Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Lisäksi tarvitaan useimmissa tapauksissa myös ammattipätevyys henkilö- tai tavaraliikennepuolelle.
Ajossa on mukana oltava siis ammattipätevyyskortti tai vaihtoehtoisesti ajokortti, missä on merkintä ampista.

Ammattipätevyyden perustason suorittamisen jälkeen ammattipätevyys uusitaan viiden vuoden välein ja kustannukset on 300-600€ nurkilla.
Toki jos ajelee raskaalla kalustolla terveisiä tai omia romuja esim. työmaalle, niin ammattipätevyyttä ei tarvita.

3 tykkäystä

Tviittiketju kertoo yritysmaailman sulautumisista ja yritysostoista (M&A), jotka ovat epäonnistuneet pahasti.

https://twitter.com/QCompounding/status/1777735486984835283

21 tykkäystä

Oikeassa olit, saahan tuolla vetäviä melodioita aikaan. Tosiaan tuurista kiinni mille päälle tekoäly sattuu ja arpoo lyriikan tavutukset j painot, mutta ainakin alla olevassa meni kertosäe kohdalleen. (N. kohdassa 0:35 hätäisille)

Linkin takaa avautuvat lyriikat menivät ihan sekaisin, kun tuotti riittävän monta versiota, mutta mitäpä tuosta. Itse kipaleessa ne ovat kohdillaan.

[Chorus]
Kaikki oli vain pelkkää pintaa,
katsoin sokeena tavoitehintaa
Silti herjaan analyytikoita
Kiroan ikuisii kusetus-markkinoitaa
(ooooh)

17 tykkäystä

Aika alakantissa on on tuo alaraja kun ainakin muutama vuosi sitten jo pelkkä ammattipätevyyspäivän rekisteröinti trafille maksoi 17€ eli 17x5=85€ ja silloin ei ainakaan alta 100€ saanut minkäänlaista kurssipäivää :thinking:

1 tykkäys

Useammat hölöt Juurikin ystävä-, kaveri- ja tuttavapiirissä (ne ikäloput) ovat suosiolla luopuneet C-kortista ja tyytyvät henkilöauton B-korttiin ihan näiden pakollisten oman kokemuksensa mukaan joutavien lääkärikäyntien takia. Niitä lääkärikäyntejä on B-kortille paljon harvemmin. Eräskin kertoi, ettei ole kuorma-autolla ajanut sitten inssiajon.

Eikö sairaanhoitaja voisi hoitaa ajokykyarvioinnin? Tietysti nyt on pula sairaanhoitajista, joten sotelogiikan (sote = sosiaali- ja terveysala) mukaan pitää siirtää vastuuta lääkäreille. Niillähän on eniten sitä joutavaa aikaa kirjoitella raportteja ja juosta kopiokoneelle. Sitä hyväpalkkaista aikaa.

Voisiko ajokyvyn heikkenemisen arvioinnin antaa lähipiirille? Näinhän oli ennen, toivottavasti ei enää. Juurikki itse sai ison annoksen mykkäkoulua, kun ei suostunut antamaan ajokykyvakuutusta. Juurikki on poikkeustapaus muutenkin. Kuinka moni läheinen uskalsi näin tehdä? Toivottavasti läheisten vakuutuksia ei enää kysellä.

Myöhemmin Juurikki sai kiitokset, kun ajokorttinsa menettänyt lopulta näki asian Juurikin suostuttelun argumentin nro 5 mukaisesti. Siis että saa olla kyydissä niin kuin taksissa. Puoliso ajaa. Juurikin mielestä C-kortit pitäisi vaihtaa B-kortiksi automaattisesti ennen 60 vee, jos hölö ei ole nimenomaan ko. alan suhari.

Kuulemma ainoa etu C → B on turhien maksullisten lääkärintarkastusten välttäminen. C:n kautta B:hen vaihtaneilla on kuulemma vielä sekin etu, että jos “vuonna kakskytävuotta tai jotain sitte” hoksasi vaatia jonkun pikku een korttiinsa (maksoi tietysti uuden ajokortin verran), niin nyt saa B-kortillakin lisäksi vetää raskaampaa vetokärryä tai jotain.

