Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Korjaussarjaa pukkaa huolella…erityinen kiitos alahuomautukselle :joy::rofl:

8 tykkäystä

Alahuomautus ja sekin korjattu päin prinkkalaa:) Miljardit ja miljoonat menee näköjään aina osalla sekaisin…

6 tykkäystä

Korjattu oikeasta väärään. :face_with_hand_over_mouth:

5 tykkäystä

Kyllähän täällä saa ja pitääkin arvostella :slightly_smiling_face: Mielestäni ihan selkeästi perustelin tämän muutoksen, ohessa ingressi jos joltain meni ohi:

Odotamme yhtiöltä operatiivisesti hyvää tulosta tuottopalkkioiden ja Garantian vetämänä. Olemme tehneet ennusteisiimme pieniä tarkennuksia sijoitustuottojen osalta ennen tulosta. Taalerin kurssi on noussut voimakkaasti alkuvuoden aikana ja arviomme mukaan taustalla on viime kevään tapaan osinkoralli. Liiketoiminnan fundamenteissa ei ole tapahtunut muutoksia ja näkemyksemme yhtiön osien summasta on ennallaan (noin 11e). Näemmekin nykyisen kurssitason hyvänä paikkana kotiuttaa voittoja Taalerista

En tosiaan näe, että Q4-raportti toisi sellaisia yllätyksiä mikä oikeuttaisi tuon kurssirallin => nykyinen osinkoralli on hyvä myyntipaikka. Mielestäni tekisin sijoittajille karhunpalveluksen olemalla tässä passiivinen. Taaleria tullut seurattua kohta 10vuotta ja alkaa olla ihan hyvä luottamus omiin ennusteisiin ja näkemykseen tässä casessa. Tosi mieluusti kuulen mikä kohta näkemyksessä pielessä :male_detective:

Koko rapsa: https://www.inderes.fi/fi/osinkoralli-tarjoaa-hyvan-paikan-kotiuttaa-voittoja

40 tykkäystä

Aki Kangasharju jakoi twitterissä ylläolevan kuvan. Miten te ajoituksen mestarit olette ajatelleet säätää osakepainon parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi?

9 tykkäystä

:100: pinnaa osakepaino tällä hetkellä. Jos dipataan merkittävästi otetaan asteittain kasvava vipu käyttöön :money_mouth_face::money_mouth_face:

15 tykkäystä

Kusetusmarkkinat toimii niin, että pohjat tulee 6kk siitä kun vipukin on jo tapissa. :grinning:

43 tykkäystä

Tästä voinen ottaa kopin omiin oireisiini, etenkin Covid-sairauteni jälkeen maaliskuussa 2022 tilanne eskaloitui. Aivosumu. Linkki tilaajille:

Edit: Esimerkin muistini pätkimisestä annan viime kuulta eli kun joulukuussa tein veromyyntejä (keskihintaa nostaakseni) niin ihmettelin äsken miten mulla on enemmän salkussa kuin kuvittelin, minulta siis oli täysin unohtunut että ostin tammikuun alkupuolella (9. päivä) 70% niistä takaisin. Kooma is my nickname.

8 tykkäystä

Just näin :beer: ennen sunnuntain omisti kirkko, nykyään NFL.
Varusteet ja kestoltaan lyhyet suoritukset mahdollistaa aina liki 100% voimantuoton ja nopeuden, toinen hyvä puoli on että katsoja voi samalla keskittyä hyvin syömiseen.

2 tykkäystä

Kuvan tekijän tarina olisi kiva kuulla.

Olettaako hän, että vuosien 1973 ja 1979 öljykriisit ovat jotenkin synkronissa nykytilanteen kanssa? Tottakai markkinoiden reagoimisella energiakriiseihin on yhtäläisyyksiä, mutta käyrän tulevaisuusosuus on mielestäni hömppää. Kaiken lisäksi tässä surffataan vielä pandemiahäiriöiden jälkilaineilla ja sotakin Euroopassa jatkuu.

Osakepainoon ei ole tulossa muutosta.

10 tykkäystä

Tiedotteet | Media | OP Ryhmä | OP

OP-Ryhmä: Tulos ennen veroja oli 1 265 miljoonaa euroa – tuotot kasvoivat 2 prosenttia ja kulut pysyivät edellisen vuoden tasolla

  • Pohjola Vakuutuksen tulos ennen veroja laski 433 miljoonaan euroon (504). Vakuutuskate kasvoi 20 % 901 miljoonaan euroon (754) erityisesti diskonttokoron noston vaikutuksesta. Tuotot sijoitustoiminnasta laskivat 257 miljoonaa euroa -87 miljoonaan euroon (170). Vahinkovakuutuksen operatiivinen yhdistetty kulusuhde oli 90,5 % (85,5).

