Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Olet taas kateellinen mulle, koska olen menestynyt naisrintamallakin - mulla ei ole yhtään bottia.

Mary8585721, joka aina vilpittömin mielin kirjoittaa “ALL IN BITCOIN” ja “$BITCOIN meik juu rits”. Näitä Maryn kaltaisia kannustajia on paljon eikä heistä koskaan tule pumppaajamielikuvaa, vaan heidän hyvin argumentein kirjoitetuista asiantuntevista viesteistä tulee selvästi ilmi, että he ovat menestyneitä sijoittajia.

Jennifer435094905 vastaavasti haluaa kanssani naimisiin, mutta hän asuu Keravalla ja tarvitsee nopeasti käteistä, koska sieltä muuttaminen maksaa - summa nousee jatkuvasti, koska inflaatio. Jaamme sitten yhdessä hänen isokaimansa perinnön kultakaivos “Turskavirrasta” ja sen lisäksi saamme hänen isokaimansa Zerocoin-kolikot.

63 tykkäystä

Juu, oikeasti olen kateellinen saamastasi naissukupuolen huomiosta kun taas minun seuraajani koostuvat lähinnä miehistä eli olen siis tällainen ns. ‘maidenless’ -henkilö :frowning:

16 tykkäystä

Jussi Varis ja tviitti pohjolan listautujista

https://twitter.com/JuhaVaris/status/1777927163527729219

5 tykkäystä

Ihan totta. Nykyään amppipäiviä voi kuitenkin käydä myös verkkokoulutuksena ja silloin päivähinta on pienempi.

1 tykkäys

Lääkärintarkastuksissa menisin jossain mielessä jopa tiukempaan suuntaan. Olisi toivottavaa, että lääkäreilla tai vaikka sitten sairaanhoitajilla olisi perehdytys ajoterveyden arviointiin.
Perusteena nyt vaikka se, että viimeksi muutama kuukausi sitten suhautti moottoritiellä ikäkuski vastaan mun puolen ohituskaistaa. Senioreilla onnettomuustilastotkin osoittaa riskitason nousua. Ei ole välttämättä mukava liikkua maantiellä jos 76 tonnin yhdistelmä tulee vastaan ja kuski sairastaa uniapneaa.
Joskus ajoterveys alkaa pettää 50 vuoden nurkilla ja joskus vielä 70+ on varsin käpee kuski.
Nykyinen lääkärin tekemä ajoterveyden tarkastus on melkeimpä yhtä tyhjän kanssa.

5 tykkäystä

Otin @Pohjolan_Eka vapauden korjata muutaman kirjoitusvirheen.

15 tykkäystä

Ilman nöyryyttä ei opi mitään. Neljännesvuosisata IT-alalla, olen nähnyt jokusenkin tämänlaisen surullisen tapauksen.

Joko oppiarvo tai muu itseriittoisuus ei anna henkilön tunnustaa ettei tajua jostakin asiasta yhtään mitään. Se tie vie yleensä ovesta ulos tai johonkin ‘ei-työhön’ :smiley:

Olen sivusta ottanut opikseni varhaisessa vaiheessa ja totean aina kuuluvalla äänellä kun jokin ei ole hallussa / ei mene jakeluun.

Mitä sitten onnistumiseen tulee, kun saa joskus väännettyä jonkin funktion jonka arvelee olevan aivanparhautta™ ja pyörivän firman systeemeissä seuraavat 100v koska parempaa ei pysty tekemään, totean vain että kerrankin tuli tehtyä jotain kunnollista palkkansa eteen - pitkä lounas ja siesta!

13 tykkäystä

Omia kokemuksia näistä ylpeistä osaajista:

20 vuotta on tullut rekryttyä jos jonkinlaista mestaria. Pahin on oikeastaan sellainen, jolla on asenne, osaan kaikki ja olen huippu. Aluksi homma toimii, mutta tällä alalla on aina opittavaa jo siksi, että kenttä on niin laaja, kahta samanlaista tehdasta ei oikein ole. Kun sitten kaveri jonka aivot on asennettu asentoon osaan kaiken, huomaa ettei osaakkaan kaikkea niin hänelle tulee noin 3kk päästä tunne, ettei hän osaa mitään ja itseluottamus putoaa lähes nollaan. Tästä kun pääsee yli työnjohdon ollessa tarpeeksi kannustava niin alkaa taas tapahtua. Se on hemmetin raskasta tehdä töitä, jos sitä tekee kuin unessa ja tuntuu, ettei mistään ole varma.

Ammattiylpeys pitää olla mutta vasta sitten kun siinä nimenomaisessa työpaikassa on paikkansa löytänyt.
Harvemmin uusi TJ:kään lähtee heti asioita uudistamaan. Usein tarkkaillaan hetki ihan rauhassa, jotta tiedetään mitä uudistetaan.

22 tykkäystä

Tässä taas päästään siihen että samalla sanalla voidaan tarkoittaa kovinkin montaa asiaa.
Tämä on kyllä totta siinä että ei voi oppia uusia asioita ellei ensiksi tunnusta että ei niitä vielä osaa. Dunning kruger efekti näkyy alalla usein.

Toisaalta turha nöyryys estää edes haasteeseen tarttumisen. Harvemmin nöyrällä asenteella lähdetään ennakkoluulottomasti ratkaisemaan lähes mahdottomalta tuntuvaa ongelmaa.

