Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Kaunista hyvin kaunista! No ei tarvitse enää ihmetellä.

8 tykkäystä

Kuinka nollata pää perjantaina töiden jälkeen jos alkoholi ei ole valinta.

6 tykkäystä

‘Apinooren kuninkas’ unohtu :point_up:

2 tykkäystä

@KalleH oli selvästi odotettu haastateltava.

Sain tänään pari privaviestiä, jossa toisessa ihmeteltiin, miksei hän ole aikaisemmin ollut ja toises kerrottin, että oli odotettu. Tuli jotain muitakin mukavia kommentteja Kalleen liittyen. :slight_smile:

Joskus aikaisemminkin sanoin, että näissä ei ole varsinaisesti mitään tärkeysjärjestyksiä. :slight_smile:

13 tykkäystä

Minulla on mennyt pitkälti ohi @KalleH keskustelijana. Tänään tuli luettua tuo @Sijoittaja-alokas haastattelu ja heti kun näin tämän lauseen: “Tällä hetkellä uusia oluita tulee maisteltua noin yksi per päivä.” pitikin ajatuksella lukea haastattelu loppuun.

Sitten itse asiaan eli alkoholiin. Hetki sitten kehuskelin sijoittajan tilipäivää kun Musti Group lunastetaan pörssistä ja kuinka sitä piti juhlistaa viskillä. Tänään on sitten se sijoittajan vastakkainen syy maistella alkoholia eli tänään(kin) suren suurinta sijoittamisen epäonnistumistani Duellia. Laskeskelin Duellista syntyneet tappiot ja pääsin lopputulokseen, että rahaa paloi noin 32 000 euroa. Sen “kunniaksi” onkin lasissa tänään Ardbeg Smoketrails.

Onko muuten palstalla ketjua hyvistä alkoholijuomista, on ne sitten oluita, viinejä, viskejä, konjakkeja yms.?

24 tykkäystä

Vastasin sun viestiisi aiemmin, mutta unohdin kiittää - kiitos! :slight_smile:

Tähän viitaten:

Tarkoituksena on ollut jo kauan sitten haastatella yhtiön edustajia, mutta @KohtiVapautta laitteli mulle kauan sitten mukavaa viestiä ja samalla antoi idean yhtiön edustajien haastatteluihin liittyen.

Ilman häntä en ainakaan vielä olisi alkanut tekemään sellaisia yhtiön edustajan haastiksia, joissa olisi myös kivasti näitä suoraan yhtiöön liittyviä kysymyksiä. :slight_smile:

Joulukuun lopulla olisi tiedossa taas yhden toimarin haastis ja muutamia kyselyitä olen laittanut jo muillekin, mutta katsotaan, ketkä suostuvat ja jos suostuvat niin, kuinka kauan menee saada vastauksia kiireellisiltä toimareilta.

Kiitos @KohtiVapautta! Ideastasi ja ideoistasi on ollut apua.


Olen saanut paljon ideoita haastateltaviksi siitä lähtien, kun aloitin haastikset. Olen näistä osan jo pyytänytkin, ja jotkut ovat suostuneetkin, mutta osa on kieltäytynyt ja osaa pyydän mahdollisesti myöhemmin, kun potentiaalinen haastateltava tulee tutummaksi tai muuta vastaavaa.

Rentoa perjantai-illan jatkoa tänne Kahvihuoneellekin! :pray:

11 tykkäystä

KalleH:lta hyvä avaus!

Kun joskus ehtii baariin täytyykin mainita vaimolle ’Yhden uuden oluen maistoin’ seuraavana päivänä palatessa.

Kuka niitä jo ennenkin maisteltuja laskee!?

Mutta asiaan. Itse olen vankkumaton ’bulkki’/tavistuotteiden puolestapuhuja.

Olen hukannut enemmän fyrkkaa paskoihin kalliisiin viskeihin kuin Spin…erääseen IPOon.

Sen jälkeen kun tajusin ettei alkuperäistä blue labelia taida saada enää koskaan mistään (kaikki sitä 43%->40%) vesitettyä ’ihan ok’ ylikallista peruskuraa, olen etsinyt vain hyväähalpaa :smile:

Joten bourbonilla ja ruisviskillä mennään.