Sammolla tulosjulkaisu 10.2.

2 tykkäystä

Minulla on ollut Game Pass useamman vuoden. Tilasin passin 2017 kauden about puolivälissä kun jossain (en nyt muista missä) huomasin tarjouksen: loppukausi puoleen hintaan ja sillä olenkin mennyt siitä asti (siis koko kausi puoleen hintaan).
Ainoa iso miinus tuli Super Bowl 2019 kaudella kun minun Chiefs kohtasi SF:n kultaryntääjät ja palvelu meni junttaraan reilu pari minuuttia ennen loppua enkä siis saanut livenä kokea päälliköiden viimeisiä voitollisia peliminuutteja. Tämä alennettu ihanuus loppuu ensi kaudella kun kv. jakelu siirtyy Dazn-haltuun (ja sopparit varmaankin uusiksi). :football::disappointed:

2 tykkäystä

Lessons from the great reflation | Financial Times (ft.com)

Tuolta löytyi tuo kuvaaja.
Ajatuksena, että toistetaan menneiden virheitä ja lasketaan korkoja liian aikaisin.

Voisiko sillä Ukrainan sodan päättymisellä olla inflatorinen vaikutus ja siten aiheuttaa toisen huipun, jos samalla korot tällä tasolla tai jopa laskeneet? Patoutunut kysyntä, jälleenrakentaminen ja siihen liittyvä elvytystarve? (mallia post-war inflation)

Myöskään minun osakepainoon ei tule muutoksia. Nämä ovat mielenkiintoisia skenaarioita ja huomannut sen, että skenaarioissa kaikki tapahtuu jotenkin paljon nopeammin kuin oikeassa maailmassa. Oli sitten kyse kryptokuplan puhkeamisesta tai talouden kehityksestä.

1 tykkäys

Aah, ok. Sekään ei tosin selitä miksi nimenomaan öljykriisejä halutaan korreloida tulevaan kehitykseen.

Korkojen lasku ei ollut 1979 öljykriisin takana vaan Iranin sekasorto, joka johti öljyviennin loppumiseen. Sitä seurasi vielä Irakin ja Iranin sota. Näissä öljykriiseissä on aina ollut sama kaava. Nythän pahimman on varmaan estänyt se, että Venäjän öljyä roudataan Kiinaan, Intiaan, Singaporeen ja sieltä ties minne muualle uudelleen sekoitettuna ja brändättynä.

Edit. Huomasin muuten samalla, etten seuraa Kangasharjua Twitterissä. Otan seurantaan. Hänen twiittinsä ihmetyttää. Ehkä hän vain naureskelee korrelaatiotwiitilleen itsekseen – mitä lie tarkoittaa “toimitaan viisaammin” lausahduksellaan.

FEDin kaverin (kuvan tekijä) osalta kyse saattaa olla jonkinlaisesta kuplautumisesta. Toki FEDillä on keinonsa reagoida, mutta eivät ne korotkaan ihan kaikkea sentään selitä – kuten vaikka Iranin vallankumousta – ovat siis enemmän seuraus kuin syy.

1 tykkäys

Nukuin taas vähän pidempään ja huomasin, että Inderesin etusivuilla on taas paljon luettavaa sekä varsinkin täällä Foorumilla. No luen mä myös paljon uutisiakin. :slight_smile:

Tässähän tulee vähän kiire, kun mulle tulee vieras kylään yhden aikoihin, että miten kerkeän millään lukemaan kaikki tarvittavat jutut. :scream:

Nyt on hirveä stressi ja missä välissä katson Salkkarit. :frowning:

15 tykkäystä

Tohon Salkkareihin vihje; hommaa jostain C Moren kokeilujaksoja ja katso perjantaisin koko seuraavan viikon jaksot😂

3 tykkäystä

Kaikki videot pitää vaan katsoa tuplanopeudella kun on kiire - myös Inderesin videot.

Vilenin Sauli on ainoa, jota pitää hidastaa takaisin normaalinopeuteen saadakseen selkoa :joy:

31 tykkäystä

Itse olen ulkoistanut Salkkareiden katsomisen vaimolle. Suosittelen samantyylistä ratkaisua ja jos vaimoa ei löydy niin Salkkareiden kohdalla vaikka koira, pölynimuri tai kukkapurkki hoitaa hienosti saman asian, kunhan itse pysyttelee toisessa huoneessa aktin ajan.

16 tykkäystä

Itse joudun hidastamaan Vilenin haastattelut 0,5x nopeudelle, että pysyn mukana :face_with_monocle::grin::smile:

6 tykkäystä

WhatsApin ääniviesteissä mä käytän hyvin usein 1,5-kertaista nopeutta. :smiley:

Noh, noh… Salkkarit on pyhä asia.

:angry:

2 tykkäystä