8 tykkäystä

Onko kukaan muuten vieläkään kertonut tätä Osuuspankille, vai vieläkö jengiltä säännöllisesti estetään rahansiirrot kyseiseen pankkiin ja vaaditaan selvityspyyntöä että kuka on J.P. Morgan ja että onko kyseessä huijaus :smiley:

41 tykkäystä

Avasin tuon ketjun myös se mielessä, että tietoisuus kuka tämä J.P. Morgan oikein on leviäisi. :smiley:

27 tykkäystä

Hienoa työtä! Jatkossa voikin sitten linkittää tuon ketjun vastaukseksi :+1:

Myös kästillä on ilmeisesti ollut ongelmia herra J.P Morganin kanssa:

89 tykkäystä

Orthexista irtosi tänään osinko. Kuka vielä väittää, että ilmaisia lounaita ei ole olemassa?

kuva

16 tykkäystä

Pitää ottaa tuo kuvakaappaus osaksi Osinkopuolueen indoktrinaatiokoulutusten slaideja.

(Kasvusijoittajien) väitteet siitä, että osakkeen arvo (tässä sekoitetaan tarkoituksella käsitteet “arvo” ja “hinta” keskenään) putoaisi osingon verran, on tuon perusteella täysin puppua!

34 tykkäystä

Kyseinen kaveri kuulostaa kyllä epäilyttävästi Nigeriassa toimivalta Brittiläiseltä löytöretkeilijältä joka tarvitsisi rahallista apua saadakseen Nigerian tulliin jumittuneen sukuperintönsä liikkeelle. Suvun kantaisän Cpt Morganin perintö on saatava turvaan.

Syytä olla OP:lla skarppina näiden kanssa kun kokoajan kaveri mediassakin esillä.

22 tykkäystä

Vähän turtunut olo itsellä taas sijoittamiseen. Pari vuotta aika paikallaanpolkemista, vaikka sinänsä kaikki hitaan varmasti etenee ns. oikeaan suuntaan. YTD:n tuotoilla euromääräisesti kattaisi varmaan tämän vuoden menot ja salkku on euromääräisessä (tuottojen ja absoluuttisen koon osalta) ATH:ssa ja prosenteissa tuotot lie yhden tai kahden yksikön päässä ATH:sta.

Huomasin kanssa, että tämä kahden vuoden flatline salkussa on johtanut ehkä turhan aggressiiviseen kaupankäyntiin viimeisen vuoden osalta. Salkun core on pysynyt samana, mutta muutoin tehty aika paljon liikkuja eri hevosten osalta. Mitään tulosta tuolla ei toki ole saatu aikaiseksi, sillä liikkeistä huolimatta tulos muistuttaa pitkälti indeksin tuottoa.

Jonkunlaista fokusta pitäisi varmaan tekemiseen vaihteeksi löytää. Noh, kunhan ajattelin johonkin kirjoittaa, että olen havainnut ongelman.

8 tykkäystä

Te osinkopuolueessa kun joka kevät julkaisette monia artikkeleita, että mistä yhtiöistä saa kovimmat osinkotuotot. Niin voisitte myös tehdä artikkeleita, että mihin yhtiöihin on tuulipuvun mahdollista päästä 10 % omistajaksi ja saada osinkonsa verottomasti :money_mouth_face: :partying_face:

Esim Nordea ja Fortum maksavat varsin avokätisesti osinkoa, mutta meinaa olla vaikea saada kasaan tuota 10 % omistusta yhtiöstä.

Kasasin Inderesin datasta meille yksityissijoittajille kätevän taulukon, että jos on laittaa yksittäiseen osakkeeseen vain alle 10 MEUR niin voi valita Alexandrian ja jos haluaa enemmän hajautusta tai on vähän köyhempi, niin Pohjanmaan arvo S. tai Innofactor mahdollistaa verottomat osingot jo alle 5 MEUR sijoituksella :+1:

Mestareiden loungessa on kai niitä OSINKOARISTOKRAATTEJA, jotka voivat ostaa Evliä 50 miljoonalla ja saada parhaat osinkotuotot verottomana tai Aktiasta 70 miljoonalla :tophat:

image

24 tykkäystä

United Bankers tarjosi kanssa ilmaisen puoliosingon, kun osake avasi +0.00% irtoamispäivänä. Taisi käydä +/- 0.1 aivan minimivaihdolla

Vieläkö samaa mieltä? Entäs jos joku myy vielä yhden osakkeen😂 Edit: no ei myynyt, katsoin ostolaidan 6,58€. Mutta näissä vähävaihtoisissa parempi olla katsomatta kurssia ja istuskella kiikkutuolissa.

Tässä omalla lyhyellä sijoitusuralla totesin että minulla ei ole riittävää taitoa pysyä suorien osakkeiden kanssa edellä vertailuindeksejä. Olen kokoajan liian ajoissa, myöhässä tai muuten vain tehnyt hätiköityjä päätöksiä. Siirsin tässä viimeaikoina suorat osakkeet indeksirahastoihin ja otan vähän lisää etäisyyttä salkun kanssa. Kuukausittain rullaa automaattisesti rahaa valittuihin indeksirahastoihin ja pyrin käymään 1kk välein tarkastamassa tilannetta. Kun tähän totun niin tarkoitus harventaa tarkastusväli 3kk aikajaksoihin. Tällä hetkellä ajatus tuntuu rauhoittavalta.

21 tykkäystä