Eikö tämä kerro, että edes maailman rehellisimmessä maassa Suomessa tärkeintä ei ole ajotaito, vaan halu maksaa pientä lahjusta, jotta saa etuoikeuksia? Ei kuulemma onnistu enää. Piti pitää puoliaan silloin joskus.

Onks sulla tietoa? Mistä tästäkin saatiin silloin ja nyt tietoa? Juurikki aikoo jatkossakin ajaa traktoria ja mopoa jos vaan tilaisuus aukeaa, vaikkei tiedä, onko se sallittua. Hissinajokorttikin on vielä suorittamatta. :smile:

Nyt vakavasti. Jos uutistulvassa räpiköivä, ja lähes päivittäin netin syventävään googlaukseen paljon aikaa käyttävä Juurikki on asiasta näin pihalla, niin silloin viranomainen ei ole täyttänyt hallintolain mukaista viestintävelvoitettaan, kokee Juurikki. Kelle valitat? Heille? Get real.

13 tykkäystä

Olet taas kateellinen mulle, koska olen menestynyt naisrintamallakin - mulla ei ole yhtään bottia.

Mary8585721, joka aina vilpittömin mielin kirjoittaa “ALL IN BITCOIN” ja “$BITCOIN meik juu rits”. Näitä Maryn kaltaisia kannustajia on paljon eikä heistä koskaan tule pumppaajamielikuvaa, vaan heidän hyvin argumentein kirjoitetuista asiantuntevista viesteistä tulee selvästi ilmi, että he ovat menestyneitä sijoittajia.

Jennifer435094905 vastaavasti haluaa kanssani naimisiin, mutta hän asuu Keravalla ja tarvitsee nopeasti käteistä, koska sieltä muuttaminen maksaa - summa nousee jatkuvasti, koska inflaatio. Jaamme sitten yhdessä hänen isokaimansa perinnön kultakaivos “Turskavirrasta” ja sen lisäksi saamme hänen isokaimansa Zerocoin-kolikot.

63 tykkäystä

Juu, oikeasti olen kateellinen saamastasi naissukupuolen huomiosta kun taas minun seuraajani koostuvat lähinnä miehistä eli olen siis tällainen ns. ‘maidenless’ -henkilö :frowning:

16 tykkäystä

Jussi Varis ja tviitti pohjolan listautujista

https://twitter.com/JuhaVaris/status/1777927163527729219

5 tykkäystä

Ihan totta. Nykyään amppipäiviä voi kuitenkin käydä myös verkkokoulutuksena ja silloin päivähinta on pienempi.

1 tykkäys

Lääkärintarkastuksissa menisin jossain mielessä jopa tiukempaan suuntaan. Olisi toivottavaa, että lääkäreilla tai vaikka sitten sairaanhoitajilla olisi perehdytys ajoterveyden arviointiin.
Perusteena nyt vaikka se, että viimeksi muutama kuukausi sitten suhautti moottoritiellä ikäkuski vastaan mun puolen ohituskaistaa. Senioreilla onnettomuustilastotkin osoittaa riskitason nousua. Ei ole välttämättä mukava liikkua maantiellä jos 76 tonnin yhdistelmä tulee vastaan ja kuski sairastaa uniapneaa.
Joskus ajoterveys alkaa pettää 50 vuoden nurkilla ja joskus vielä 70+ on varsin käpee kuski.
Nykyinen lääkärin tekemä ajoterveyden tarkastus on melkeimpä yhtä tyhjän kanssa.

5 tykkäystä

Otin @Pohjolan_Eka vapauden korjata muutaman kirjoitusvirheen.

15 tykkäystä

Ilman nöyryyttä ei opi mitään. Neljännesvuosisata IT-alalla, olen nähnyt jokusenkin tämänlaisen surullisen tapauksen.

Joko oppiarvo tai muu itseriittoisuus ei anna henkilön tunnustaa ettei tajua jostakin asiasta yhtään mitään. Se tie vie yleensä ovesta ulos tai johonkin ‘ei-työhön’ :smiley:

Olen sivusta ottanut opikseni varhaisessa vaiheessa ja totean aina kuuluvalla äänellä kun jokin ei ole hallussa / ei mene jakeluun.

