Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Tässä on OP:n keräämät tiedot tammikuulta. :slight_smile:

15 tykkäystä

Nyt tunnustan tyhmyyteni mutta mitä termit netto-ostetuin tai -myydyin tarkoittaa? Eikö molempia ole aina saman verran?

5 tykkäystä

Tuli OPsta mieleen että joskus niiden sivuilla niillä oli tapana mainostaa isoin otsikoin tyyliin kuukauden tuottoisinta rahastoa tms. niiden jotain menestyneintä rahastotuotetta. En tiedä harrastaako sitä enää, tuskin. Kun aloitin sijoittamisen, niillä oli valokeilassa Latinalainen Amerikka.

Kyse on siis tuosta 2016-17 noususta kun sitä hehkutettiin. Muuten rahasto ei tuottanut merkkaajille käytännön mitään ilmeisesti siis finanssikriisin jälkeisen nousun jälkeen, aina siihen asti kun rahasto lopetettiin, tai yhdistettiin tai jotain. No, pankkien touhut tiedetään, mutta tällainen muistijälki oli vain jäänyt minulle säilöön. :smile:

Nämä on näitä Kuinka tuhota kansankapitalismia 2.0

9 tykkäystä

Tuon välittäjän kautta.

Vastapuolet sitten jonkun väärän välittäjän asiakkaita.

9 tykkäystä

Meinasin jo ite unohtaa, muistakaa tulla Pörssien suunta -ketjuun kello 21.00! :slight_smile:

20 tykkäystä

63 tykkäystä

Snookerin German Mastersin iltapelit alkavat nyt klo 21, suosittelen seuraamaan Powellin puheiden sijaan niin henkinen hyvinvointi varmaankin kohenee :grin::sunglasses:

10 tykkäystä

Tää voi olla oikeastikin näin. Aika monikin piensijoittaja laittoi syksyllä Robitissa kättä alle, kun rahastot laittoi lappua laitaan.

Herkästi saattaa olla joku hätähousu mukana, joka tekee sijoituskeissille enemmän haittaa kuin hyötyä.

Näissä täytyy olla kyllä tuntosarvet herkkänä. Itsekin kyllä olen Robitissa mukana. Kyl siinä oikea sijoituskeissikin on.

3 tykkäystä

Mulla ei jää käteen euroakaan ja silti tykkään asua Suomessa. Suomen kovasta verotuksesta hyötyy veronmaksaja itse vaikka se asia on vaikea sisäistää. Koulutus,terveydenhuolto ,eläke ja turvallinen yhteiskunta ovat seuraus korkeasta verotuksesta. Säästämisen verotus on toki kova mutta se mitä olen saanut Suomalaiselta yhteiskunnalta on korkean verotuksen ansiota.

22 tykkäystä

Katsellaan 10v päästä missä nämä mainitsevasi asiat ovat.

43 tykkäystä

Onko rapulla väliä, A- vai B-rappu.

8 tykkäystä

On kai jäähallitkin korkean verotuksen ansiota. Kaikki tarvitsee saada, mutta mitään ei haluttaisi antaa. On kyllä onnettomia miljonäärejä.

Veropakolaisenakin pitää huudella,

Onhan tämä hieno maa kasvaa ja elää, vaikka veroja joutuukin maksamaan.

Itse toivoisin että, tulevaisuudessa tulee paljon veroja sijoituksista maksettavaa. Ja ansiotuloillakin pärjään verojen jälkeenkin.

17 tykkäystä

Sehän se on, että moni joilla ei jää euroakaan käteen tykkää asua Suomessa. Sitten on valitettavan vähän meitä, joilla jää käteen euroja, mutta motivaatio laskee kokoajan kustantamaan vuosivuodelta kasvavia tulonsiirtoja. Eläkkeetkin laskee vaikka niissäkin maksut nousee jatkuvasti + tietenkin elinajanodotteen leikkaava vaikutus. Eläkkeele pääsyn ikä karkaa. Koulutushan on heikentynyt vuosittain kuten terveydenhoito. Summa summarum. Tarvitsemme enemmän veronmaksajia, joilla jää käteen mahdollisimman paljon verojen, työttömyysturva- ja eläkemaksujen jälkeen.

