Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Minua on alkanut ärsyttämään semmoinen asia, että miten ihmeessä Euroopan osakemarkkinat voivat olla niin vaikeat Yhdysvaltoihin verrattuna. Niin moni maa ei noudata yhteisiä verosopimuksia osinkoihin liittyen ja jos haluaa osinkoveronsa oikein, hajautetulla salkulla joutuu hakemaan ne joka maasta erikseen… Jotenkin vielä menettelisi, jos tämä koskisi unionin ulkopuolisia maita mutta kun koskee myös monia unionimaita.

Missä on oikea, aidosti kilpailukykyinen ja yhtenäinen Euroopan Unioni pääomamarkkinoilla? Ero pörsseissä muutenkin on valtava Eurooppa vs. Yhdysvallat, ei enää tarvitsisi tehdä asioita näin vaikeiksi.

20 tykkäystä

Kyllä tuolla joku virhetilanne on:

https://umm.nordpoolgroup.com/#/messages/0f4867eb-67d6-4e23-8d7f-cbc0f7458f46/1

Nyt on sellanen bugi että tulee kalliiksi jos ei saada nopeasti korjattua.

1 tykkäys

Hesarista:

Energiateollisuuden toimitusjohtaja Jukka Leskelä kertoo viestipalvelu X:ssä, eli entisessä Twitterissä, että kyse on järjestelmävirheestä.

”Nyt onkin vähän erikoisempi tilanne sähkömarkkinoilla. Järjestelmävirheen vuoksi yksi yhtiö lähettänyt aivan väärän tarjouksen sähköstä Suomen alueelle koko päivän ajaksi. Nord Pool selvittää, mitä asialle tehdään. Eli ei vielä kannata hurrata -50 snt/kWh hinnoista”, Leskelä kirjoittaa.

3 tykkäystä

Ilmankos @RektcityMayor tuolla ylempänä vertasikin kryptoja Lehtoon :+1:

4 tykkäystä

Itse yleensä kuuntelen vartit, en siis katso niitä. Jostain syystä olen jotenkin onnistunut tuhoamaan aivoni siten, että mieli alkaa vaeltamaan perinteisten varttien “uutistenlukija”-artikulaatiossa. Ikään kuin tipun hetken kuuntelemisen jälkeen eikä siitä jää juuri mitään mieleen.

Tässä erikoisvartissa käytetty jutustelevampi artikulaatio taas piti otteessaan koko jakson ajan.

Tämä ei ole siis mitään kritiikkiä vaan luulen sen olevan vain minun hlökohtainen ominaisuuteni.

Uteliaisuus kuitenkin pakottaa kysymään, kumpi @Verneri_Pulkkinen artikulaatiotyyli toimii sinulle paremmin?

  • Virallinen uutistenlukija
  • Rento jutustelija
0 äänestäjää
15 tykkäystä

Onhan se, ja tuskin on sattumaa. :wink:

8 tykkäystä

Erinomainen palaute ja hyvä kun laitoit kyselyn pystyyn!

Katsojillehan noita tehdään joten sillä mennään mikä toimii. Tykkään itsekin kans tuollaisesta esitysmuodosta. Katsotaan miten vastaukset jakaantuu ja mitä algot sanoo.

Kehitys kehittyy.

Sitten jää kysymyksesi oliko kalvojen valkoinen tausta parempi kuin tumman sininen. :smiley:

10 tykkäystä

Ensi vuonna 0% sitten ja paluu bumtsibumeihin kiitos :rocket::smirk:

2 tykkäystä

Etenkin Mandatum Stoutin 9 % on kieltämättä aika tuju, ja päälle saattaa tulla vielä extrana sherryn tasoisia lisäosinkoja. Tiedä sitä kauanko tässä pää kestää moisia prosentteja! :smiley:

18 tykkäystä

Verneri oli jo salaa vuonna 2019 tekemässä omaa lempiolutta yhteistyössä Maku Brewingin kanssa. Sloganissakin jotain tuttua kaikua :wink:

72 tykkäystä

Jos vanhat merkit paikkansa pitää ni kohta tulee Harvialta tiedote, että Ari Vesterinen siirtyy Kamuxin talousjohtajaksi? :wink:

28 tykkäystä

Nämä erikoisvartit tulee aina katsottua, mutta normivarteista en saa enää puoliakaan irti niin paljon kuin ennen (oonko itse vai vartit muuttunut :smile:). Normivartit tuntuu jokseenkin itsestä kohinalta, vaikka täytyykin myöntää, että Verneri usein haastaa katsojaa ja kontraa vallalla olevia näkökulmia. Itse ainakin haluaisin nähdä enemmän erikoisvartteja ja vähemmän normivartteja.

Suomalaisessa yhteiskunnassa jaetaan muuten aivan liian vähän kiitoksia. Kiitos Vepulle, että jaksat tehdä näitä vartteja! :smiling_face_with_three_hearts:

vepu_dance

32 tykkäystä

Huh, älä pelottele! :smiley: (Toivottavasti Vesterinen on saatu sitoutettua Harviaan ainakin vielä joksikin aikaa, kun uusi toimitusjohtaja on perehtymisvaiheessa vielä. Kahden tärkeän avainhenkilön lähtö näin lyhyellä aikaa aiheuttaisi ikävän epäjatkuvuuskohdan Harvialle).

Saapa nähdä jääkö nuo pörssisähköhinnat huomiselle voimaan ja jos jäävät kosahtaako sähköverkko kun kaikki jotain hyötyä halvasta pörssisähköstä saavat lykäävät yhtäaikaa kiukaat päälle,vastukset lämmittämään vettä,sähköautot lataukseen,lattialämmöt päälle yms. Onhan tilanne sinällään kutkuttavan mielenkiintoinen ja hyvää vaihtelua kaiken sota ja rajaselkkausten keskellä.

2 tykkäystä

Kerrotko vielä missä kohtaa vertasin Lehtoa kryptoihin? Kyse oli intrisiittisestä arvosta ja sen määritelmän syvemmästä, lähes filosofisesta olemuksesta.

Voin kyllä sen verran sanoa, että jos pitäisi valita Lehdon ja elonmuskrocketcoinin välillä, ottaisin meemikolikon joka kerta.

Muuten ihan ok, mutta Vernerin osinko-oluessa on vähintään kahdeksan prosenttia.

48 tykkäystä

Verot pidätetty jo, netto osuus vaan omaan käyttöön!

22 tykkäystä

Halusin vain nähdä palan kakkua!
Nyyh, se on ehtinyt jo kadota :sob:

Nyt kun MÄNTÄ nousee Pölhex benchmark indeksiin, niin nouseeko se myös Nordnetin suomi rahaston omistuksiin?

2 tykkäystä

1 tykkäys