Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Toivon todella, että ilmastoevankelistat vaikenevat pian - ja he vaikenevat, kun ilmasto-ongelmat on saatu ratkaistua. Siihen asti, toivottavasti he pitävät ääntä aivan helvetisti.

30 tykkäystä

Juu artikkelin pääsi lukemaan, kun kirjautui Kauppalehden tunnuksilla. Jessika Aro on haastatellut useita henkilöitä kirjaa varten, mm. Viron ex-presidenttiä ja Venäjän propagandaa aiemmin tuottanutta yhdysvaltalaista, joka käänsi takkinsa.

Laitan katkelman artikkelista:

Smolenskin katastrofin aikaan monet länsimaiden johtajat pyrkivät yleisesti vielä miellyttämään Venäjää, näin toimi tuolloin myös Puola pääministeri Donald Tuskin johdolla. Tietokirjailija Aro kertoo seikkaperäisesti tästä nyt irvokkaalta näyttävästä Smolensk-hyssyttelystä, jossa jopa Venäjän osallisuudella spekulointia pidettiin Puolassa vaarallisena.

Myöhemmin monet puolalaiset turmaa selvittäneet tahot ovat tulleet vakuuttuneiksi siitä, että kyseessä oli venäläisten operoima isku. On tullut ilmi, että vainajien jäänteitäkin häpäistiin Venäjällä.

”Smolenskin iskulla Venäjä halusi osoittaa maailmalle, kuinka paha gangsteri- ja terroristivaltio se on”, yksi Aron haastattelema puolalainen asiantuntija sanoo kirjassa.

Mielenkiintoinen kirja, pitäisi lukea. Jessika Aro on äärimmäisen tärkeän aiheen äärellä, toivottavasti tämä kirja käännetään monelle kielelle - varsinkin venäjäksi. Rohkea nainen, tuo Jessika!

8 tykkäystä

Okei. Oliko sulla vielä jotain ihan asiallista ja järkevää sanottavaa tuon öyhöttämisen lisäksi? Tässä kun ollaan ihan laatufoorumilla, niin yritetään nyt ja jatkossa pitää sisältö siistinä ja suurinpiirtein asiallisena.

6 tykkäystä

Oli jo aikakin. Jos ois junnuna menny Tapparaan, ni ois laserfirman tuleva toimari.

9 tykkäystä

Sen Modulightin jääkiekkokamppikset ei ole ikinä minulle valjennut, että mitä hyötyä yhtiölle. Kerran maksoivat suunnilleen hallin täyteen ilmaislippuasiakkaita, eli kampanja oli helvetin kallis ja tapahtui samaan aikaan kun yhtiöllä oli tulosvaroitukset tekeillä. Eli?

Hmmm… jotain tuttua.

kuva

4 tykkäystä

Kieltämättä, mutta fiktiivisen oluen tuominen reaalimaailmaan on mielestäni silti hauska veto. Kuten oli tämäkin:
https://tornionpanimo.fi/mummon-perunalager/

4 tykkäystä

Nyt kyllä on jäänyt pahasti keskeneräiseksi tutkimukset yhtiön suhteen!

Yhteenveto

Kyllä niitä pihlajanmarjakarkkeja siellä oli kokouksen loppuessakin. Olisi kannattanut kierrellä hivenen tarkemmin tuolien välissä olevat pöydät.

4 tykkäystä

Nykyään on näiden sähkön hintojen ja ydinvoimalahuoltojen osalta useamminkin kuullut sivusta kuinka ihmiset epäilevät kyseessä olevan jonkin sortin “salaliitto” hintojen manipuloimiseksi ylöspäin.Näissä on vähän sama vire kuin susikeskusteluissa maaseudulla,epäillään susien siirtoja ja liioitellaan määriä.Itse en oikein usko näihin,pikemminkin sattumien summa vaikka hyvin ajoittunut tällaisten epäilysten ja teorioiden syntymiselle.Kuitenkaan tässä ei asuta missään läpimädässä yhteiskunnassa ja enimmäkseen kuitenkin uskon suomalaiseen rehellisyyteen.Sähkön osalta on paljon kaikenlaista tapahtunut ja tulee tapahtumaan,epävarmuuksia roikkuu ilmassa eikä tulevaa osaa ennustaa täysin varmaksi kukaan tällä hetkellä.