35 tykkäystä

Tällä kertaa meni toisin päin. Powell aloitti niin tuli kuoppa, sitten kuoriuitui kyyhkynen ja indeksit lähti kuuhun.

11 tykkäystä

Ehkä myös onnettomia, mutta ainakin köyhiä. Köyhä on se, jolta jotakin puuttuu.

Henkisestä köyhyydestä ei parane kommentoida, ettei joku yhdistäisi sitä tähän nimenomaiseen veropakolaismiljonääriin.

8 tykkäystä

Joskus katselin Youtubesta yhdysvaltalaisen äidin ja tyttären mietteitä, millaisia kulttuurishokkeja he kohtasivat Suomessa täällä jokusen vuoden asuessaan.

Äidin sanat jäi hyvin päähän. Meillä hoidetaan veroilla paljon huolia pois. Hänen ei tarvinnut miettiä, mitä kaikkea hänen täytyy tehdä ja ketä miellyttää, jotta tyttö saa kunnon koulutuksen.

Hän avautui, että jenkkilässä jopa säädyllisen lastentarhan eteen joudut ponnistelemaan jopa valitsemaan työpaikkasi sen mukaan.

Hänestä myös oli kulttuurishokki, että hän voi antaa 14-vuotiaan tyttärensä mennä yksin kouluun, eikä häntä tarvinnut heittää. Siellä se olisi vaarallista. Koen, että on iso etu sillä, että meillä lapset voivat myös leikkiä pihalla.

Hän myös pähkäili, ettei me jouduta miettimään edes sairasvakuutuksemme sisältöä.

Jenkeissä varmaan on ihan mukava asua, jos on terve, ei lapsia ja on opiskelunsa opiskellut. Sen sijaan hieman otamme itsestäänselvyytenä sen, ettei meidän tarvitse juurikaan varautua satunnaisiin asioihin, mitä elämässä tulee vastaan, eikä ponnistella asioiden eteen, joita tässä kohtaa pidämme itsestään selvyytenä.

Vaikka verorahoja ei saa tuhlata, maksan mielelläni tästä huolettomuudesta ja keskityn muihin asioihin.

58 tykkäystä

Mietitään venäläisten pääsyä 2024 olympialaisiin ja samaan aikaan:

38 tykkäystä

Alkaa mennä peli rumaksi. Iltalehti:

"Nyt tarkkana! Lakko voi kadottaa punalaput kaupoista

Päivittäin punalaputetaan noin 400 000 tuotetta. Tuotteita ei ehditä laputtaa, jos kaupat menevät lakkoon."

Siis laputtaa ei ehdi, mutta päivämäärät ehtii tarkastamaan ja keräämään pois ne tuotteet ja hoitamaan tuhoaminen. Päivämäärät on pakko tarkistaa, sillä Suomen laki määrää, miten vanhaa saa myydä. Olisi nopeampaa vain punalaputtaa.

Kaupan liitto on paljastanut suomalaisten kaupan suurketjujen asenneongelman. Niin tuottajat kuin työntekijätkin koetaan vihollisiksi, joita pitää kurmuuttaa oikein kunnolla. Ja samalla vielä haetaan suuren yleisön hyväksyntää pelottelemalla punalappujen katoamisella, vaikka tuotteiden lakisääteinen tuhoaminen tulee kalliimmaksi. Rangaistaan siis kuluttajaa. Pelotellaan, jotta saataisiin yleinen mielipide lakon vastaiseksi.

48 tykkäystä

ilmansuunnilla voi olla mielihaluja olen kuullut. Itse en ole kuulunut niihin jotka ajattelee aamu/ilta aurinkoa ja ikkunan/parvekkeen sijaintia minään. Oma parveke ja ikkunat on etelään(eli kuuma parveke keskipäivällä. tiedä mikä ero se olisi jos pohjoiseen ainakin varjo/hämärä on varma ja käyttöaste mitätön

Mitä se @DayTraderXL tulee taas pilaamaan juhlat hyvillä faktoillaan. Nyt mennään suunta on selvä :rocket::rocket::rocket::joy::grin:

13 tykkäystä