyt veit jalat suustani! Fransk Rost on kuin Biolanin mustaa mättäisi suodattimeen! Olin aikoinaan töissä paikassa josta ei saanut kuin siirtomaa-armeijan pikakahvia. Oi sitä ilon ja onnen päivää kun lentokone toi tullessaan ison paketin kahvia, juuri tuota Fransk Rostia, ja keittimen. Olihan se nyt parempaa kuin Ö-luokan Nescafe-kopio joka piti nauttia valmiiksi pytyllä istuen, mutta vaati silti sen, että mukiin mätti jos jonkinmoista creameria makua muokkaamaan :joy:

4 tykkäystä

Inderesiläiset ilmiantavat kivat kolleegansa. :slight_smile:

Video näkyy kokonaan niille, joilla on Instagram, muuten näkyy vain noin 10 sekuntia alusta.

https://www.instagram.com/p/Cl6WYurj-j3/?hl=fi

TikTok -versio taitaa näkyä useammalle:

2 tykkäystä

Frans krost on kyllä hyvvee. Ylipäänsä nuo kaikki Nordkquistin tummapaahdot on hyviä.

Once you go black you never go back!

1 tykkäys

Positiivista näkemystä pukkaa. Oma veikkaus on vahvasti karhun puolella. Yritykset joutuu siirtämään kohonneet tuotanto/rahoituskustannukset eteenpäin jne. Ja samaan aikaan kuluttajilla tekee tiukkaa.

Jukan kanssa jo aiemmin eri mieltä Teslan suhteen.

2 tykkäystä

:grin: En usko että toteutuu, mutta minä olisin taipuvainen varaamaan Pipsa-teemaiset avatarit @musa_2 ja @Kale-possu :lle. Possut on jo käsite, lähes instituutio foorumilla :+1:

27 tykkäystä

En tiedä mitä foorumilla yleensä porukka kuuntelee työskennellessä / opiskelemassa, mutta tänään tuli jännä ”realisaatio”.

Tajusin kuunnelleeni suoratoistona ehkä parisen tuntia People get up And drive your funky soul ja melkein 2,5 tuntia vielä päälle toistolla take five kappaletta.

Kuuntelen kyllä listaa ihan vapaasti, mutta välillä tulee oikein keskittyneenä sellainen, että painan toistolle hyvän biisin, kun alkaa ”ärsyttämään” putkimaista keskittymistä biisien vaihtuminen.

Pärjäisin varmaan tiedustelupalveluiden musiikkikidutuksessa hyvin.

7 tykkäystä

Foorumilainen kuuntelee tätä.

20 tykkäystä

Paitsi me bumtsibuumerit, meillä soi Walkmaneissa edelleen repeattina tunnin megamix räntä på räntasta.

16 tykkäystä