Mitä sitten onnistumiseen tulee, kun saa joskus väännettyä jonkin funktion jonka arvelee olevan aivanparhautta™ ja pyörivän firman systeemeissä seuraavat 100v koska parempaa ei pysty tekemään, totean vain että kerrankin tuli tehtyä jotain kunnollista palkkansa eteen - pitkä lounas ja siesta!

13 tykkäystä

Omia kokemuksia näistä ylpeistä osaajista:

20 vuotta on tullut rekryttyä jos jonkinlaista mestaria. Pahin on oikeastaan sellainen, jolla on asenne, osaan kaikki ja olen huippu. Aluksi homma toimii, mutta tällä alalla on aina opittavaa jo siksi, että kenttä on niin laaja, kahta samanlaista tehdasta ei oikein ole. Kun sitten kaveri jonka aivot on asennettu asentoon osaan kaiken, huomaa ettei osaakkaan kaikkea niin hänelle tulee noin 3kk päästä tunne, ettei hän osaa mitään ja itseluottamus putoaa lähes nollaan. Tästä kun pääsee yli työnjohdon ollessa tarpeeksi kannustava niin alkaa taas tapahtua. Se on hemmetin raskasta tehdä töitä, jos sitä tekee kuin unessa ja tuntuu, ettei mistään ole varma.

Ammattiylpeys pitää olla mutta vasta sitten kun siinä nimenomaisessa työpaikassa on paikkansa löytänyt.
Harvemmin uusi TJ:kään lähtee heti asioita uudistamaan. Usein tarkkaillaan hetki ihan rauhassa, jotta tiedetään mitä uudistetaan.

22 tykkäystä

Tässä taas päästään siihen että samalla sanalla voidaan tarkoittaa kovinkin montaa asiaa.
Tämä on kyllä totta siinä että ei voi oppia uusia asioita ellei ensiksi tunnusta että ei niitä vielä osaa. Dunning kruger efekti näkyy alalla usein.

Toisaalta turha nöyryys estää edes haasteeseen tarttumisen. Harvemmin nöyrällä asenteella lähdetään ennakkoluulottomasti ratkaisemaan lähes mahdottomalta tuntuvaa ongelmaa.

8 tykkäystä

Onko kukaan muuten vieläkään kertonut tätä Osuuspankille, vai vieläkö jengiltä säännöllisesti estetään rahansiirrot kyseiseen pankkiin ja vaaditaan selvityspyyntöä että kuka on J.P. Morgan ja että onko kyseessä huijaus :smiley:

41 tykkäystä

Avasin tuon ketjun myös se mielessä, että tietoisuus kuka tämä J.P. Morgan oikein on leviäisi. :smiley:

27 tykkäystä

Hienoa työtä! Jatkossa voikin sitten linkittää tuon ketjun vastaukseksi :+1:

Myös kästillä on ilmeisesti ollut ongelmia herra J.P Morganin kanssa:

89 tykkäystä

Orthexista irtosi tänään osinko. Kuka vielä väittää, että ilmaisia lounaita ei ole olemassa?

kuva

16 tykkäystä

Pitää ottaa tuo kuvakaappaus osaksi Osinkopuolueen indoktrinaatiokoulutusten slaideja.

(Kasvusijoittajien) väitteet siitä, että osakkeen arvo (tässä sekoitetaan tarkoituksella käsitteet “arvo” ja “hinta” keskenään) putoaisi osingon verran, on tuon perusteella täysin puppua!

34 tykkäystä

Kyseinen kaveri kuulostaa kyllä epäilyttävästi Nigeriassa toimivalta Brittiläiseltä löytöretkeilijältä joka tarvitsisi rahallista apua saadakseen Nigerian tulliin jumittuneen sukuperintönsä liikkeelle. Suvun kantaisän Cpt Morganin perintö on saatava turvaan.

Syytä olla OP:lla skarppina näiden kanssa kun kokoajan kaveri mediassakin esillä.

22 tykkäystä