Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Kuulostaa fiksulta, muskelivenettä saat ajaa promillen kännissä rantaan mutta kun hyppäät rannassa fillarin selkään niin saat sakot.

Sopii hyvin sen jatkoksi että jarruttomia peräkärryjä joita ei tarvitse edes katsastaa saa vetää 100km/h mutta kun kärryyn lisätään jarrut ja katsastukset että se on ehjä niin maksiminopeus on 80km/h. :roll_eyes:

33 tykkäystä

Teetän ehkä tästä viestistäni taulun:


DCRB = HYZON

Luottoratsu on tänäänkin vauhdissa.
image

37 tykkäystä

Rinta rottingilla kohti uusia Hyzoneita.

Office-meme GIFs - Get the best GIF on GIPHY

14 tykkäystä

Oikeastaan aika hyvä kirjoitus lukijalta hesarissa.

18 tykkäystä

Enimmäkseen siitä että rahasto pyrkii vertailuindeksin tuottoon ja vertailuindeksi on 3kk euribor, joka on 2.7% tällä hetkellä ja futuurit 2023-2024 3-4%. Juoksuaika korkosijoituksilla on pääosin alle vuosi. Itse rahaston sijoituksista OP on melko ympäripyöreä, paitsi että ovat investment grade yritysbondeja, mutta kuponkikoroja ei ilmoiteta.

3 tykkäystä

Yksi kapitalismin paradokseja mielestäni on että sitä pitää suojella kapitalisteilta tämän tästä. :joy:

21 tykkäystä

Olen huomannut omista kavereistani, että niistä pahimmistakin yltiö-kapitalisteista löytyy sisäinen pikku-demari, kun muutos koskee heidän etujaan. :metal:

36 tykkäystä


@Sijoittaja-alokas Tänään olisi taas saanut samaan hintaan loppuhuutarista :slight_smile:
image

12 tykkäystä

Destiny GIFs | Tenor

tai merkki jostain? :thinking:

Mutta mulla on sellainen strategia ollut selvästi, että myyn tappiolla enkä plusmiinusnolla -tilanteessa enkä ainakaan plussalla! :sunglasses:

4 tykkäystä

Olen havainnut tämän eräässä lähipiirini edustajassa.

On äärimmäisen raskasta kuunnella kovien kapitalisti puheiden jälkeen krokotiilin kyyneliä esim. sähkön hinnasta ja vastuuttoman hallituksen suhtautumisesta siihen :rofl:

22 tykkäystä

Haha hyvin sanottu. Piti kans todeta että niin kauan kun järjestelmästä löytyy kritisoitavaa asiat ovat sittenkin ihan hyvin, eli pitäis olla vain iloinen näistä kirjoituksista. :smile:

6 tykkäystä

Minua ei kannata peesata… ystävä hyvä. En ole varsinaisesti esimerkki tai no… olenhan mä varoittava esimerkki.

Olen kuullut juttuja, että menestyjät tekevät päinvastoin, mitä Alokas tekee. :cry:

8 tykkäystä

Ettet nyt vaan olisi salaa mennyt tekemään voittavia kauppoja :bangbang:

8 tykkäystä

Eikö tää OP euro ole 0-tuottoinen, nyt kumulatiivinen 20vuoden tuotto on nolla %, reagoi riskeihin isolla laskulla ja palautuu hitaasti. Ilmeisesti jotain riskiä rahastonhoitaja ottaa kuitatakseen kulunsa, jotta ei jäisi vertailukorolle. Mutta on pahasti epäonnistunut riskinotossa aina, menee nimenoman vain alas päin enemmän kuin vertailun mukaan pitäisi.

OP:n säästötilin korko nyt 2.485% ja rahat voi nostaa milloin vain ilman sanktioita, sama S-pankissa ainakin. Minimitalletussummat vaihtelee, muutoin samat ehdot ja tuotto käytännössä kaikilla pääpankeilla.

3 tykkäystä

Juurikki on miettinyt, että pitäisi aloittaa uusi keskusteluketju otsikolla “Tuhlaa tonni”. Kun muuten tulee noudatettua yltiöturvallisia rationaalisia periaatteita sijoittamisessa, jää pörssipeliin kuuluva viihdearvo vähiin.

Tuhlaa tonni -ohjelmaan olisi tarkoitus tehdä tonnin arvoisia hupisijoituksia, joille ei ole isompaa odotusarvoa, mutta yllätysarvoa sitä enemmän, suuntaan tai toiseen. Juurikki sijoittaa vain Helsingin pörssiin, mutta Tuhlaa tonni - ohjelmassa olisi nyt kiikarissa mielenkiintoinen svedubrassiviritelmä.

@Sijoittaja-alokas @everlaastia

10 tykkäystä

Jos tämä tehdään vakavalla mielellä ja omalla rahalla + pyrin saamaan kovia tuottoja, niin varmasti pärjään hyvin tonnin menettämisessä.

Jos tämä tehdään hupimielessä ja leikkirahalla + koetan oikein tarkoituksella menettää tonnin, niin sijoitukseni todennäköisesti multibäggäävät.

Kuulostaa mun kannalta pahan mielen ohjelmalta - ei siis sovi tällaiselle vaarallisen ja epärationaallisen luonteen omaavalle Alokkaalle. :frowning:

4 tykkäystä

Torille!

12 tykkäystä

Joka päivä 10% tappiota, joten saataisiin kasaan 10 osainen minisarja.

:man_office_worker:

2 tykkäystä

Oikealla rahalla tietysti. Ehkä Tuhlaa tonni -hupisijoituksiin pitäisi laittaa maksimi jonnekin alle 1% sijoitusomaisuudesta tai jotain. Hupia voi hakea satasellakin. Ilman ryppyä otsassa saattaa onnistua paremmin, kuin liiaksi yrittäen. Neiti Fortuna hymyilee aina, mutta sen näkee vain se, joka ei yritä sitä nähdä. Pitänee palata asiaan lepopäivänä sunnuntaina.

4 tykkäystä

Onko tuo silloin mielestäsi nollassa?

4 tykkäystä