Jos joskus taas jaksan maailmalta jotain tilata se on compass boxin tuote tai joku four roses small batch / single barrell. (Siis edullista ja maukasta)

Tietty jos vielä joskus perheeltä pääsee pakoon oikeaan baariin niin voisin kyllä maistella sitä sun tätä.

Niin ja oluista: alet on kamalan makeita ja eversti parasta.

Mielensäpahoitaja out mikedrop

14 tykkäystä

Mä muuten laskin joskus, että olen alkoholiin laittanut reilussa 20 vuodessa kuusinumeroisen summan rahaa ja summa ei ala ykkösellä. Näin paljoa en ole sijoittanut paskoihin IPO:ihin :smiley:

11 tykkäystä

Kiitos kysymyksestä! :smiley:

Mun salkku on nykyään kovin boomeri, joten salkkuuni ei tällä hetkellä mahdu enempää boomeriosakkeita.

TietoEvry on alansa yhtiöksi erityisen boomer. :frowning:

5 tykkäystä

Paha tilanne. Olen itse ottanut vastaavissa tilanteissa riskillä 50/50, on siinä kuitenkin hyvä onnistumisen mahdollisuus.

Mitäs pahaa siellä nyt mukamas on tapahtunut… antakee sen olla, viette mun hupini.

1 tykkäys

Ratkaisuhan on yksinkertainen, jätä molemmat jääkaappiin, käy hakemassa lähikaupasta salkku harmaata. Kietaise se saunan kera ja selitä vaimolle mitä tapahtui :grin::grin:

21 tykkäystä

Kun luen omia tai muiden Osto-viestejä joissa kerrotaan mitä vaimon salkkuun on hankittu, mietin pitäisikö vaimo haastaa ihan itse vaikka tänne foorumille liittymään ja lukemaan niistä kiinnostavimmista yhtiöistä.

Vaimon viime vuosien panos on ollut käyttää Inderes kassia kauppakassina, tosin kerran hän naureskeli erään finanssi-influensserin tuijottaneen sitä kun tuli kadulla vastaan :grin:.

Edit: päivän viinivalinta on “En v*ttu tiiä Extra Brut”

9 tykkäystä

Kun salkku putoaa 10k päivässä ei tunnu enää oikein missään. Mutta kun vakuutusyhtiö ei korvaa ja joutuu pulittamaan 9K operaation omasta pussista vituttaa ihan huolella. On se ihmismieli kummallinen.

29 tykkäystä

Tykkään kokeilla erikoisoluita (tosin juon todella vähän noin muuten :smiley: ), mutta jos pitäisi valita yksi olut, jota pitäisi juoda loppuelämän niin se ei välttämättä olis mikään kovin erikoinen olut, vaan se olis tämä:

Tosin lähes kaikki oluet maistuvat mulla, jopa ne halvimmat bulkkioluet.

26 tykkäystä

Täältä ilmoittautuu IPA-oluiden ystävä :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: Monenlaista on tullut maisteltua, mutta jos yhden saisi valita loppuelämäksi niin se olisi Lahden Erikois IPA. On suunmyötäistä :yum: Kuuma kesäpäivä ja fyysisesti raskaan ponnistelun jälkeen uppoaa kuin vettä vain.

5 tykkäystä

Tämä on oman IPA listani kärjessä nyt noin reilusta 600 ipasta. Erittäin maukas ja prosentit sopisi jopa Vernerin salkkuun.

25 tykkäystä

Jos UPM on 10e ilman mitään lainsäädännöllistä katastrofia tai muuta force majeure tapahtumaa, niin lupaan myydä kaikki muut omistukset ja laittaa all-in tähän. Oma veikkaus on että 50 menee lähivuosina rikki.

21 tykkäystä

Olen maistanut kyseistä tuotetta.

2 tykkäystä

Miten olis As We Get It tapaiset tynnyrivahvat pullottajat. Niissä on IPO henkeä kun tynnyrit tulevat eri panimoista ja ovat muutenkin suht uniikkeja arpoja kun ei veden kaltaisia myrkkyjä sotketa hyvään savumökyööliin. :smiley:

Halvaksi ei välttämättä voi haukkua, mutta jos viskeistä etsii vaihtoehtoa IPOihin.

Edit. @Hapzu kyllä näissäkin vesitilkka tuo makua oikeasti esiin oli se kitkerä tai ei. Ja onhan vesi rehellisesti mahtava juoma ilman viskiäkin. :slight_smile:

7 tykkäystä