Inderesin kahvihuone (Osa 8)

On taas se aika vuodesta, kun työpaikalle on aika kiikutella vuoden 2024 verokortteja. Meillä on varastonpuolella töissä paljon 16-18 vuotiaita poikia. Sivusta seuranneena arviolta noin 40% heistä ei tiedä mikä verokortti on tai mistä sen saa. Mihin ihmisten oma-aloitteisuus on kadonnut? Puhelin on kasvanut näillä pojilla käteen kiinni, mutta he eivät kuitenkaan osaa googlata “verokortti”, vaan tulevat työpaikalle odottamaan, että kyllä siellä joku hankkii sen heille heidän puolestaan.
Vähän tekisi mieli sanoa, että kyllä ennen oli paremmin.

15 tykkäystä

Työnantajapuolellakin voisivat tietty vähän siirtyä tähän päivään. Nykyään modernit palkanlaskentasysteemit saavat korttien tiedot suoraan verottajalta ja jopa tilanteessa jossa palkansaaja hakee uuden kortin, tämänkin datat tulevat automaattisesti palkanlaskennan systeemeihin. Paperinen kortti on historian jäänne joita kaipaavat lähinnä pienet toimijat joiden palkanlaskenta on toteutettu sisäisesti museotason systeemein.

Tilanne puolentoista vuoden takaa:

38 tykkäystä

Eikö tuon ikäisten poikien pitäisi olla vielä koulussa/opiskelemassa? Vai ovatko kaikki lopettaneet ylä-asteelle…

Eli nollaa prosenttia pukkaa veroja.

4 tykkäystä

Olen aistivani tässä hienoista kyynisyyttä osinkopuoluetta ja sen arvoja kohtaan. Aina on tietysti mahdollista, että aloittaja ei hallitse tätä osinkoasiaa täydellisesti ja ilmaisee asiansa monitulkinnallisesti.
Mutta eniwei, mielestäni osinkopuolueen kannattajille pitäisi saada sertifiointi, jolla varmistetaan vilpitön, vankkumaton ja kunnioittava suhtautuminen osinkopuolueen perusarvoihin; muistutan tässä yhteydessä, että “totuus on ajan tytär”.
Esimerkiksi nimimerkin jälkeen maininta “Nemo relinquatur sine dividentis; idcirco emptio propriorum vetita est.”

2 tykkäystä

Osa-aikatöissä koulun ohella. Valtaosa lukiossa tai menossa armeijaan.

1 tykkäys

Mulle on käynyt samoin enkä edes itse huomannut. :smiley:

Valmet ku Valmet mulle. :stuck_out_tongue:

Hexagonitkin olen sekoittanut keskeään. :sweat_smile:


:warning:BREAKING:

“SIJOITTAJA-ALOKAS LUKEE PUNAMUSTA MEDIASTA ENNAKKOKOMMENTIN”

Alan käyttämään töissä tätä tapaa joka asiassa.

4 tykkäystä

Osinkopuolueen jäsenkirjan saamiseksi tulisi Supon tulisi tehdä turvallisuusselvitys henkilöstä, että sen takin sisävuori on samaa kangasta kuin ulkokuori.

5 tykkäystä

Niin, verokortti pitäisi kuitenkin ensin osata tuoda. Jos en aivan väärin muista niin 60% taitaa olla vero mitä työnantaja ottaa, jollei ole verokorttia tuonut.

Sinänsä tämä kommentini ei liity nyt yksinomaan tähän verokortti asiaan vaan yleisesti, ei osata etsiä tietoa itse.
Edit: ei osata tai odotetaan, että kyllä joku muu hoitaa.

3 tykkäystä

Muistakaamme kaikki kirjoittaa riittävän merkillisiä viestejä!

6 tykkäystä

Onkohan Wärtsilä seuraava pomppija, huomenna tuloksia luvassa…

2 tykkäystä

Mullahan on lainarahalla ostettu Cibusta osinkojen takia. Suuren velan lisäksi Cibus on tehnyt anninkin jotta pystyy maksamaan reilu 8% osinkoa.

8 tykkäystä

Tähän liittyen muistan lämmöllä kuinka joskus tuon järjestelmän jo ollessa käytössä rukkasin omaa verokorttiani ja oletin, että palkanmaksaja olisi tuossa järjestelmässä eikä rukattua verokorttia tarvitse itse erikseen laitella. Eipä ollut ja sain laitella sitten jälkijunassa palkanlaskentaan uuden verokortin. Tyhmää toki olettaa tuollaisia, mutta toisaalta voiko liikaa syyttää, jos olettaa Verohallinnon käyttävän omia rajapintojaan :slight_smile:

2 tykkäystä

Tämä on kyllä ihan totta nykynuorien kanssa - viimeisen kymmenen vuoden aikana mitä olen uusia rekryjä seurannut niin osalle on pakko opettaa mitä tarkoittaa “oma-aloitteisuus”. Nykypäivän pienet perhekoot ovat aiheuttaneet liian leppoisan nuoruuden kun vanhemmat pörräävät hoitamassa kaiken kuin manulle illallisen, ja sitten kun pitäisi ottaa itse vastuuta ja oikeasti miettiä ihan itse mitä pitäisi tehdä, jäädään seisomaan tumput suorana odottaen että joku kertoisi tai vielä parempaa, hoitaisi asian.

Onneksi tämä on käytännön kokemuksen perusteella asia jonka voi opettaa. Hieman tuo lisävaivaa mutta jos jamppa on muuten osaava, yleensä sen arvoista.

12 tykkäystä

Siinä vaiheessa kun maksaa tilistään veroa 60% niin alkaa kiinnostaa mistä sen verokortin saa🙂

3 tykkäystä
  • Kerran vuodessa
  • Kaksi kertaa vuodessa
  • Kolme kertaa vuodessa
  • Neljä kertaa vuodessa
  • Useammin
0 äänestäjää

Terve! Monessa erässä on mielestäsi omistajan kannalta paras saada osinko?

image
hes-back-harry-potter

46 tykkäystä

OP:n tammikuun Pörssitutkan otsikko oli Tuulen suunta kääntyy.

Se sisälsi otsikoissa fraaseja kuten vähitellen parempaa kohti, myötätuulta korkojen ja tulosten tahdissa, mielekkäitä reaalituottoja

Eikä sielläkään pelkästään hesulin toivottomuutta, kriisejä ja kusetusmarkkinoita manattu.

Onnistuuko vielä lisätä vastaus vaihtoehto ei koskaan? :sweat_smile: Mieluummin näkisin rahojen mehevän investointeihin tai/ja omien osakkeiden ostoihin ja mitätöintiin.

2 tykkäystä

Riippuu varmaan siitä millä perustein osinkoa jaetaan. Jos tuloksenteko on tasaista ja tase vahva niin kassavirrastahan voisi maksella osinkoja vaikka joka päivä eikä padota rahoja jonnekin kuukausiksi odottelemaan. Päivittäinen osingonmaksu voisi periaatteessa myös kertoa hyvää firman talousprosessien ja -softien notkeudesta. :smiley:


Tämä on tosi hip ja pop kryptoissa. Näistä neljästä verotapahtumasta tienasin eilen kokonaiset 3.89 euroa. Toivottavasti veroilmoituksessa ei tule hässäkkää.

5 tykkäystä