Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Olisiko tämä jonkinlainen vihje?:

38 tykkäystä

Tuo on totta! Samaa valittelin tuossa alkutalvesta, että oli aika kiva kun seuraavalla etapilla taksi vaihtui sähkö mersuun ja loppui se meteli ja tärinä. :smiley:

3 tykkäystä

:scream:

Onneksi päitetyssä sijoittajamateriaalissa oli erilainen kuva:

Luulen, että tuo valkoinen härkä on mustan joutsenen vastakohta ja ennusteet ylitetään reilusti. :thinking:

3 tykkäystä

Tämä on se mikä pitäisi aina kuitenkin muistaa ja pitkässä juoksussa voittava strategia, pitää osata myöntää olevansa väärässä ja hyväksyä mahdollinen tappio mieluummin heti mikä ei välttämättä ole aina helppoa mutta välttämätöntä voittavassa strategiassa.

Pitää vielä nostaa että sijoitushorisontti on kaikilla erilainen mutta sama se pätee olipa lyhyt tai pitkä sijoitushorisontti virheen myöntäminen on yhtä tärkeää.
Annetaan voittojen juosta ja virheelliset arviot katkaistaan heti eikä kerrytetä tappiota.

“mitä nopeammin sitä nopeammin” niin kuin sanotaan.

4 tykkäystä

Joo pitää vaihtaa taas härkä turskaan. Parempi pitää mandatum trader kiinni tänään. :smiley:

3 tykkäystä

Hyvä, että ehti just kuukausi sitten myymään. Ei hävetä taaskaan. :cowboy_hat_face:

7 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas , tuntuuko sinusta joskus siltä, että “teit niin tai näin, aina väärin päin”. Itsestäni nimittäin tuntuu, vieläpä aika usein.

2 tykkäystä

Meissä on ehkä se ero, että mulla ei ole huonoa tuuria, vaan ehkä enemmän vääriä päätöksiä väärin perustein. :slight_smile:

Joskus jollekin käy huonosti, vaikka on sinällään ajatellut fiksusti ja oikein perustein. Mä teen taas hölmösti väärin perustein. :slight_smile:

5 tykkäystä

Olen itselleni perustellut montaa hankintaa juuri näin. Useasti ajatelen, että nyt minulla on ne yhtiöt jotka pärjää. Sitten ei mene välttämättä kuin muutama viikko, niin huomaan, että ei se ollutkaan niin kuten ajattelin (luulin).

2 tykkäystä

“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity”

Seneca

3 tykkäystä

Tarjoustasot on toistaiseksi yllättävän korkealla.

2 tykkäystä

Vois välillä luottaa omaan mutuun ja myydä nämä laput.

33 tykkäystä

Selitys Kempowerin kurssireaktiolle löytyy tietenkin tästä tulosjulkistuksen kohdasta:

Osingot: Ei osinkoja lyhyellä aikavälillä

58 tykkäystä

Osasin odottaa heikkoutta Kempowerille.
Siitä oli nähtävissä joka puolella pienimuotoisia signaaleja. Katsokaa miten Tesla pudottaa hintoja ja miten kurssi on voinut, miten litiumin hinta on romahtanut ja miltä näyttää SQM:n tai Albemarlen kurssit, miten On semi on tullut alas jotain 20% huipusta, miten Aehr on rysähtänyt, miten volvo cars rypee. Näitä kaikkia yhdistää sähköautojen heikko tilanne. Aehr tekee laitteita, On semi laitteilla komponentteja, litiumkaivajat kaivaa akkumateriaaleja, Volvo ja Tesla tekee autoja. Kempower tekee näiden autojen latureita. Uskon että kyseessä väliaikaista heikkoutta. Ei ole kiva odotella kuitenkaan jos arvoustuksiin on ladattu kovaa kasvua joka ei toteudukaan.

4 tykkäystä

:joy:

50 tykkäystä

Huhu Kempowerin syöksyä. Onneksi tuli lähdettyä mukaan aika pienellä painolla ennen osaria (noin 3,5%). Muuten olisi katastrofi vielä isompi.

7 tykkäystä

Mahtavaa olla mukana myös Kempowerin rommauksessa! Voisikohan puolisolle rakennella jonkin systeemin millä shortataan minun salkkuani niin pääsisi ainakin toinen aikaiselle eläkkeelle? /s

33 tykkäystä

Kempower koittaa mestarillisesti houkutella uusia sijoittajia mukaan varsin vakuuttavalla seireeni-pudotuksella. :face_in_clouds:

Edit: hyppäisin itsekkin mukaan, mutta rahat riittää nippa nappa Nordnetin välitysmaksuun.

10 tykkäystä

Kyllä se vaan taitaa olla niin, että täytyy pitäytyä tutuissa ja turvallisissa osinkomörnijöissä.

8 tykkäystä

Lämmin 2022 fiilis, kun onnen ja ilon tunteen aiheuttaa se, että päivän -20% laskija ei tänään osunut omaan salkkuun, vaan salkku on täynnä -2% voittajia.

41 tykkäystä