Voihan nenä, jotenkin se tilanahtaus ei motivoinut hirveästi kiertelemään, toki kokouksen loputtua olisi varmaan ollut oikea hetki iskeä :smiley:, kiitos huomiosta @KohtiVapautta , tällä kertaa syyllinen ei ollutkaan hovimestari tai Flik/Inderes🙂

2 tykkäystä

Ei se mitään itse tuijottelin kokouksen aikana muutaman rivin päässä ollutta Marianne kulhoa, mutta sitten kokouksen loputtua oli niin suuri kiinnostus päästä hypistelemään tuotteita ja reaaliset osingot unohtuivat.

Hyvä summaus kokouksesta ja kiitokset piensijoittajalle tärkeän asian esillä pitämisestä!

3 tykkäystä

Kiva että tykätään. Kannattaa kuitenkin lukea itse rapsa :roll_eyes:

Päivittyy näköjään jälkijättöisesti. Näyttikin vähän turhan huvittavalta.

2 tykkäystä

Uusiutuvan energian määrä kasvaa huimaa vauhtia ja suurin panostaja on ylivoimaisesti Kiina. Aamuisin kannattaa lukea vain positiivisia uutisia niin alkaa päivä oikealla asenteella.

31 tykkäystä

Suomen puolustussodat Venäjää vastaan (sekä itsenäisyyssota, Venäjää vastaan sekin) ja Suomen armeija on kieltämättä ilahduttavasti ollut esillä youtubessa sitten Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan. Ei ole näin paljoa suomivideoita tullut koskaan vastaan. Monesti katsomiskertojakin videoilla miljoonittain eli algoritmi ja tubettajat ovat haistelleet että suomi kiinnostaa.

Tai sitten kaikki 5,5 miljoonaa suomalaista vain refreshaa youtubessa joka päivä katsoen suomivideoita. :mage:

2 tykkäystä

Analyytikoilla on nykyään tolkuton kiire, ei käy kateeksi. Jaksaminen on varmasti koetuksella

[quote=“Antti_Viljakainen, post:1179, topic:926, full:true”]

Röökiaskin kaivamiseen ei tahdo löytyä aikaa.

23 tykkäystä

Minä 23.4.2024: On jotenkin hyvä ja varma tunne, että vihdoin asiat alkaa sujumaan

Minä 8.5.2024: Millaisia palautusprosentteja on näissä veikkauksen peleissä… :thinking:

image

45 tykkäystä

Eikö olekin kivaa sijoittaa, kun osakkeet vain laskee ja arvostustasot maltillistuvat? Vepu aina hokee että tämä on pitkäjänteiselle sijoittajalle vain hyvä asia! Eli nyt vaan perut ne suunnitellut ulkomaanmatkat ja laitat lisää ja lisää rahaa sisään sinne portfolioon. Himassakin voi ihan kivasti viettää sen kesäloman :smiley:

22 tykkäystä

Juteltiin Inden Slackissa Sippolan kanssa menestyksestämme ja kirjoitin tilanteesta mm. näin:

…Muutan ehkä herra Gongin luo asumaan…" :thinking_face:

ja näin:

Koetetaan löytää haastivideoilta mikroilmeistä jotain positiivista:
“CEOn ilmeistä siis hymyistä näki, että jotain jäi kertomatta… varmaan jotain loistavaa on tulossa” (hide the pain -hymy)

Olen varautunut kaikkeen tulevaankin; menestykseen tai siis menetykseen . :cowboy_hat_face:

6 tykkäystä

Ai että, kiitos Incapin, tänään se hetkeksi ekan kerran sijoitushistoriani aikana näkyi kuusinumeroisena, nimittäin älyluurin näytöllä näkyneen mobiilipankin omistukset-rivi! :partying_face:

Olipahan outo kokemus kattella lukua 100 132,69 €, otin oikein kuvakaappauksenkin muistoksi. Se näemmä kannatti, koska nyt jo takaisin viisinumeroisissa, mutta tärkeä päivä sijoitusharrastukseni varrella tämä, kun luku edes hetken vilahti!

Piti ihan kaivella, nollasta alotin 29.6.2017, kun ostin ensimmäiset osakkeeni, 50 kpl DNA:ta, eli kesti pauttiarallaa 6 vuotta ja 10 kuukautta päästä tähän. Itse 100k€ vastaa pitkälti minun 4 vuoden nettopalkkaani, että siihen nähden. :laughing:

Tästä on hyvä jatkaa oi niin rakasta vaurastuttavaa harrastusta!

84 tykkäystä

200w (1)

68 tykkäystä