Melkein neljänesvuosisadan olen treenannut punteilla, joitakin vuosia sitten huomasin, että vaikka kuinka hifisteli ja teki oikein valmentajankin avustuksella, niin tulokset eivät mainittavissa määrin parantuneet, lisäksi paikkanikin olivat ehjät. Samoihin aikoihin löysin sijoittamisen + vaihdoin hyvin tarkan sekä tavoitteellisen elämäntavan “vain” kovaan treeniin ja laitoin keittiövaa´an sivuun. Yhtä intohimoisesti myös opiskelin ja kuten jotkut tietävätkin, niin erilaisten syiden takia arvosanat olivat aina huonohkoja.
Nyt olen sijoittanut ehkä noin viitisen vuotta, sitä ennen mun vaurastuminen perustui vain kovaan säästämiseen ja asuntolainojen maksutahtiin.
Sijoittaminen on nykyään todella intohimoni ja onneksi tässä sivutyössäni pystyn yhdistämään tämän rakkaan harrastuksen sekä työn. Olen sijoitusjuttujen parissa viikossa ehkä noin 35 tuntia, ehkä enemmän… vaikea sanoa. Pienen elämäni se on nyt täyttänyt ja toki, jos elämään tulee muita prioriteetteja, niin olen valmis heti muuttamaan tapaani elää, mutta se mihin ryhdyn, niin sitä kanssa teen ja kunnolla.
Olipa pitkä intro! Ja sitten asiaan:
Tänään koin hyvin voimakkaita tunteita melko samanaikaisesti, niin iloisia kuin… hmm… en osaa sanoin kuvata, mutta sanottakoon surullisia. Kaikin puolin upeasta ystävästäni tulee vanhempi joidenkin kuukausien päästä; olin/olen kovin onnellinen hänen puolestaan ja en edes muista, koska viimeksi olisin tuntenut niin suurta onnea… pitää varmaan mennä noin viidentoista vuoden päähän, kun läheinen selvisi hengissä pitkältä teho-osastoreissultaan, joka oli toki isompi onni kuin tämän päivän uutinen.
Samalla hassusti jostain tosi syvältä sisältä kumpusi tosi iso suru, sanotaan ei tullut roskia silmiin, vaan kivenkokkareita. Olen aina halunnut isäksi (suurin haaveeni), mutta periaatteessa aina olen ollut yksin. No elämä on tällaista ja kukaan ei pääse helpolla, lisäksi elämässä on suurempiakin suruja ja onhan moni asia elämässäni hyvin.
En tiedä, mikä tässä kryptisessä viestissäni on punainen lanka, mutta sijoittaminen on vain sijoittamista - muistakaa se sillä hetkellä, kun YTD taas näyttää miinus viittäkytäprosenttia. Kannattaa muistaa, mitkä asiat elämässä on tärkeitä ja sijoittamisen pitäisi jäädä kauas taakse niistä oikeasti tärkeistä asioista.