Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Ööh, tuota… Cityconin osake on edelleen yli 20 % alle vuoden alun tason. Pohjilta on noustu joku reilu 10 %, joten onnea niille jotka sen äärimmäisen pohjan löysivät. YIT:n ongelmat eivät ole kadonneet yhtään mihinkään, ja nimenomaan asuntorakentamisessa odottavan aika senkun pitkittyy. Stockmannin (Lindexin) kurssi on edelleen reilu 3 euroa, kun lappua pidettiin Inderesin analyyseissäkin sikahalpana jossain kympin tienoilla. Telian osake romahti, ja on lähes puolittunut siitä muutaman vuoden takaisesta perinteisestä 4 euron tasosta. Aikaisemmasta kurssihistoriasta ei kannata edes puhua. Aika erikoisia esimerkkejä, sillä noiden kaikkien firmojen kohdalla negailuun on ollut - ja monen kohdalla on edelleen - aihetta.

Itse olen muuten omistanut kaikkia luetteloimiasi kotimaisia osakkeita, ja nyt en yhtään mitään niistä. Tämän hetken tilanteeseen nähden ei ole mennyt suuremmin pieleen muut kuin Fortum, joita olen omistanut tänäkin vuonna ja myin nyt arvioituna halvalla pois. Ja Telia taitaa olla lapuista ainoa, josta lienen kokonaisuudessaan tappiolla. Toki siinäkin viimeiset myynnit selvästi nykykurssia korkeammalla tasolla.

Toisaalta, jos nyt halutaan listata yhtiöistä, jotka negailusta huolimatta ovat nousseet kurssipohjilta enemmän tai vähemmän, niin yhtälailla voitaisiin alkaa miettimään joidenkin liki loputonta uskoa Lehtoon, Martelaan jne. Ja siihen, että rakenteelliset ongelmat on tulkittu väliaikaisiksi ongelmiksi.

3 tykkäystä